Saturday, April 9, 2011

Perbandingan Negeri Pakatan punca rakyat jijik dengan Taib Mahmud

KUCHING: Rakyat Sarawak mula membuka mata terhadap sifat kebajikan Pakatan Rakyat di negeri yang ditadbir dengan membandingkan dengan kezaliman yang berleluasa sepanjang pemerintahan Tan Sri Taib Mahmud.

Dengan berbuat demikian, Ketua Wanita KEADILAN, Zuraida Kamaruddin, berkata rakyat Sarawak kini jelek dan jijik dengan pemerintahan Taib Mahmud dan Barisan Nasional (BN).

“Walaupun baru tiga tahun Pakatan Rakyat mentadbir, jelas amalan pentadbiran berkebajikan rakyat yang diamal, sudah berjaya membuka mata dan menyedarkan rakyat, terutama penduduk Sarawak.

“Jika dibuat perbandingan antara pemerintahan BN dan kerajaan Pakatan Rakyat di empat negeri – Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan, jauh berbeza,” katanya pada satu kenyataan media, hari ini.

Gambar Hiasan

Zuraida yang juga Ahli Parlimen Ampang berkata, Taib Mahmud yang mulai gentar dengan perubatan rakyatnya, sebaliknya menipu apabila terus-terusan memburukkan pentadbiran kerajaan Pakatan Rakyat

Merujuk berita muka depan akhbar New Sarawak Tribune bertarikh 8 April lalu, bertajuk ‘Only BN is capable‘ (Hanya BN bermampuan), beliau percaya, Taib Mahmud merasai amarah tuntutan perubahan rakyat Sarawak.

“Dalam artikel itu, Taib Mahmud ada menyebut: ‘No other party can administer Sarawak the way BN does‘ (Tiada parti lain mampu mentadbir Sarawak dengan baik seperti BN).

“Saya persoalkan, bagaimana Taib Mahmud menganggap Pakatan tidak mampu mentadbir Sarawak walhal Pakatan masih belum menang?

Zuraida juga menyifatkan kenyataan Taib Mahmud itu sebagai memperlekeh hak rakyat Sarawak untuk menilai, memilih dan mencipta perubahan.

No comments: