Saturday, September 18, 2010

Laporan polis terhadap Perkasa dan Utusan















SHAH ALAM, 18 Sept. :
DAP Selangor hari ini membuat laporan polis mendakwa akhbar
Utusan Malaysia dan ahli majis tertinggi Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) Mohd Zahid Md Arip telah memfitnah parti itu dalam isu pembunuhan jutawan kosmetik Datuk Sosilawati Lawiya.

Menurut Setiausaha DAP Selangor Lau Weng San berkata, kenyataan Mohd Zahid yang disiarkan akhbar Umno itu - yang didakwanya cuba mengaitkan DAP dengan kes itu - tidak berasas dan bertujuan memburuk-burukkan DAP.

"DAP berpendapat bahawa semua pihak tidak harus menggunakan isu sosial ini sebagai isu politik dan polis harus diberi peluang untuk menyelesaikan siasatan mereka.

"Lebih-lebih lagi, polis telah menahan suspek yang berkenaan dan siasatan masih berjalan dan semua pihak harus membiarkan proses perundangan berjalan lancar," katanya.

Kelmarin, Utusan melaporkan Mohd Zahid mempersoalkan kenapa DAP langsung tidak bersuara bagi mengutuk pembunuhan kejam tersebut, sedangkan sebelum ini parti berkenaan gah mendakwa organisasi mereka sebagai sebuah parti yang memperjuangkan hak semua pihak.

Bekas exco Pemuda PKR itu mempersoalkan sama ada tindakan itu berkaitan dengan dakwaan bahawa suspek utama adalah ahli seumur hidup DAP.

Menulis dalam blognya hari ini, Lau yang juga ADUN Kampung Tunku berkata beliau membuat laporan polis itu hari ini di Petaling Jaya.

Beliau juga meminta polis menyiasat Mohd Zahid dan akhbar harian berbahasa Melayu itu bawah Seksyen 500 Kanun Keseksaan.

No comments: