Wednesday, December 12, 2012

NAJIB PANAS!!! Datuk Nazim Razak sebagai individu yang didakwa bayar PI Bala untuk tandatangani akuan berkanun kedua


Ahli perniagaan Deepak Jaikishan menamakan seorang adik perdana menteri Datuk Nazim Razak sebagai individu yang didakwanya bertanggungjawab membayar penyiasat persendirian P Balasubramaniam untuk menandatangani akuan berkanun (SD) kedua.

Dakwanya lagi, beliau turut bertanggungjawab mempertemukan Datuk Nazim Razak dan Balasubramaniam, tetapi urusan pembayaran wang kepada Bala itu, dakwanya, dilakukan Nazim.



Deepak interview"Saya mengesahkan kenyataan saya sebelum ini bahawa Datuk Nazim menyertai pertemuan untuk memudahcara apa-apa yang perlu dilakukan.

"Penglibatan saya hanya untuk mempertemukan semua orang," dakwanya dalam wawancara dengan Malaysiakini.

Bala pada awalnya menandatangani satu akuan berkanun mengaitkan Datuk Seri Najib Razak dengan wanita Mongolia Altantuya Shaariibuu.

Beliau kemudiannya menandatangani akuan berkanun kedua bagi menafikan akuan pertama yang dakwanya ditandatangani ketika keselamatan keluarganya menjadi taruhan.

Bala kemudian mendakwa dibayar tunai dan dijanjikan lebih banyak wang selepas bersetuju menandatangani akuan bersumpah kedua dan berpindah ke luar negara bersama keluarganya.

Deepak dalam wawancara semalam mendakwa wang yang diterima Bala datang daripada "Datuk Nazim dan sumber-sumbernya".

Pada tahun 2009, wartawan Malaysiakini cuba menghubungi Nazim berulang-ulang kali untuk mendapatkan penjelasannya tentang dakwaan tersebut.

Malaysiakini berkunjung ke pejabatnya dan menyerahkan senarai soalan untuk dijawab Nazim.

Malangnya, usaha tersebut tidak berhasil sehinggalah wartawan Malaysiakini bertembung dengan Nazim di Masjid Negara selepas solat Jumaat pada Disember 2009.

Beliau pada ketika itu baru selesai menziarahi pusara ayahnya, perdana menteri kedua Tun Abdul Razak.

Sewaktu ditanya tentang dakwaan Bala pada ketika itu, beliau hanya menjawab "tiada apa-apa yang perlu diperkatakan".

Dalam wawancara semalam, Deepak berkata beliau tampil mendedahkan perkara di sebalik kontroversi pembunuhan itu kerana risau "roh Altantuya tidak bersemadi dengan tenang" sehingga beliau dihantui "sumpahan Altantuya".

[Baca berita penuh]

14 comments:

Deepak said...

minta maaf tuan-tuan dan puan-puan!,...saya skrip juga ada baca, baru saya ada dapat wang....saya wutang keliling rumah ada juga, siapa mau tolong bayar ?

Kalu Anwar jadi PM, dia janji saya karpet tak payah jual,...tapi nanti saya dapat bisnes baru jugak,..jual kapalselam.

wawawawaa,..baru ada syok!

Anonymous said...

deepak@rakab si beruk umno tak payah la nak spin kot lain.

siapa yang arah bunuh altantuya sudah hampir diketahui

rakab said...

Rakaman video Deepak dengan Malasiakini 2011 membuktikan segala-galanya.

Deepak Jaikishan memang penipu !!

Anonymous said...

jika deepak penipu bawa je ke makhkamah....kenapa takut wahai rakab basikal buruk??

Anonymous said...

bakar aje rakab tu.dasar setan dikenali.

Anonymous said...

PasPB sudah2lah bertaubatlah dari dok cerita yang mengarut tu tak pasai2 buat dosa. Hadirkan diri berjemaah dan majlis ilmu di Masjid lebih aula dari dok buat cerita yang tak masok akal.

Anonymous said...

Yang kena bertaubat tu najib and the gang. Tak habis2 nak sapu harta rakyat malaysia!

Anonymous said...

Ada juga manusia yg mengaku islam tapi tersimpang jauh dari akhlak islam sebenarnya. Mudah2an Allah membuka mata hati mereka2 ini agar kembali kepada akhlak islam sebenarnya . Aminnnnnn

Anonymous said...

sapa tokoh dibelakang deepak,kurang kurang orang bn,..

Anonymous said...

Betul ke yg Deepak buat kenyataan ni? Betul ke yg Najib dah buang telor? Mana satu yg betul ni? Saman la! Tak nak duit ke?

Anonymous said...


Fitnah terhadap kepada ketua negara adalah satu kesalahan yang besar...persoalannya najib takde lawyer ke nak dakwa sideepak ni....atau takut akan terbongkar lebih besar lagi cerita disebalik dakwaan sideepak ni...deepak tentu ada bukti yang kukuh sebelum keluarkan kenyataan ini...persoalannya siapakah yang kena kali ni...Alhamdulillah doa orang Pas telah termakbul...amin ya Rabbilaamin...

Anonymous said...

Kebenaran semakin terserlah… semua kerja2 jahat akan didedah… kalau x buat kenapa gelisah? Yang benar tetap benar, yang salah tetap salah… jgn kau ingat Allah tidak endah…

hansafire

Anonymous said...

Najib tu perdana menteri...kalau asyik saman orang jer nanti dikatakan tiada demokrasi, kukubesi..

cukuplah dengan blogger-blogger mendedahkan temberang deepak dan pakatan berdasarkan fakta.

Rakyat akan menilai sendiri.

Anonymous said...

Kalau fitnah ke x benar ke, nape BN x saman je harakah ke suara pakatan ke? Tgok sapa salah sapa benar..ada taaaakot ka?