Tuesday, May 14, 2013

TAKAT TU JE LA!!! Adun MCA terima jawatan Exco di Johor

Kononnya untuk memberikan pengajaran dan membuatkan pengundi Cina yang tidak menyokong BN pada PRU13 yang lalu menyesal kerana tida wakil berbangsa Cina dalam Kerajaan, pemimpin-pemimpin MCA dan Gerakan telah bersepakat untuk tidak menerima sebarang Jawatan dalam Kerajaan..

Malangnya cubaan mereka untuk membuatkan masyarakat Cina menyesal kerana tidak mengundi BN tidak menjadi sebagaimana yang mereka harapkan..

Ini kerana Setiausaha Publisiti MCA Kebangsaan yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pulai Sebatang Datuk Tee Siew Kiong dilaporkan akan mengangkat sumpah sebagai Exco Kerajaan Negeri Johor..



JOHOR BARU: Setiausaha Publisiti MCA Kebangsaan yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pulai Sebatang Datuk Tee Siew Kiong merupakan salah satu daripada sembilan Exco Kerajaan Negeri yang mengangkat sumpah di sini pada Selasa.

Sebelum ini, MCA telah memutuskan parti itu tidak akan menerima sebarang jawatan dalam kerajaan sekiranya parti itu tidak mencatatkan peningkatan daripada keputusan yang dicapai pada pilihan raya 2008 dalam pilihan raya umum ke-13, 5 Mei lalu.


Parti itu hanya memenangi tujuh kerusi Parlimen sahaja berbanding 15 sebelum ini. Difahamkan pelantikan seorang wakil MCA dalam senarai Kabinet itu dibuat atas perkenan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar yang mahu wakil Cina dalam Kabinet Johor.


Tee akan mengetuai portfolio Pelancongan, Perdagangan Dalam Negeri dan Kepenggunaan ~
mStar

Nak salahkan dia sepenuhnya pun tak boleh juga.. sebab dia bertanding untuk berkuasa.. jadi bila dah diberikan kuasa takkan dia nak biarkan saja... sama sajalah dengan kebanyakkan ahli politik yang ada dalam negara ini...ASD

2 comments:

Unknown said...

bukan macam tu saudara. sultan yg minta. ingat!!!!kuasa sultan tu lebih tinggi dr kuasa politik. sesungguhnya yg maha berkuasa hanya allah shj.

Anonymous said...

sikit2 sultan, sikit sultan. itu je la yang umno boleh bagi alasan