Saturday, December 15, 2012

VIDEO TERKINI!!! Adik Najib kena tibai, CIMB tipu rakyat Malaysia?



Kira-kira 1,000 pekerja bank berpiket depan Menara CIMB.

KUALA LUMPUR - Kira-Kira 1,000 pekerja bank berpiket di depan Menara CIMB di Jalan Raja Laut di sini bagi memperjuang dan mempertahan hak, maruah serta martabat mereka.

Dalam piket selama tiga jam bermula pukul 10 pagi tadi, pekerja dari seluruh Semenanjung memegang kain rentang serta sepanduk yang menuntut pihak pengurusan CIMB lebih peka dengan kehendak dan keperluan mereka.


Setiausaha Agung Kesatuan Kebangsaan Pekerja Bank (NUBE) J. Solomon berkata piket itu bagi meluahkan rasa tidak puas hati terhadap CIMB yang tidak memberi hak kebebasan untuk pekerja menyuarakan pendapat.

"Pada masa ini, di CIMB Bank, pekerja diganggu, didiskriminasi dan didera secara literal, pekerja dinafikan kebebasan untuk menyuarakan pendapat," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau juga mendakwa pihak CIMB tidak menjalankan tugas mereka sewajarnya dalam menunaikan Tanggungjawab Sosial Korporat (CSR).

"Sebanyak 27 aduan pekerja tidak dapat diselesaikan setakat ini, pihak tertinggi CIMB Bank enggan menyelesaikan aduan di peringkat yang paling rendah," katanya.

Solomon berkata seramai 100 pekerja kontrak sementara yang berkala turut dinafikan jaminan pekerjaan dan hak untuk kehidupan lebih baik seperti di bawah kontrak tetap.

"Pekerja ini tertakluk kepada diskriminasi yang melampau," katanya.

Anggota Exco Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) A. Sivananthan berkata kedua-dua pihak sepatutnya dapat menyelesaikan perkara ini secara baik.

"Saya harap Ketua Eksekutif Kumpulan Datuk Seri Nazir Razak dapat duduk dan berbincang bersama-sama, jika dapat selesai, perkara seperti ini (piket) tidak akan berlaku," katanya yang mewakili Pengerusi MTUC Syed Shahir Syed Mohamud. - Bernama


~CIMB membayar RM70, bayaran yang tidak seberapa sebagai Bonus Prestasi PMS untuk sebahagian para pekerjanya tetapi mampu membelanjakan USD6.1 juta untuk ‘Golf - CIMB Classic 2012’ dan pelbagai bantuan dan tajaan lain demi memasyhurkan nama CEOnya

~Sis Norlaily Mat Loddin yang berkhidmat di CIMB Bandar Baru Nilai dan hamil 4 bulan telah dijerit, dimarahi dan diugut oleh Pengurus Cawangan, Amiruddin Hanuddin di hadapan para pelanggan dan rakan-rakan sekerjanya apabila enggan melakukan transaksi secara salah.

Akibatnya, beliau pengsan dan terlantar di hospital.

Satu laporan polis telah pun dibuat. -fb



15 comments:

Anonymous said...

ada baik nya santau bagi mati aje orang macam ni.

Deepak said...

Tak ada seorang melayu pun yang terpilih di antara 20 jawatan dalam CEC parti Dap !!

Hanya Karpal Singh, Kulasegaran dan seorang anak lelaki Karpal sahaja dari kaum lain,...selebihnya cina kristian !!

Dah nampak dah ke mana arah Dap ni...

Anonymous said...

dap nak 13 lagi kerusi tambahan (di semenanjung) masa pru13 nanti..apa komen anda..
pada moderator paspb..janganlah jadi pondan sangat..patutnya benda ni jadi isu pada pas..bila dap nak 13 kerusi maka akan ada kerusi pas yg kena bagi kat dap..info ni penyokong pas perlu tahu..
kesian kat pas..kesian jugak kat dol2 penyokong pas ni..hangpa kena main dengan anwar dan dap..hehehe

soalan saya kat moderator?. hang ni dari puak anwarinas jugak ke..ermmm..patut punnn

Deepak said...

Aspaaaaaann..!!! mana melayu dalam Dap ?? kata Dap parti berbilang kaum.

poooraaahh !!!...cakap tak serupa bikin. Cina-cina Dap tu takkan sama sekali mengundi melayu duduk dalam majlis tertinggi parti itu.

melayu cuma jadi keldai Dap,...macam Aspan Alias !!

muahahahaaa...

mat ganja dari sungai derhaka said...

kena gertak dengan dap, pemimpin pas kelantan terus batal hukum islam !!

salun beroperasi macam biasa,...saman pun ditarik balik.

pas bacol
pas dayus

Anonymous said...

pas haramjadah. takut sama Dap lebih dari takutkan Allah.

Anonymous said...

rakab@deepak@matganja sekor beruk umno yang kisah sangat pasal Dap kenapa? pi lantak la Dap ada Melayu dalam CEC atau tidak.

dalam praya tetap kerusi melayu PR letak melayu, kerusi cina pr letak cina.

lain la BN kerusi melayu pun BN letak cina dgn India

Anonymous said...

ko letak nama apa pun nak bagi nampak banyak ekor beruk kat sini komen. tapi ko tak boleh tipu yg ko sekor je beruk umno yang komen.

kasihan beruk umno ni, orang cerita pasal adik najib kena tibai kerana musnahkan nasib pekerja melayu, dia spin cerita Dap .

itu yg diajar kepada beruk umno. spin cerita jika tak mampu berhujah

Anonymous said...

Memang la puak ni bodo sesangat. Ada ka ameno calonkan cina, mca calonkan melayu. Mic lak calonkan mamak..... Bodo3

insafdoh67 said...

sekor je ke..... Berat ni rakab.. Rakyat dok peduli psl dap.. sape sja xhal... Melayu cina india ke... tolol rakab. . melalut dgn matgnja... sting parok ke pg.. Nak kabo psl curi.. tipuuu.. abis anok beranok ni cai... Ape cite Dinasti Razak Rasmi Calsrberg... puok ni abis anok beranok makan hasil Haram.. Tahniah Melayu Boleeeeh... Lobang Pecah ni Cai.. kih.kih.kih.

Anonymous said...

Najib, adik Najib, mahathir kutty, dan juak UMNO ni semuanya kapitalis...mana nak tolong dgn ikhlas kaum pekerja. Lg cepat kaum ni dibenamkan, lagi baik masa depan negara kita.

sri hartamas

rakab said...

Aku pulak dikatakan deepak, mat ganja, anon dan segala bagai...

Kenapa ?....PASPB takut nak mengaku yang ramai cybertrooper pro Umno menyerang blog dia ke ??

Anonymous said...

Pencacai bergaji tu...

Anonymous said...

Modal penyokong anwardol bila kena terjah takdak lain dah..tak abih2 dengan kena beli ..
Yg tak dibeli pun dah hilang simpati ngan pas ni..
Jangan buat2 terkejut pulak bila pas terpeleot masa pru13 nanti..

Untuk mudah ketua2 pas faham..penyokong atas pagar tak sokong pas dalam pru13 ni pasal pas nampak pondan sangat dikalangan parti2 dalam pakatan..kami nampak pas kena buli ngan dap dan parti anwar ibrahim..

yang sokong pas kali ni mungkin pengundi2 atas pokok jer...ermm

Anonymous said...

pengundi yg mengundi ko bn mungkin katak bwah tempurung tinggal dalam gua.kesian betul mereka ni,kiamat dh dekat,masih xinsaf lagi