Thursday, July 14, 2011

Berita dari London : Najib dan Ro$mah lari dari Kuning di luar, tapi kantoi berjumpa Kuning di dalam


Kenderaan Polis Britain menghalang pandangan Najib
dari melihat demonstrasi.

Fobia dengan warna kuning yang diharamkan olehnya di Malaysia baru-baru ini, Pejabat Pesuruhjaya Tinggi Malaysia di London dikhabarkan terpaksa meminta bantuan pihak Polis Britain bagi menghalang Najib dan rombongannya dari terlihat warna tersebut yang dipamirkan oleh rakyat Malaysia yang mengadakan demonstrasi di London.



Turut bersama delegasi Anak Najib dan Adik Najib (CEO CIMB)

Najib dikhabarkan akan mengadakan sesi pertemuan dengan komuniti perniagaan United Kingdom jam 3.30 petang waktu London (10.30 malam waktu Malaysia) bersama pertemuan delegasi perniagaan Malaysia dan negara itu.

Delegasi Kerajaan Malaysia atau lebih tepat lagi dikatakan rombongan Keluarga Najib itu tiba di Mansion House, Garlick Hill, berhampiran dengan tebing Sungai Thames dengan mendapat sambutan meriah dari rakyat Malaysia di London.. meriah dengan kuning laa..

Bagaimanapun, menurut seorang rakyat Malaysia di sana yang memerhati, Najib meminta bantuan polis untuk berada di kawasan tersebut kerana berpuluh-puluh rakyat Malaysia menunggu sambil membawa kad berwarna kuning dengan tulisan PSM 6, Bersih dan Mansuhkan ISA.



Juga dikhabarkan keadaan di sana sedikit tegang dengan kehadiran trak polis yang membawa delegasi yang seolah-olah tidak mahu Najib melihat kelibat mereka yang menuntut supaya semua tahanan PSM di bawah Ordinan Darurat dibebaskan tanpa syarat!



Difahamkan, dua trak polis yang digunakan untuk membawa mereka kini diletakkan di hadapan rakyat Malaysia yang berdemo bagi menghalang pandangan Najib ke arah mereka.

Ada yang menanti Najib menandatangani kad yang mereka bawa supaya kesemua tahanan terbabit dibebaskan.


Sumber : Jalan Pulang

Walaupun Najib dan Ro$mah lari dari kuning di luar, tetapi bila masuk istana Najib tak boleh lari dari kuning yang dipakai oleh Queen Elizabeth

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/264185_219562328081420_100000829647291_545259_7871846_n.jpg

Bukan itu sahaja, Menteri Britain yang sambut Najib pun tiru Ahli Parlimen Pakatan pakai tali leher Kuning. Jarang sebelum ini, orang putih pakai tali leher Kuning. Ini bukan kebetulan namanya.


No comments: