Thursday, April 22, 2010

Addlin Timbalan Ketua PKR Bagan Serai, bukan Roshanita


BAGAN SERAI , 22 April :
Roshanita Mohd Basir yang mendakwa dirinya sebagai Timbalan Ketua Parti Keadilan Rakyat (PKR) Bahagian Bagan Serai dan mengumumkan keluar parti itu semalam, menimbulkan kontroversi daripada PKR bahagian itu.

Ketua Wanita PKR Cabang Bagan Serai, Rashimah Mohd Rashid berkata, pihaknya tidak pernah melantik Roshanita Mohd Basir sebagai Timbalan Ketua Wanita PKR atau apa-apa jawatan.

Menurutnya, jawatan Timbalan Ketua PKR Bahagian Bagan Serai masih kekal disandang oleh Addlin.

“Permohonan Roshanita untuk menjadi ahli OKR di Cabang Bagan Serai juga tidak pernah diluluskan oleh pusat. Oleh itu, dia tidak pernah menjadi ahli PKR Cabang Bagan Serai sehingga tarikh dia mengisytiharkan dirinya keluar parti.

“Pengakuannya menjadi Timbalan Ketua Wanita PKR Cabang Bagan Serai adalah tidak benar. Dia sengaja menggunakan jawatan ini untuk kepentingan peribadinya,” katanya.

Sementara itu, Addlin berkata, PKR Cabang Bagan Serai tidak menghantar notis Mesyuarat Agung Wanita pada 27 Mac 2010 kepada Roshanita kerana menganggap beliau bukan ahli.

“Saya cabar supaya menunjukkan bukti beliau adalah ahli Cabang PKR Bagan Serai jika benar dakwaan kepada pihak media kelmarin.

Ketua Penerangan Wanita PKR Cabang Bagan Serai, Salasiah Ismail pula berkata, kenyataan suami isteri dalam media semalam, kononnya tidak hendak wang ringgit adalah hipokrit.

“Mereka tidak sepatutnya melakukan hal demikian kerana akan mencemar maruah mereka sendiri,” katanya.

Ahli Jawatankuasa Cabang PKR Bagan Serai, Zainal Rasmim pula berkata, mereka tidak pernah kenal Roshanita dan kenapa dia berani mengaku sebagai Timbalan Ketua Wanita PKR Bagan Serai.SH

No comments: