Friday, December 9, 2011

KERANA TAIK UMNO!!! Rakyat bersatu menentang UMNO

http://2.bp.blogspot.com/-RC00D4PjQpU/TuCY5E6vV4I/AAAAAAAAAMw/9V3EW-d1aBw/s640/kek+tahi+umno.png"Pengotog!!!"

Jerkah Bang Mat Mada di sebuah kedai catok dekat market Kg Berjaya pagi tadi.


"Tak kena tang mana pulak dah Bang Mat?" aku yang lalu berhampiran sengaja menduga.


"Ni ha UMNO Pulau Pinang hantag taik pulak dekat kerajaan negeri," jerkah Pak Mat kuat-kuat sambil angkat handphone, menghala skrin ke arah aku.


Tercengang habih satu kedai. Tak hormat sungguh orang tua ni orang dok tengah jamu selera.



Pak Mat yang aku kenai ahli biasa UMNO tapi bila tiba2 dia hentam UMNO teringin jugak aku nak tau pasai apa.

"Kalau hang marah sangat pun kat kerajaan negeri toksahlah dok buat kurang ajaq macam ni. Ada ka pasai pi hantaq taik dekat pejabat kerajaan..akai takdak ka???" makin menjadi kemarahan Pak Mat.

Tanpa sempat aku lontarkan komen orang kiri kanan Pak Mat berpusu-pusu tolong tambah tail.. Semua hentam tindakan UMNO yang kurang ajaq, biadap dan takdak akai tu.

Balik rumah aku buka FB tengok perkembangan terkini. Rupanya penuh FB aku dengan posting, share dan link mengenai isu HADIAH TAIK UMNO PULAU PINANG terhadap kerajaan negeri. Dah jadi isu besar untuk hari ini. Ni kali pertama aku tengok rakyat bersatu mengutuk UMNO atas tindakan bodoh, bangang, biadap, kurang ajag, mereng, pengotong, tak dak akai tu...

Makin dekat UMNO nak tungging PRU13 ni kelaku depa dah jadi tak ketahawan hala. Orang tua2 kata 'dah buang be at (tabiat)', sifat yang selalu pada pada manusia di penghujung ajalnya.

Kalau ada yang dok berkenan dengan UMNO lagi maka samalah dengan orang tu suka dekat TAIK...eeiii geli geleman aku.

Kedah La

No comments: