Thursday, November 11, 2010

Umno rampas cara HARAM, PAS rampas cara HALAL

http://3.bp.blogspot.com/_NXL3Vzaasmo/TNyGk85NN8I/AAAAAAAAEHE/foS8qeunUa4/s1600/BKT%2BBARU.jpg








































BUKIT KATIL , 12 Nov. :
PAS Kawasan Bukit Katil semalam 'menawan' Pejabat PAS Bukit Baru Dalam setelah diceroboh Umno beberapa hari. Pejabat itu yang disewa sejak beberapa tahun lalu diceroboh oleh Umno dengan membuang semua papantanda, banner dan bendera PAS yang dipasang pada bangunan pejabat tersebut.


Kebiadapan Umno sampai ke kemuncak apabila mengecat dinding pejabat dengan cat putih bagi memadamkan cat hijau lambang bulan serta memecahkan kunci asal dan memasang kunci baru milik mereka.

Pejabat itu yang secara rasmi masih disewa oleh PAS di mana surat perjanjian yang sah masih 'valid'. Manakala Umno cuba merampasnya dengan membayar wang 'deposit dan sewa' berjumlah RM1,000 minggu lalu. Namun surat perjanjian antara Umno dan tuan rumah tidak pula ditandatangani. Tuan rumah selepas itu dengan tegas menyatakan bahawa sewaan PAS masih berjalan dan Umno tiada hak untuk menceroboh pejabat selagi PAS masih menjadi penyewa yang sah.

Laporan Polis telah dibuat di Balai Polis Bukit Baru, namun sehingga ini kami belum mendapat maklumat tentang siasatan Polis.

Malam tadi seramai lebih 100 orang ahli dan penyokong PAS kembali menuntut hak mereka. Pimpinan, ahli dan penyokong beramai-ramai membuka pintu pejabat dan menurunkan bendera 'haram' yang digantung di pejabat tersebut.

Selepas itu mereka bersama-sama bersolat jamaah Maghrib dan membaca Yaasin serta menunaikan solat hajat selepas solat Isyak. Beberapa pimpinan PR telah memberikan ucapan ringkas termasuk ADUN Ayer Keroh, YB Khoo Poay Tiong dan pimpinan PAS Kawasan serta Timbalan Pengerusi Badan Bertindak Perobohan Surau dan PASTI Bukit Katil, Haji Mohd Yasin Abdul Ghani.

Tazkirah ringkas disampaikan oleh Al Fadhil Ustaz Musa yang turut memimpin bacaan Yaasin dan solat hajat.

Sesungguhnya kebiadapan dan kezaliman Umno ini sudah sampai ke kemuncak. Insya Allah umur mereka semakin pendek dek kerana kerakusan dan kezaliman yang semakin parah. Rakyat melihat dan memerhatikan perkara dan akan menolak Umno/BN pada PRU ke 13 nanti.

No comments: