Wednesday, March 30, 2011

Ribut melanda Parit Buntar

PARIT BUNTAR, 29 Mac : Lebih 40 buah rumah mengalami kerosakan akibat ribut yang melanda Parit Buntar semalam. Ribut yang berlaku pada waktu malam itu telah menerbangkan bumbung beberpa buah rumah yang terlibat.

Pegawai Khas Ahli Parlimen Parit Buntar Hamdan Fadel Ahmad berkata, antara kawasan yang terlibat adalah Tanjung Piandang, Bagan Tiang, Parit Kasa, Sungai Setar, Parit ToK Ngah dan Parit Abas.

" Pejabat Ahli Parlimen sedang mengumpul data kawasan yang terlibat, ada diantaranya sudah kami lawati dan masih ada lagi yang belum dilawati.

" Maklumat yang diterima setakat ini terdapat lebih 40 buah rumah yang rosak akibat ribut berkenaan " kata Hamdan yang ditemui semasa melawat dan menyampaikan sumbangan kepada beberapa buah rumah terlibat di Parit Tok Ngah.

Hamdan berkata, kawasan Parit Buntar adalah kawasan yang kerap dilanda ribut yang menyebabkan banyak rumah rosak.

" Saya bagi pihak Ahli Parlimen Parit Buntar dan PAS Parit Buntar bersimpati dengan mangsa ribut yang terlibat.

" Ahli Parlimen Parit Buntar yang berada di parlimen juga berharap semua mangsa ribut dapat bersabar menghadapi ujian Allah ini" katanya

3 comments:

Hamdan Rukun said...

HAH !! MASA NI LAH KENA GUNA WANG KUTIPAN KEBAJIKAN YANG HANGPA DOK KUTIP SELAMA NI.

KALAU SETAKAT UCAP SIMPATI JER, MANA CUKUP. HANGPA PENGGERAK NEGARA BERKEBAJIKAN. INILAH MASANYA NAK BUKTIKAN.

YANG SUDAH NI DULU, MAK PENAKAN PAK PENAKAN AKU HARAM TAK DAPAT BANTUAN PUN.

KALAU RUMAH CINA, KELAM KABUT HANGPA TOLONG. JANGAN KATA AKU FITNAH. PI TANYA ORANG TANJUNG PIANDANG DAN BAGAN TIANG. INILAH TANGGAPAN RAKYAT..

Anonymous said...

hang jangan dok menipu luncai, Umno apa buat asyik guna jentera kerajaan.Lepas tu mengaku umno bagi, macam la orang kampung tak reti.

LUNCAI MAS said...

HANG TAU PASAI APA MAK/PAK PENAKAN HANG TAK DAPAT BANTUAN KRN DEPA ORG SEBERANG BARU DPT PR (IC MERAH) UMNOAPCO BAGI SEBELUM PRU12 DULU.. AKU TAU PUAK2 INI KAN JENIS HARAMJADAH..... SELALU MENYELEWANG HARTA DAN JENTERA KERAJAAN..