Wednesday, December 12, 2012

SUDAH MELAMPAU!!! Mai tengok perangai kurang ajar rakan baik UMNO cabar orang Islam Kelantan

Sudah melampau. 
 
Apabila masyarakat keturunan cina dari parti Gerakan Negeri Sembilan sengaja datang ke Kota Bharu s mahu mencabar MPKB BRI dengan niat untuk menghina rakyat negeri Kelantan.

Lelaki cina itu datang untuk mendandan rambut di premis gunting rambut wanita. Cina tersebut sengaja nak mencabar orang Islam Kelantan. 
 
Lelaki cina tersebut dikatakan dari parti Gerakan iaitu salah satu parti yang bersama dengan UMNO memerintah Malaysia.

Apakah UMNO Kelantan menyokong tindakan lelaki cina dari parti Gerakan itu yang secara terang-terang untuk menunjukkan mereka boleh buat apa saja di Negeri Kelantan. 
 
Betul undang-undang tidak menyekat mereka itu untuk datang ke Kelantan mendendan rambut tapi kedatangan mereka dengan niat untuk mencabar rakyat negeri Kelantan dengan bermegah apabila mendandan rambut dengan wanita dalam suasana isu mendendan rambut belum selesai.

Nampaknya lelaki cina tersebut dah naik toncang.newkk
 
Berita 

Sekumpulan anggota parti Gerakan dari Negeri Sembilan mendapatkan khidmat pendandan rambut wanita di bandar Kota Bharu dalam usaha untuk mencabar undang-undang yang dikuatkuasakan di bandar tersebut.

Enam anggota parti itu, diketuai penolong setiausaha Gerakan Negeri Sembilan berkenaan bertolak dari Negeri Sembilan pada 10.30 pagi Isnin lalu dan tiba di Kota Bharu 12 jam kemudian.

Kumpulan berkenaan kemudiannya berkunjung ke satu salun rambut di bandar berkenaan untuk menikmati perkhidmatan yang disediakan empat pendandan rambut wanita Cina.


Ketika dihubungi selepas itu, Choong berkata semua pendandan rambut berkenaan adalah wanita manakala kumpulannya terdiri daripada empat lelaki dan dua wanita.


Choong berkata beliau mendapatkan khidmat gunting rambut manakala lima lagi mendapatkan khidmat mencuci rambut.


Kataya, pihak berkuasa tempatan Kota Bharu bagaimanapun tidak tampil ke tempat berkenaan, walaupun tindakan mereka menyebabkan seramai kira-kira 20 orang berhimpun di luar salun tersebut.


Kecewa dengan ketidakhadiran penguatkuasa berkenaan, Choong berkata beliau akan menganjurkan pasukan lebih besar ke Kota Bharu selepas ini.

29 comments:

Anonymous said...

Memang kurang ajar puak puak haramjadah ni

Deepak said...

Baru tau yer betapa susah mentadbir rakyat berbilang bangsa ni !

Deepak said...

Samada dari gerakan, mca atau dap,.. mereka memprotes mewakili kaum cina terhadap pendekatan kerajaan pas kelantan terhadap kaum mereka.

kenapa nak kait dengan umno pulak ??

Anonymous said...

Depa bukan cabar orang Islam Kelantan tetapi depa cabar Pas Kelantan.

Anonymous said...

Pas yg memerentah kelantan....kalau Umno yg perentah dah tentu xde protes macam tu...sebab Umno perentah cara undang2 syaitan...

Deepak said...

betul cakap kau non,...kalau umno perintah tak akan jadi macam ni sebab umno mengamalkan pendekatan yang lebih berhemah iaitu mendidik dan memupuk kefahaman.

Anonymous said...

umno lahanat memerintah dgn berhemah dan mendidik ..aku nak muntah ijau..

Anonymous said...

Kalau UMNO memerintah tak jadi macam tu. Sebab:

1. Ahli Majlis Tempatan UMNO yg bagi sokongan luluskan lesen hiburan, judi, arak, rumah urut dan lain-lain. Buat apa nak kecoh2. Tunjuk RM dengan amoi dah cukup. Tak payah demo atau tv3.

2. Lu tolong gua, gua tolong lu. UMNO dapat sponsor/rasuah sebab tolong bagi lesen. Lagi byk keluar lesen, lagi banyak la masyuk.

3. Polis dan penguatkuasa takut pada ketua bahagian umno lebih dari takut tuhan. Takut kena pindah jauh2 dari keluarga alasannya. Salahguna kuasa la tu.

Amacam org umno? Ada butut ka?? kah kah kah

Cina/india/kristian yg baik takkan setuju ada pelacuran, judi, arak dan rumah urut. Tak gitu?

Anonymous said...

Benarkah cina dari parti Gerakan Negeri Sembilan sengaja datang ke Kota Bharu berniat untuk menghina rakyat negeri Kelantan dan boleh dikategorikan sebagai sudah melampau ?

Kamu baca kitab dari pondok mana sehingga boleh menuduh kehadiran tetamu dari Negeri 9 itu sebagai mencabar orang islam kelantan ?

Kamu sedar atau tidak bahawa ibu segala undang-undang adalah ditentukan oleh kerajaan pusat dan undang-undang islam hanya berkuatkuasa keatas nikah kawin saja ?

Kalau kerajan negeri dipihak yang benar mengapa tetiba mereka memutuskan untuk menangguhkan penguatkusaan syarat-syarat lesen salun rambut bukan Islam yang beroperasi di bawah penyeliaan Majlis Perbandaran Kota Bharu-Bandar Raya Islam berkuat kuasa serta-merta.

Sokong PAS bukan satu kesalahan tapi menyokong kebodohan pemimpin PAS adalah satu pekara yang amat memalukan yang disebut wala' hingga boleh selak kain bini.....

Sepatutnya Kerajaan Negeri Kelantan tidak tergesa-gesa menghukum seseorang atas kesalahannya berlandaskan hukum islam kerana yang berkuasa hari ini adalah kerajaan sekular yang jelas menentang peraturan dan undang-undang islam.

Apabila mereka bertindak balas atas nama undang-undang sekular apa yang boleh dilakukan oleh pemimpin kerajaan negeri Kelantan ...... suruh Karpal Singh tutup mulut ?

Helo orang kelantan.... sedar diri jangan syok sendiri !

Anonymous said...

Akhir kata isteri2 penduduk Cina di Kelantan akan berterima kasih pada kerajaan Pas sebab mengurangkan gangguan seksual kpd suami2 mereka.Isteri2 cina Gerakan tu...tak jealous ke..ntahnya jenuh berperang dgn bini balik dari KB..Allah Maha Berkuasa!

Anonymous said...

Setakat gunting dan cuci rambut bukannya satu kesalahan besar pun.Ini perkara remeh temeh ja.

Anonymous said...

Senang saja, kalau pengusaha kedai tu masih DEGIL, sita saja premis dia tu.

Nak berniaga TEMPAT ORANG, KENA IKUT ATURAN KAT TEMPAT TU LA....

MEMANG KURANG AJAR BETUI LA DI ORANG NI....

Hamdan Rukun said...

HE!HE!HE!
LEMAHNYA KERAJAAN PAS KELANTAN. ISU KEDAI GUNTINGPUN TAK BOLEH NAK SELESAI...

PATUTLAH NIK AZIZ NAK JADI JURUNIKAH JER LEPAS PRU 13..

Anonymous said...

Alahai si luncai!....sungguh benarlah seperti kata tuan hamba.

rakab said...

Baru Allah datangkan sedikit ujian pun dah menggelabah sehingga bercelaru, apatah lagi nak perintah negara.

siti zaidah Ahmad said...

bestnye datang ler lagi ramai....silap2 boleh bawa balik awek kelantan....rakyat kelatan jati diri mmg kental....di mana2 pun ada orang kelantan...macam orang cina di mana2 pun ada orang cina.....orang melayu jer tak abis2 dengki....biarlah apa pun pihak2 tertentu nak buat.......yang penting tetamu datang bawa rezeki...

Anonymous said...

Nanti Sultan Kelantan turun lempang saja lahanat lahanat mca ni. Bikin ganggu negeri orang. Haram kan saja lahanat lahanat ni masuk negeri Kelantan. Tak hormat undang undang negeri orang.

insafdoh67 said...

Ni bukan puok setan doh.. Ni jenis IBLIS.... Kalau Malaikat punya gang tak jahat mcm puok UBN.. Kita dok kacau Rumahtangga org.... Ni jenis apa ni..mcm Bos gok. .. PAY and Gooo... Ada baik punya lobang SAPU je.. Kih.kih.kih....

Anonymous said...

Kalo tak puas hati takdok masalah..tapi yg masalahnya bkn cina kelate yg yg turun..yg pasti bkn mewakili.itu import punya maa.

sbb kalo cina/india kelate masing2 ada penghulu tanpa mukim.PENDEK kata..blh salur terus mslh pd negeri.

Deepak said...

Ternyata pemimpin Pas lemah dan bacul !!...sekali gertak saja tak berlengah lagi mereka menarik balik peraturan itu.

Nik Aziz lemah! Husam musa lemah!
Pemimpin Pas BACOLLLL !!!!

Anonymous said...

patut laa depa tukaq negara islam kepada negara kebajikan. takut pada cina rupanya......ceramah depan orang melayu berdegar-degar tapi depan karpal singh dan kit siang menikus!

pemimpin umno jauh lebih baik.

rakab said...

Bukan melayu memang memandang rendah pada parti Pas sebab pemimpin Pas tidak berwibawa.

Mereka tahu pemimpin Pas bukan pejuang Islam sebenar. Mereka hanyalah ahli politik yang mengejar kuasa dan kesenangan hidup.

Sebab itulah mereka mudah digertak dan di buli. Pemimpin Pas cakap tak serupa bikin !!

Anonymous said...

Kan ke benda tu utk mengawal beruk2 yg ada penyakit gatal2?. Tak de pun tak pe kot?

Anonymous said...

Ok ar tu, ramai skit dtg isi duit kt negeri kesayangan-Ku ini, klu depa datang lg & than buat kacau sumbat aje dlm Jel 3, 4 bulan. bior dia melalak mcm angjing kt dlm Jel tu... ape kesah, negeri kite kan ade undang2, sape yg langgar La yg telah di putuskan oleh pemerintah jalankanlah.. Xkirelaa melayu ke, Cina petpet xcuci haramjadah ke.. agak2 mengganggu ketenteraman awam & juga menetang dasar undang2 yg telah ditetapkan, angkut bawak masuk jeriji besi je.. :)

Anonymous said...

Bodo la ameno ni! Sendiri gubal dan pegang kuasa selama 55 th,tp masih salahkan pihak yg melaksanakannya. Tunjuk mana undang2 yg pembangkang buat? Pastu kutuk lak undang2 sendiri buat. Bodo2...

insafdoh67 said...

Horeeeey.horeeeey.horeeey.. Kih.kih.kih...

Anonymous said...

non 20.11,

Peraturan salun gunting rambut itu di buat oleh kerajaan Pas negeri Kelantan sendiri.

bukan di buat oleh umno atau kerajaan pusat.

Anonymous said...

Bukan ke kata MAPIM, ia diwartakan di kebanyakan PBT bermula th 1991. Cuba citer sikit

Anonymous said...

tak perlulah layan komen-komen setan dari golongan manusia ini..buang masa sahaja !!! setan memang tidak suka perkara yang membawa kepada kebaikan...Allah lebih mengentahui apa yang tersembunyi disebalik komen jahat mereka..mereka mungkin kata Allah tidak mencatat segala komen mereka itu dalam catatan amalan kerana politik lain agama lain.!!! Allah akan membalas segala perbuatan hambanya samaada di dunia dan akhirat..