Wednesday, March 3, 2010

PKR tidak akan lumpuh


KOTA BHARU , 3 Mac : Parti Keadilan Rakyat (PKR) tidak akan lumpuh di sebalik tindakan beberapa ahli serta pemimpinnya yang bertindak keluar parti itu baru-baru ini, kata Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Saifuddin Nasution.

Malah, dalam masa sama beliau turut menafikan kenyataan bekas Setiausaha Agungnya, Datuk Salehuddin Hasyim yang mendakwa terdapat 10 Ahli Parlimennya akan keluar parti itu dalam masa terdekat.

Menurutnya, pihaknya mengetahui realiti yang berlaku kepada parti itu dan tidak menjangkakan kenyataan Salehuddin itu benar.

“Itu kenyataan Datuk Salehuddin, tetapi pemimpin tertinggi maklum mengenai perkara yang sebenarnya,” katanya ketika ditemui di Persidangan Dewan Undangan Negeri Kelantan (DUN), di sini semalam.

Sebelum ini, Salehuddin mendakwa terdapat 10 Ahli Parlimen PKR akan keluar dari parti secara berperingkat.

Bagaimanapun beliau enggan mendedahkan nama atau jumlah sebenarnya wakil rakyat terbabit dengan alasan ia akan dilakukan pada masa yang sesuai.

Saifuddin yang juga Ahli Parlimen Machang berkata, tindakan bekas Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, Mohamad Fairus Khairuddin serta Ahli Parlimen Nibong Tebal,Tan Tee Beng yang bertindak keluar daripada parti itu baru-baru ini, tidak akan menjejaskan perjalanan parti tersebut.SH

No comments: