Tuesday, June 22, 2010

Lambaian Ambang IPT

Image017-6.jpg picture by paspb

PARIT BUNTAR , 22 Jun : Dewan Pemuda PAS Parit Buntar dengan kerjasama Pusat Khidmat Parlimen Parit Buntar telah mengadakan majlis Lambaian Ambang IPT yang mengumpulkan pelajar yang akan menjejak kaki ke menara gading.

Ketua Pemuda PAS Parit Buntar Khairulzami Muhammad berkata, majlis berkenaan bertujuan memberi pendedahan awal kepada pelajar tentang corak kehidupan di pusat pengajian tinggi.

“ Kami berharap majlis ini memberi motivasi dan semangat yang tinggi untuk mereka meneruskan kecemerlangan dalam bidang pengajian yang diambil di universiti.

“ Majlis ini juga bertujuan mewujudkan jaringan ukhuwwah pelajar dari Parit Buntar yang berjaya ke pusat pengajian tinggi” katanya

Khairulzami berkata, majlis ini diisi dengan ceramah dan diskusi yang mencakupi pendedahan awal pembelajaran dan corak kehidupan di universiti.

“ Suasana yang memberikan kebebasan di universiti apabila jauh dari keluarga memerlukan pelajar membuat keputusan dan tindakan yang bijak .

“ pengisian dalam majlis ini diharap dapat membantu pelajar membuat keputusan yang bijak sehingga berjaya membawa balik segulung ijazah dan memenuhi harapan keluarga” katanya

No comments: