Wednesday, January 9, 2013

PANAS!!! Pengawal SYABAS acu senjata api halang rakyat hendak tahu apa berlaku di rumah pump Wangsa Maju

Situasi yang berlaku semasa rombongan mangsa-mangsa gangguan air ke rumah Pam Wangsa Maju. Lihat bagaimana ramainya polis berkawal seolah ada sesuatu yang mereka cuba sembunyikan. 

Semasa orang ramai berkeras menyerbu nak masuk melihat apa yang terjadi. Salah seorang anggota pengawal mereka (gambar ke-2) mengangkat senjata Pump Gun dan menggugut untuk menembak.

Apa yang cuba disembunyikan oleh Syabas kepada orang ramai. Dan kenapa beria-ia benar anggota polis ditempatkan di rumah pam tersebut sedangkan sebelum ini kita sendiri lihat rumah pam ibarat seperti rumah hantu yang yang berkawal pun tidak seramai ini.


Adakah gangguan air ini adalah salah satu usaha-sama Kerajaan BN dengan kerjasama polis dan tukang buat kerja sabotaj Syabas berpakat untuk menjatuhkan Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor, semata-mata kerana mereka mahukan Projek Langat 2 dilakukan untuk menampung poket kroni2 mereka,dan seboleh-bolehnya sebelum PRU supaya mereka boleh menberikan dana Pilihanraya kepada UMNO/BN yang sedang ketandusan duit. 
 
Natijahnya rakyat yang tidak tahu apa-apa akan dipaksa membayar bil air yang mahal setelah Projek langat 2 berjaya mereka usahakan kelak.


Inilah apabila sesebuah kerajaan terlalu menyanyangi Syarikat swasta milik Kroni dari mementingkan hak rakyat. 
 
Sebab itu sejak dulu lagi kita patut bangun menentang penswastaan dalam negara kerana ini yang akan berlaku apabila Syarikat2 Swasta besar kepala dan buat sesukahati mereka kerana ada sokongan Kerajaan BN dibelakangnya.. KO UMNO.. KO BN.. 
 
Hampir 2 Minggu tempat aku takde air.. Orang ramai majoriti semuanya menyampah dan meluat serta tak sabar nak tumbangkan BN.KedahKini

2 comments:

Anonymous said...

Inilah keje UMNO/Bn yg terdesak....dah nak nazak....sbb tak der duit......samer spt elektrik...lepas tukar meter digital melambung bil api naik....aku tanyer pada kontraktor..demer kater....meter digital nie lebih accurate....itu sbb melambung....tapi bg aku....jadi selamer ini meter yg dipakai tak accuratelah...maksudnyer meter rosaklah.......yg aku tahu meter nie ader kelulusan selepas dibuat 'calibration'..atau dlm bhs melayunyer....proses "tentu ukur".....jadi walau ada bezanyer...takkanlah jauh sgt...nampak sgt nak membohong demer nie....kalu rakyat diam...demer seronok ler......lagi satu tentang ubat yg disuruh beli tu.......kalu rakyat diam...lepas nie seterusnyer akan rakyat dipaksa beli ubat difarmasi......bg aku inilah satu projek kerajaan Barisan Nasional utk menswastakan perkhidmatan kesihatan di Malaysia ini.......kan dulu dia org kata ia 'ditangguhkan'....sebenornyer demer telah laksanakan dlm senyap2....peringkat demi peringkat......satu peringkat(swastakan bhgn dlm hospital)...rakyat senyap (melayu mudah luper katakan)...demer terus buat peringkat seterusnyer.... kini sampaikan peringkat ubat kene kiter beli...itulah cara haramjadah UMNO/BN nie.......

farghmee said...

cuba check masalah sebenar pump kat situ.
pam guna type yg sepatutnya kah?
guna material yg sepatutnya kah?
bagaimanakah proses delivery air keseluruhannya?