Saturday, January 12, 2013

MAI TENGOK!!! Video laporan berita Al Jazeera tentang Himpunan Kebangkitan Rakyat

 
Takut ada lagi yang katakan gambar kat stadium semalam sebagai edit.... Ni berita Sinar.... Cari dalam utusan tak de..Shamsidar..Shamsidar... X abis2...

7 comments:

joecharles said...

Kenapa Angka 112? Ada Agenda Kristian?
13 January, 2013 in Uncategorized
Perhimpunan Bersih 4.0 semalam, atau yang “rebranding”nya berbunyi KL#112, telah berlalu pergi. Tercapai atau tidak niat dan hasrat mereka untuk mengumpul sejuta orang itu tidak mahu kita bicara di sini. Sepertimana tajuk di atas, kenapa angka yang dipilih untuk menandai perhimpunan ini ialah 112?

Ianya berlangsung pada 12hb Januari 2013. Sepatutnya angka 121 yang dipilih. Bukankah setahun yang lalu angka 901 digunakan untuk perhimpunan di Jalan Duta pada hari keputusan pembicaraan Anwar, iaitu 9hb Januari 2012. Dengan mengguna format yang digunapakai di Malaysia (bukan di Amerika Syarikat) angka yang logik diguna untuk perhimpunan semalam ialah 121 atau 1201.

Dengan sedikit carian dalam internet kita dapat temui angka 112 adalah suatu angka yang ada kaitan dengan Bible Kristian dari susun atur angka dalam bahasa Hebrew yang memberi pengertian Tuhan mereka. Kajian numerologi dari susunan abjad dari 22 abjad dalam bahasa Hebrew ini memberikan pengertian angka 112 itu bermaksud “The LORD God” atau YHVH Elohim [YHVH = Yahaweh (atau Jehovah), inilah nama yang sebetulnya untuk Tuhan Kristian, bukannya Allah, perkara ini dibicara dalam posting Paderi Indonesia akui kalimah Allah hanya untuk orang Islam - klik untuk baca]



Of great significance is the fact that the number 112, the order number of the triangle, is the Hebrew gematria of JEHOVAH-ELOHIMor LORD God.

The Triangle is the 112th triangular number 6328 and 112 is the value of Jehovah-Elohim (LORD God) and 6328 in ascending digits is 2368, the value of Jesus Christ. (http://www.fivedoves.com)

Dalam pada kalimah Allah hendak mereka hina dengan menyamakan Allah Yang Maha Esa dengan Tuhan Triniti mereka , puak-puak gereja mengajak rakyat Malaysia berhimpun mengagungkan “The LORD God” mereka. Umat Islam kita berpecah dalam isu kalimah Allah – dalam pada sesetengah mereka membenarkan puak gereja mengguna kalimah Allah mereka inilah pulak yang mengagungkan pula angka yang mengangkat nama Tuhan Kristian ini. Astaghfirullah

Apakah ada dalam pakar strategi perhimpunan semalam yang membawa agenda Kristian?

Wallahu’alam


Anonymous said...

Apa kata lepas ni kita buat Perhimpunan Altantuya, Altantuya! pula? Agak2 orang2 UMNO nak datang tak?

Anonymous said...

pasal angka pun ko nak kisah. lain la ko tikam nombor kat kedai 4 angka macam pencacai umno selalu buat.

Anonymous said...

Kita mesti juga perlu mengucapkan banyak-banyak bersabar kepada pecacai-pecacai Umno yg sedang di dalam kesedihan dan kemurungan. Marilah kita pujuk agar mereka sama-sama dengan kita supaya nanti bila PR menang mereka juga dapat turut bergembira dengan kita...

Anonymous said...

Kita mesti juga perlu mengucapkan banyak-banyak bersabar kepada pecacai-pecacai Umno yg sedang di dalam kesedihan dan kemurungan. Marilah kita pujuk agar mereka sama-sama dengan kita supaya nanti bila PR menang mereka juga dapat turut bergembira dengan kita...

Anonymous said...

Masyallah..
Kite boleh mengkaji, tp kite xboleh menuduh..saudara ni terlampau taksub mengkaji bible kristian..banyak2 kn mengucap dua kalimah allah..moga2 saudara dikalangan org2 yg dilindungi oleh allah swt..sesungguh nye para2 anti islam akan sentiasa mencari kesalahan islam utk menyesat kn penganut islam yg lemah..org islam yg lemah, akan panas hati akibat dihasut syaitan dgn cara comment saudara..
-abu-

insafdoh67 said...

Molek panggil nama joebodo je cai ni. Bangang punya komen. Kita pilih hari sabtu sebab cuti. Bukan angka... 1998 lebuhraya kesas kita mula Reformasi... Cuba bgtau tarikh. Melayu umno Bangang pakai kelendar kristian kat malaysia.. Mu tau dok joebodo... Jgn jd sesat. Insaflah. .. Joebodo