Monday, January 6, 2014

AWAS!!! Jangan bergambar dengan Anwar, kelak jadi mangsa fitnah macai UMNO rujukan Harusani


Malang betul mamat ni.. Gara-gara memuatnaik sekeping gambar yang telah dirakam bersama Anwar Ibrahim beberapa bulan lalu kelaman Twitter, beliau terus difitnah oleh macai sebagai 'Jambu' Anwar Ibrahim..

Seorang lelaki yang pernah bergambar bersama Anwar Ibrahim membuat laporan polis terhadap satu page yang dituduh memfitnah beliau.

Page Anti Semua Salah Umno di FB dituduh melakukan fitnah apabila mendakwa Afiez Saputra sebagai 'jambu' Anwar Ibrahim yang baru.

KENYATAAN MANGSA

Assalam.. semalam pada pukul 11 lebih, 1 report polis ke atas 1 page politik yg bernama 'Anti Semua Salah UMNO-ASSU' telah dibuat berikutan 1 post nya yg mengambil gambar sy bersama DSAI tanpa izin dan dgn niat yg jahat memfitnah sy sebagai 'anak ikan' kpd DSAI..

Sy merasa kn tuduhan yg dilemparkan sgt tidak berasas dan memalukan diri sy, keluarga dan secara khusus nya untuk memalukan DSAI..

Tindakan susulan akan diambil sebagai langkah menyekat kebiadaban ADMIN page tersebut..

Apa yg terjadi ialah, ketika saya bertugas di KLIA 3 bulan yg lepas,ketika sy ingin keluar berehat dgn seorang lagi kawan sy, kami terserempak dgn DSAI dan pembantu peribadinya, secara spontan sy mminta kbnaran untk bergambr bersama beliau, selepas bergambar kami membawa haluan masing2.. 

Gambar tersebut yg sy muat naik di twitter 2 hari lepas terus disalah erti, dan di fitnah dgn knyataan2 yg keji..


Gambar yg di print scree di page tersebut juga telah diedit dgn komen nya yg bertulis "tq teman kan sy semalam" sedangkan komen asal hanya bertulis "tq" dari DSAI..

Sehubungan dgn itu bagi membersihkan kembali nma sy, kmi masih lagi dlm perbincangan bersama pihak peguam untk mgambil tindakan yg selanjutnya..

Diharap dengan penjelasan ini, pihak2 orang awam yg tidak mengetahui kejadian sebenar dan mempercayai post page tersebut tanpa usul periksa diharap dapat merenung kembali firman ini :

"hai orang2 yg beriman, jika datang kepada kamu orang fasiq membawa berita, maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan sesuatu musibah kepada sesuatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yg menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu.. " (al-hujurat : 6)

Mohon hebahan untuk menghapuskan fitnah ini.. sekian..

Afiez Saputra 
 
ASD

No comments: