Thursday, December 29, 2011

POLITIK BUSUK UMNO!!! Dulu zaman BN perintah , Masjid Alor Malai diroboh tak ada pun UMNO solat hajat. La nak solat hajat pula bantah roboh surau

Dulu masa BN perintah Masjid Alor Malai dirobohkan sama macam kes Madrasah Salihiah. Tapi tak ada sorang pun UMNO nak buat sembahyang hajat.

PAS pun pada masa tu serah dan hormati keputusan majlis fatwa Kedah .

Tapi bila mai zaman PAS perintah, UMNO naik minyak nak buat sembahyang hajat bantah roboh Madrasah Salihiah, konon nak pertahan surau.

Jelas, inilah perangai UMNO yang guna isu agama untuk kepentingan politik. Sembahyang hajat pun nak dipolitikkan.

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/385807_188858324543694_100002585836533_347635_1689909118_n.jpg

Oleh: Saiburi Sudin

Di saat kejatuhannya, UMNO akan buat apa saja untuk cuba mengekalkan kuasa biar pun semua petunjuk meramalkan bahawa PARTI RASUAH NO 1 MALAYSIA itu akan berkubur dalam PRU13 nanti.

Ibarat orang lemas, apa saja yang terlintas akan dipautnya. Di Kedah pembangunan Kompleka Aman Central yang melibatkan menyusunan semula struktur susun atur bangunan, telah ditafsirkan sebagai cubaan kerajaan negeri meruntuhkan surau. Walhal apa ingin dilakukan ialah meroboh bangunan sebuah syarikat insuran yang dinamakan Madrasah Salihiah untuk digantikan dengan dua buah surau/madrasah lebih besar untuk beri manfaat yang lebih besar kepada umat Islam.

Bagi menampakkan tindakan mereka itu Islamik, mereka pun menganjurkan Solat Hajat politik kononnya untuk menyelamatkan surau itu dari diroboh. Astaghfirullahalaziiiiiim.. Solat Hajat pun dah jadi 'bahan dagangan politik' oleh UMNO demi kemarukkan kuasa. Dengan kuasa itu mereka boleh terus rompak khazanah kekayaan negara dan negeri, mereka boleh terus seleweng harta benda rakyat, boleh terus hidup mewah dengan cincin, beg tangan, pakaian mewah yang tiada batasnya.

Solat adalah ibadat mulia yang dianugerahkan oleh Allah kepada Rasulullah SAW.. Mulianya solat sampai Rasulullah SAW pergi ambil sendiri melalui peristiwa Isrok Mikraj.

Mai dekat UMNO Solat dibuat main seduit dua untuk kepentingan politik, untuk kuasa dan terus menipu rakyat. Sungguh jahat menatang UMNO nih!!!


Kedah La

No comments: