Wednesday, September 28, 2011

Selamatkan Melayu Bagan dari UMNO Bagan!!

Bagi yang tak tahu apa itu Bagan.. Bagan adalah nama yang digunakan oleh penduduk tempatan untuk Butterworth yang terletak di Seberang Perai, Pulau Pinang.

Maaf ya artikel ini sedikit racist.. tujuan aku siarkan disini adalah untuk menunjukkan belang sebenar Pemimpin yang kononnya membela Melayu.. hakikatnya adalah sebaliknya..


Oleh PaksuBagan

Wahai orang-orang MELAYU BAGAN....

Sesungguhnya hari ini keadaan kita org Melayu di Bagan dihimpit dgn pelbagai masalah dan kepayahan di sebalik pembangunan yg langsung tidak menyebelahi org Melayu di Bagan ini.

Disebalik itu sebenarnya tersimpan satu kisah dimana para pemimpin-pemimpin kita yg bercakap soal pembelaan dan hak org Melayu rupanya gunting dalam lipatan...


Mereka menyalak disana sini bahawa mereka akan menjadi penyelamat kpd org melayu dlm Bagan akan tetapi pd hakikatnya merekalah yg sebenarnya yg menjadi PENGKHIANAT kepada orang Melayu Bagan...

Lihat apa yg terjadi kepada org melayu di Kampong Perlis,org Melayu di Mak Mandin,org Melayu di Kampong Gajah..dan yg terbaru di Jalan Mengkuang... sampaikan tanah wakaf pun mereka dah berani nak rampas utk buat kekayaan...

Sampai bila kita harus kiam tangan melihat semua hak kita di rampas dan di tipu oleh pengkhianat pengkhianat ini???

BANGKITLAH....BANGUNLAH..... WAHAI ORG MELAYU BAGAN...MARILAH KITA SAMA-SAMA TENTANG PENGKHIANAT INI..JGN BIARKAN LAGI MEREKA BERMAHARAJALELA...ASD




KEMPEN SELAMATKAN MELAYU BAGAN

Menyedari dan menginsafi kedudukan penduduk Melayu di dlm kawasan Bagan yg kini hidup dlm keadaan tertekan dek kerana sikap hipokrit para pemimpin Melayu Bagan... pemimpin Melayu Bagan yg ada pd hari ini kebanyakannya bersikap talam dua muka,pandai menabur janji pd benda yg tiada dan mengambil kesempatan utk mengaut kekayaan atas permasalahan yg timbul membabitkan org-org Melayu..

Apabila sesuatu permasalahan yg timbul membabitkan org-org Melayu Bagan dan permasalahan itu akan dpt memberikan keuntungan kpd pihak mereka akan muncullah hero-hero di kalangan mereka utk membantu kononnnya hanya mereka lah yg dpt membantu bg mengatasi masalah tersebut.

Padahal disebaliknya itulah caranya utk mereka mengaut keuntungan dari kesusahan yg diterima oleh org-org melayu seperti contoh:

PROJEK BORR

Syarikat ETIKA GEMILANG mendapat sebyk 30 peratus pegangan saham drpd RM 440 juta dari nilai projek. Syarikat milik Dato Norhaidi Che Dan(Timbalan Ketua UMNO bhg Bagan).Akan tetapi yg sbnrnya beliau adalah proksi kpd Dato Abdul Latiff Mirasaa(Ketua UMNO Bhg Bagan)

Pada hari ini mereka beralih pula kpd projek PEMBANGUNAN TANAH WAKAF DI JALAN MENGKUANG.Sepatutnya mereka menjadi pembela kpd nasib penduduk ditanah wakaf tersebut tapi sebaliknya yg terjadi.Mereka bertindak seperti pemaju dgn menghantar konco-konconya utk menekan penduduk berkenaan agar menerima cadangan pembangunan yg masih lagi tiada hitam putih pun dari Majlis Agama Islam.

Kalau tiada niat yg tersembunyi masakan mereka dgn gelojohnya menghasut penduduk di tanah Wakaf tersebut agar segera mengambil tawaran tersebut.

Itu adalah sebahagian contoh sikap pemimpin yg mengaku hendak membela nasib org Melayu Bagan.tetapi sbnrnya mereka cuba menangguk di air yg keruh hendak buat kekayaan disebalik kesusahan org Melayu Bagan.

Sikap pemimpin berkenaan amat bertentangan sekali dgn aspirasi yg diperjuangkan oleh YAB Perdana Menteri kita iaitu RAKYAT DIDAHULUKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN.

Sikap pemimpin beginilah yg akan menghancurkan masa depan anak cucu kami di masa hadapan.Pemimpin begini layak digelar PENGKHIANAT dan seharusnya disingkirkan dari terus bermaharajalela.

maka dengan itu....kami PEKIDA KAMPUNG BARU BAGAN DALAM bersama UMNO CAWANGAN KG BARU KUALA PERAI mengambil tanggungjawab melancarkan satu KEMPEN SELAMATKAN MELAYU BAGAN bagi mendapatkan tandatangan seluruh org-org Melayu di Bagan yg teraniaya angkara kerakusan dan ketamakan pemimpin-pemimpin berkenaan.

Sudah sampai masanya org Melayu Bagan bangun utk menentang pemimpin yg KHIANAT terhadap perjuangan bangsa sendiri.Kami amat sayangkan keikhlasan yg dibawa oleh YAB Perdana Menteri kita dalam memperjuangkan wadah org Melayu.

Kami tak mahu PENGKHIANAT BANGSA berkenaan merosakan nama YAB Perdana Menteri yg amat kami sayangi..

Tandatangan yg akan kami kumpul nanti akan diserah kan bersama satu memorundum kepada YAB Perdana Menteri utk diambil tindakan dan membantu org-org melayu Bagan yg kiaN terpinggir angkara sikap KHIANAT pemimpin yg berkenaan

sekian terima kasih..

Sumbernya dari SINI

No comments: