Monday, February 17, 2014

KASIM AHMAD SEMAKIN BIADAP!!! Siapa ulama PAS, UMNO atau Mufti yang sanggup sahut cabaran Kasim Ahmad berdebat?


Pemikir kontroversi Dr Kassim Ahmad mempertahankan kenyataan beliau dan mencabar pihak yang menuduhnya sesat dan murtad supaya berdebat.

Beliau menyatakan kesediaan untuk berdebat secara terbuka di depan khalayak awam "di mana-mana dan bila-bila masa".


"Nanti kita tengok dalam perdebatan itu siapa yang celaru dan siapa yang tidak," kata beliau ketika dihubungi Malaysiakini petang ini.


Semalam, dalam ucapan ketika Seminar Pemikiran Kassim Ahmad: Suatu Penilaian", ahli akademik itu mendakwa Islam sebenar di negara ini telah diseleweng kerana mengikut satu sistem “kasta paderi” yang dipanggil ulama.

Selain itu, umat Islam juga didakwa mendewa-dewakan Nabi Muhammad dengan syahadah kedua serta rambut bukan aurat wanita.

Ekoran kenyataan terbaru Kassim tersebut, beliau hari ini 'diserang' oleh Ketua Penerangan PAS Datuk Mahfuz Omar dan NGO Pertubuhan Ahli Sunnah Waljamaah Malaysia (ASWAJA).

Dalam sidang medianya, Mahfuz mempersoalkan mengapa ahali akademik itu tidak pernah diambil tindakan oleh mana-mana penguatkuasa agama dan pemikir itu didakwa menghina Islam dan Majlis Raja-raja.

Manakala dalam kenyataannya, Presiden ASWAJA Zamihan Mat Zin berkata kenyataan Kassim berhubung pendewaan terhadap Nabi, ingin mentafsirkan semula al-Quran dan mengkritik “kasta paderi” dalam Islam boleh mendorong kepada kemurtadan.

4 comments:

ayor tawor. said...

aku nak tawar kan rm 1000 untuk tampar kasim ahmad.. biadap .

Anonymous said...

Zamihan ASWAJA???? Zamihan Syiah larrrrr bodoh!!!!!

Anonymous said...

KASIM KT RAMBUT TK WAJIB SEBB YAHUDI MARAH MAHATHIR KENAPA WANITA UMNO SEMUA BERTUDUNG. KALAU WANITA UMNO MASIH ADA CIRI AGAMA SUSAH LAH DAJJAL NK KELUAR MELAWAT MALAYSIA 2020 NANTI.

MAHATHIR PENIN KENA MARAH DGN YAHUDI SEBB 2020 DH DEKAT, UMAT ISLAM MAKIN TINGGI KESEDARAN AGAMA.

SO PAKSALAH KASSIM YAHUDI NI BUAT AJARAN SESAT. SEDANGKAN AGENDA YAHUDI UTAMA IALAH MEMISKINKAN RAKYAT UMAT ISLAM MELAYU SUPAYA BILA SUSAH NK MAKAN, MAKA TIADA MASA NK MENGKAJI DAN BERIBADAT, MAKA AKHIRNYA SEANG DICUCUK HIDUNG OLEH UMNO.

ITULAH AGENDA YAHUDI SEBENARNYA YG DIDOKONG UMNO SELAMA INI. SENGAJA PEMIMPIN GILA HARTA KUASA DAN BINI2 MEREKA DIBIARKAN SUPAYA MEMISKINKAN RAKYAT.

LUPAKAH BAHAWA ROSMAH PERNAH MELAWAT LEEKUAN YEW DI SINGAPURA. NAJIB MANA KETIKA ITU. NAJIB BERSUNAT KE. KENAPA TK MUHYIDIN YG JUMPA LEE KUAN YEW? SEBB ROSMAH KERJASAMA DGN SINGAPURA UTK MISKINKAN MALAYSIA DAN UMAT ISLAM, SAMADA DIA SEDAR ATAU TIDAK.

Anonymous said...

Dulu saya minat mahathir dgn teory ekonomi dan pengetahuan politik dunianya,bagimana bina negara maju,perlawanannya terhadap yahudi,Soros dan Bush america serta semangat pelihara melayunya.Nampaknya sekarang saya terpaksa menetang mantan perdana menteri itu,sehinggalah dia tarik balik sokongan nya terhadap kasim ahmad dengan gagasan kesesatannya yang tak boleh di ampun sehinggalah dia memebetulkan akidahnya dan akidah para pengikutnya.Hal ugama yg penting tak ada tolak ansur,walau pun mahathir dapat bawa sepuloh gunung emas ke Malaysia.Sorry the clever Prime minster.