Thursday, October 7, 2010

Orang luar DAP buat demontrasi


IPOH, 7 Okt. : Demonstrasi aman melibatkan 30 pemuda mendakwa mereka sebagai ahli DAP Cawangan Buntong yang menyatakan sokongan terhadap Timbalan Pengerusi DAP, M Kulasegaran disifatkan sebagai palsu.

Naib Pengerusi, A Sivanesan berkata, pemuda itu boleh mengaku mereka ahli DAP, sedangkan beliau tidak kenal dan tidak pernah nampak pun wajah mereka dalam parti sebelum ini.


Menurutnya, ini semua hanya wayang dan propaganda individu serta kumpulan tertentu yang bermotifkan politik untuk memperlihatkan kepada masyarakat kononnya DAP sedang mengalami krisis kepimpinan.

“Tindakan sekumpulan pemuda ini jelas bertentangan dengan pendirian parti yang penyokong atau pemimpin tidak boleh jadi musuh kepada parti DAP.

“Kalau melihat senario dalam parti-parti lain pun turut mengalami masalah yang sama, tapi bila terkena pada kami, ia diperbesarkan seolah-olah krisis meruncing melanda DAP,” katanya kepada pemberita di Wisma DAP di sini, semalam.

Beliau berkata demikian mengulas tindakan 30 pemuda menganjurkan demonstrasi aman di perkarangan Wisma DAP, di sini, semalam kononnya mengaku penyokong kepada M Kulasegaran.

Sivanesan berkata, realitinya tiada sebarang krisis yang timbul dalam parti tapi hanya perselisihan faham kecil di antara pemimpin tertinggi.

Katanya, Kulasegaran sendiri telah bertemu dengan beliau sebelum berlepas ke Nepal menyatakan pendirian tidak akan berundur, mahupun melepaskan sebarang jawatan dalam parti, sebaliknya akan terus bekerjasama dengan semua kepimpinan DAP.

“Apa yang mencurigakan, penganjuran demonstrasi ini besar kemungkinan melibatkan pihak ketiga kerana kelihatan seorang bekas Ketua Cabang Parti Keadilan Rakyat (PKR) berlegar-legar di perkarangan wisma DAP.

“Ini jelas menunjukkan bahawa ada orang luar yang cuba memecahkan belah pemimpin DAP,”katanya.

No comments: