Friday, March 18, 2011

Perkasa dan GAPS memperjuangkan dubur demi Umno

PERKASA dan GAPS guna isu pungkok untuk raih simpati politik!

Hah.. amek kau PERKASA dan GAPS! Hendak sangat meraih simpati melalak ke sana ke mari tapi tiada siapa yang ambil peduli kecuali pihak TV3Suku dan Utusan Meloya. Songkok saja tinggi, tapi akal yang Allah SWT anugerah, tidak digunakan dengan perkara yang bermanfaat.

NGOk-NGOk yang bernama PERKASA dan GAPS ini cuma berani melalak kepada tiang-tiang bangunan dan tembok. Itu pun dengan mendapat perlindungan polis. Dah kehabisan isu untuk meraih simpati, akhirnya isu pungkok pun dijadikan bahan untuk berdemonstrasi.

Memang sah golongan ini terdiri daripada puak jahiliyah. Manakan tidak, kes yang sedang dibicarakan dijadikan isu demonstrasi. Jahiliyah undang-undang! Inilah golongan yang menghina salah-satu prinsip Rukunegara, Kedaulatan Undang-undang. Memalukan keturunan anak-bini! Tibai Aspan, tibai!!!

Bergantung kepada dubur untuk 'mileage' politik

Saya terpanggil untuk memberi komen pendek tentang isu DNA Anwar yang hangat diperkatakan terutamanya kepada penggiat politik dan pertubuhan yang berkait dengan politik. Anwar telah dihadapkan ke mahkamah dan apa juga yang diperkatakan oleh sesiapa diluar mahkamah adalah salah dari segi undang-undangnya.

Biarkanlah mahkamah menyelesaikan isu itu dan lebih baik di sisi undang-undang dan di sisi etika nya agar pihak yang lain tidak masuk campur di dalam menentukan Anwar menyerahkan DNA beliau. Undang-undang ada untuk menyelesaikannya.


Berdemonstrasi di jalanan untuk memaksa Anwar menyerahkan DNA nya itu secara otomatik akan dianggap sebagai tindakan politik. Takkan lah kita guna isu dubur untuk mendapatkan atau untuk mengekalkan kuasa. Elok kita tunggu dan biarkan pihak mahkamah untuk melakukan apa yang sepatutnya.


Kumpulan-kumpulan yang berkepentingan politik eloklah menggunakan isu lain untuk meraih sokongan dan janganlah kita menggunakan isu jelek ini untuk mendapatkan sokongan dan simpati orang ramai. Apa pun alasan yang diberikan oleh kumpulan yang mendesak ini ia tetap merupakan permainan politik yang tidak beretika.


Masakakan kumpulann yang menjerit-jerit meminta Anwar menyerahkan DNA itu mengambil tindakan yang betul dengan menggunakan kesempatan ini untuk melakukan tindakan yang desperado ini.


Kumpulan-kumpulan ini seolah-olah tidak berkeyakinan kepada mahkamah atau mahukan mahkamah untuk memutuskan keadilan mengikut kehendak demonstrasi jalanan. Terlalu ramai penggiat politik sekarang ini mengingatkan dubur dari mengingatkan perkara-perkara yang berfaedah yang lain.


Carilah isu lain untuk dijadikan bahan politik. Janganlah tunjukan sangat desperado kita di khalayak ramai.

5 comments:

pakwe said...

harharhar..

perjuangkan dubur...harharhar

dubur tu penting untuk kesihatan perut..

keeeeeeeerrhhh

Anonymous said...

jahil serba serbi.tapi polis pun pekak jugak tang puak ni jaga cukup cukup punya .Haram jadah betui mai tang puak PR dan dan tangkap amik keterangan .untuk pengetahuan hampa polis polis yang masih dok berkghidmat lagi tu adil la sikit tak lama lagi hampa tu nak pencen ,kuat kuat sampai umuq hampa 58 tahun tu pun dok hap hap dah .lepaih mai balik kedalam masyarakat kalau org tak kenai tak pa la kalau org kenai tak ke kera sumbang .aku dengaq banyak dah cerita pasai polis pencen ni hidup lepaih byk yang celaru .tengok sendiri la bos tu .

Anonymous said...

Nampaknya UMNO,Perkosa dan GAP dah mula naik gian.Selepas solah Jumaat tadi ada 5-6 kaki ampu UMNO tunjuk perasaan depan Mesjid Sg.Mulia,Gombak konon minta Annuar serahkan DNA.Bahalol-bahalol ni tak tahu dalam jubur Saiful 3 DNA.Yang dua lagi tu entah siapa yang punya.Inilah kerja orang-orang bangang yang senang diperkudakan.Asal dapat masyuuuuk sikit aje,jadi.

ada otak said...

td kat msjid tu saje je nak bg nmpak rmai masa jemaah tgh keluar msjid..kesian xde org nak lyan sma..geng2 beruk 5-6 ekor tu je la duk meroyan cam org gila, nak ajak org jd buduh cam diorg..sowi laa,u all dpat projek,rakyat kena dprojek..

ada otak said...

td kat msjid tu saje je nak bg nmpak rmai masa jemaah tgh keluar msjid..kesian xde org nak lyan sma..geng2 beruk 5-6 ekor tu je la duk meroyan cam org gila, nak ajak org jd buduh cam diorg..sowi laa,u all dpat projek,rakyat kena dprojek..