Monday, November 14, 2011

VIDEO PANAS!!! Tanah dan pulau di Sabah kena rampas


Jika di Kedah Kerajaan PAS Kedah telah difitnah menjual tanah wakaf oleh pencacai UMNO..

Tetapi mengapa mereka membutakan mata dan memekakkan telinga dalam hal Pulau SIpadan yang telah dirampas dari warisnya dan juga tiga buah Pulau di Sabah yang dikatakan akan dijual kepada pihak asing oleh Kerajaan UMNO/BN Sabah..

Ketiga-tiga pulau terbabit, pertama Mengalum terletak di luar pantai Kota Kinabalu seluas 101 hektar ditawarkan pada harga US$18 juta, Pandanan dekat Semporna (empat hektar) US$2 juta dan Montukod, kira-kira satu kilometer di luar Kinarut (kira-kira tujuh hektar) dengan harga US$11.266 juta.

Dengarkan rintihan pihak pewaris yang mempertikaikan mengapa pihak kerajaan tidak membuat sebarang rundingan dengan pihak waris Pulau Sipadan sebelum mewartakan pulau tersebut sebagai sebuah taman laut, sedangkan Mahkamah telah membuktikan mereka berhak terhadap pulau tersebut.

Dan dengarkan juga waris Pulau Pandanan mempertikaikan bagaimana Pulau yang diwarisinya tiba-tiba hendak dijual tanpa pengetahuannya.

Umpama peribahasa Bajau yang bermaksud Mengapa Ikan Kerapu punya rumah, Ikan Sardin pula yang makan hasilnya..

Saksikan rintihan pihak pewaris yang inginkan penjelasan mengenai hak mereka yang dinafikan oleh Kerajaan Sabah sendiri. ASD

No comments: