Saturday, June 5, 2010

Muslimat PAS Parit Buntar anjur program dekati masyarakat







PARIT BUNTAR , 5 Jun : Dewan Muslimat PAS Parit Buntar dengan Kerjasama PAS Cawangan Pekan Batu Lima telah menganjurkan program dekati masyarakat di Parit Haji Abdul Rahman.

Ketua Penerangannya, Norijan Omar berkata beberapa aktiviti bersama wanita setempat telah diadakan mengisi program ini.

“ Pada sebelah paginya, kami bersama muslimat cawangan telah menyediakan masakan kuih popular masyarakat Banjar iaitu wadai kiping.

“ Manakala pada petangnya diadakan ceramah motivasi yang disampaikan oleh Setiausaha PAS Parit Buntar Azhari Hadi” katanya

Sementara itu, Azhari dalam ceramahnya meminta umat Islam terutama kaum hawa mempertingkatkan amal kebajikan dan mengeratkan ukhuwwah sesama muslim.

“ Umat Islam wajib melaksanakan kerja amar maaruf dan nahi mungkar seperti yang dituntut dalam al-Quran surah Ali-Imran ayat 104.

“ Muslimat perlu peka dalam situasi kini tentang peranan zionis yahudi yang menindas dan menzalimi umat Islam. Marilah kita bersama-sama Umat Islam lain memboikot barang keluaran Amerika dan sekutunya Israel-Yahudi” katanya

Akhirnya, beliau memberi peringatan tentang keadaan manusia di Padang Mashyar di mana segala perbuatan yang dilakukan manusia di atas dunia ini akan dihitung.

Program ini diakhiri dengan bacaan doa selamat dan jamuan wadai kiping.

No comments: