Sunday, April 10, 2011

Perkasa kemaskan organisasi bersiap menjadi perkakas Umno

MAI KITA TENGOK ORANG BARU YG TAK AKAN JADI PERKAKAS UMNGOK!!!

syed hassan syed ali
Mesyuarat PERKASA pusat hari ini juga melantik ketua PERKASA Wilayah Persekutuan yang baru serta pengganti jawatan bendahari badan tersebut.

Mesyuarat hari ini melantik Irwan Fahmi Ideris sebagai ketua wira baru, manakala Datin Paduka Norkhaila Jamaluddin sebagai ketua wiranita.

Irwan yang sebelum merupakan naib ketua wira, dilantik menggantikan Arman Azha Abu Hanifa, manakal Norkhaila pula menggantikan Raihan Suleiman.

Menurut setiausaha agung PERKASA, Syed Hassan Syed Ali (kanan), Sharifuddin Abdul Hamid dilantik sebagai yang dipertua PERKASA Wilayah Persekutuan yang baru.

"Beliau menggantikan Datuk Mokhtar Samad yang sibuk dgn tugasnya sebagai Presiden Persatuan Kontraktor Melayu Malaysia," kata Syed Hassan dalam satu kenyataan.

Katanya, jawatan bendahari PERKASA diisi oleh seorang usahawan, Dr Marzuki Ibrahim, menggantikan Datuk Shuaib Lazim yang tidak berapa sihat sejak kebelakangan ini.

Mesyuarat hari ini juga, katanya, memutuskan untuk mewujudkan badan pemantau prestasi bumiputera(PEMANTAU).

"Badan ini akan diketuai oleh pengerusi biro ekonomi PERKASA yang juga naib pengerusi PERKASA, Dr Zubir Harun. Ahli jawatankuasanya terdiri daripada beberapa pimpinan NGO Melayu dan bumiputera yang telah bersetujui untuk bersama," katanya.

Syed Hassan berkata, badan baru itu diwujudkan bagi mempastikan prestasi sosio ekonomi bumiputera sentiasa diukur, dianalisa dan dibahaskan secara berkesinambungan.

"Segala data dan analisis yang diperolehi menerusi PEMANTAU dapat digunapakai oleh semua pihak demi kepentingan sosio ekonomi bumiputera," tambahnya.

Katanya, terdapat dua unit di bawah PEMANTAU iaitu:

i) Jaringan penyelidik ekonomi bumiputera - bagi melakarkan agenda penyelidik yg komprehensif utk memahami situasi bumiputera, mengenal pasti faktor yg mempengaruhi tahap prestasi dan mencadang langkah penyelesaian; dan

ii). Pusat operasi bagi membincangkan hasil kajian dan memperkenalkan langkah-langkah yang perlu dijayakan secara gerak cepat dengan kerjasama EPU, TERAJU, MARA dan agensi-agensi lain pembangunan bumiputera.

No comments: