Sunday, January 20, 2013

PANDANGAN UMUM!!! UMNO di luar hodoh, di dalam pun hodoh

Sekadar berkukok seorang diri.. Ajak face to face untuk debat semua menikus

Tanda yang paling jelas UMNO itu usang ialah ketidak-mampuan untuk mengubah keadaan dan persepsi buruk rakyat terhadap parti itu dengan keseluruhan kepimpinannya. 
 
Banyak pihak telah mengkritik dan memberikan pandangan yang berbagai-bagai untuk memperbaiki parti itu tetapi UMNO tetap dengan sikap dan perangai yang sama tanpa ada tanda-tanda untuk berubah kepada kebaikan.
 
Segala kesalahan moral dan jenayah yang dilakukan oleh UMNO dan BN selama ini tetap terus berlaku dan rakyat sudah tiada pilihan selain dari melakukan yang drastik terhadap parti pemerintah itu. 
 
Betul lah kata setengah pendapat orang, keadaan ini adalah kehendak yang 'natural' dan ianya berlaku kepada semua parti-parti dan pertubuhan siasah yang sudah lama dan usang dimana-mana.
 
Ahli-ahli serta penyokong-penyokong tegar UMNO masih dalam sindrom penafian dan masih bertegas mengatakan UMNO akan menang dan ada yang mengatakan yang parti itu akan mendapat sokongan 2/3 dalam Dewan Parlimen kali ini. 
 
Tetapi hakikatnya tindakan mereka hanyalah untuk menyedapkan hati mereka sahaja kerana keadaan sebenarnya adalah di sebaliknya.RM

4 comments:

Wan Shamsudin said...

Salam...

Kita masih hidup dalam mimpi.Sebenarnya dah lama UMNO tu luat dalam BURUK dan BUSUK...Tapi, kita terlalu menagungkan MEREKA sampai mereka, isteri dan anak cucu di beri gelaran hurmat...Bila pencen di beri gelaran Tun, juga kepada isteri....mereka sebenarnya perompak harta negara..Mereka hidup mewah bila bersara...tengok saja si Daim tu????Kita patut di salahkan kerana membiarkannya terjadi....Kita yang BODOH..

Anonymous said...

PRU 13 nak sampai dah. Kerajaan skrg buat byk 'Janji Ditepati' kononnya. Dh nk dekat PRU, macam- macam program diadakan, semua tgh habiskan duit kerajaan sbb dulu tak habis, sekarang kena habiskanla, inilah masanya. Masa PAS memerintah Terengganu, duit royalti tidak digunapakai, orang BN kata wang ihsan. Wang ihsan ni siapa yg pakai? Bkn ke Kerajaan skrg yg pakai? Sekarang ni sibuk pasal royalti di kelantan pulak, sbb mereka takutla kalau kelantan maju, mereka terduduk. Tn. Guru Nik Aziz sikit pun tak gentar sbb Tn. Guru tahu macam mana nak majukan negerinya. Walaupun tiada bantuan Kerajaan pusat, Nik Aziz masih boleh majukan negerinya. Fikirlah skrg kerajaan mana yg patut kita undi!

Anonymous said...

Hang lagi terooooook bro.

Anonymous said...

penumbuk enam jahanam