Thursday, December 8, 2011

PENGOTOR SUNGGUH UMNO!!! Makan sendiri 'Taik' yang jadi hadiah

Oleh: WFAUZDIN NS

AGAK suspen juga aku bila menonton Buletin Utama TV 3 malam tadi bila melihat sekumpulan `mamak' mengusung kek dan `taik' memasuki perkarangan Pejabat KM P.Pinang. Tidak pernah tersangka oleh fikiran aku sampai tahap ini rendahnya darjat sekutu Umno P.Pinang itu untuk menunjukkan kehebatan mereka yang kononnya membela Melayu P.Pinang.


Bayangkan jika sudah sampai `geng mamak' Penang (tidak semua, yang bodoh je) sudah `bermain dengan taik' maka ertinya mereka sudah sampai ke peringkat `nyanyuk' kerana kebiasaannya orang tua yang sudah terlalu tua dan nyanyuk akan bermain dengan taik. Adakah ini sebagai tanda parti mereka sudah sampai tahap `nyanyuk' kalau pun tidak sudah hilang akal?

Jom...kita sendirilah makan taik ni.....

Paling aku geli hati, mereka yang usung taik, mereka juga akhirnya terpaksa makan taik tersebut. Syabas kepada Lim Guan Eng kerana tidak melayan golongan yang suka bermain taik itu. Biarkan mereka makan sendiri taik yang mereka usung sambil diperhati dan diteretawakan oleh kakitangan di Pejabat KM P.Pinang itu.

Kesihan juga melihat betapa Umno sudah sampai ke tahap `zero' modal untuk mencari kesalahan atau rasuah Kerajaan PR P.Pinang. Maka, TV 3 pula sampai hati menyiarkan aksi geng mamak tersebut mengusung taik dan memakannya beramai-ramai selepas itu. Bayangkan jika ada media dari luar negara yang hadir, tentu kecoh merata dunia akan berita masih ada lagi manusia di Malaysia yang suka makan taik. Patutlah bodoh dan bengap dulu, kini dan selamanya.........../wfauzdin.blogspot.com

10 comments:

Anonymous said...

Memang patut dikata BUSUK sampai ke usus, patutle suka main taik.... memang jenis haprak golongan nie...

Anonymous said...

Lembu pun tak makan taik, tapi kalau anjing , dia makan taik, kalau macam tu, mereka nie tahap anjing lah..

suhailah said...

Najis dijadikan popularity..??
Astahfirullah alazim..

matstimketum said...

geng inilah yang merosakkan nama melayu!

AZMAN said...

Apa depa dapat buat kerja mcm budak2 ni? Klau depa bagi kerja sama dan duduk semeja berbincang sama ,banyak faedahnya drp hanya ikut nafsu syaitan seperti ini.Apa depa dapat? Hati puas kah? sebenarnya hanya menambah penyakit sahaja dijiwa dan mengundah penyakit2 lain hinggap kebadan kerana rohani mereka telah sakit.Inilah cara orang2 yang tidak redha Qada dan Qadar Allah.

Anonymous said...

tahniah TV3....rakyat memerhati dgn penuh minat.

SELENATOR said...

kenapa kalau yg buruk semuanya dikatakan UMNO. Ini yg dinamakan manusia Bapak Anuar Bin Ibrahim (BABI) tu mulia ke

Abu Syaukah said...

jika benar bagai dilapor...memang jenis pengotor dan buruk perangailah org2 yang melakukannya....

Anonymous said...

Putri Nadia, indah sungguh nama itu, tapi kata2mu sungguh jijik, adakah ianya melambangkan peribadi kaum keluargamu juga?

Anonymous said...

Badan penyiaran TV3 lebih kurang stnd mcm mamak umporno penang juga lah. steady lah Dato Johan Jaafar lu kontrol lah sikit tahap mengampu TV lu, kalau nak bodek pun bir lah citer2 wangi sikit..... malu lah dato budak2 lu pya keje lu pun dapat jugak sahamnya....