Thursday, January 13, 2011

Polis tertembak rakan sendiri



KUALA TERENGGANU 14 JAN : Seorang konstabel dari Balai Polis Batu Rakit dekat sini cedera parah selepas terkena tembakan senjata api rakannya sendiri pagi semalam.

Timbalan Ketua Polis Terengganu Datuk Hamzah Md Jamil berkata Md Rudzki Mohd Rozlan, 23, mengalami cedera parah di bahagian dahi selepas terkena tembakan semasa dia sedang memakai stokin di hadapan rumahnya berhampiran balai untuk bertugas pada kira-kira pukul 7.30 pagi.

Beliau berkata kejadian berlaku semasa seorang rakan Md Rudzki yang juga seorang konstable berumur 24 tahun sedang memeriksa senjata api yang diambilnya di balai.

"Tiba-tiba senjata jenis Smith & Wesson itu meletup dan pelurunya terkena sipi di bahagian dahi dan kening Md Rudzki," katanya ketika ditemui di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini.

Beliau berkata Md Rudzki yang berasal dari Melaka baru lapan bulan bertugas di balai berkenaan, dan dia kini dirawat di Unit Rawatan Rapi HSNZ. Hamzah berkata kes itu disiasat mengikut Seksyen 37 Akta Senjata Api 1960,yang jika sabit kesalahan boleh membawa kepada hukuman penjara dua tahun atau denda RM5,000.


No comments: