Saturday, January 7, 2012

BODOH PUNYA TUDUHAN!!! Blogger UMNO Mat Indon Mali tuduh Fayad racun diri sendiri

MALAM tadi di dalam satu ceramah yang diadakan di Cheruk Tok Kun, pengiring keluarga Anwar Ibrahim, Fayad Al Bakri dipercayai telah disuntik jarum beracun yang akhirnya mengakibatkan beliau terpaksa dihantar ke hospital rujuk sini [jarum beracun].

Laporan tidak rasmi pihak hospital mendakwa Fayad telah disuntik dengan dadah jenis Morphine.

Seperti biasa blogger United Malays No Otak, Umno akan memutar belitkan cerita dan mengelirukan pembacanya dengan hujah-hujah yang tampak benar.




Anda boleh lihat dengan mata kepala sendiri bagaimana Fayad yang sedang sakit terlantar di hospital dikatanya sengaja membenarkan diri beliau disuntik.

Blogger yang mendakwa dirinya seorang doktor itu mengeluarkan hujah bahawa tempoh untuk cucuk dan menekan tombol picagari (intramuscular IM injection) sehingga habis cecair (1 cc) di dalam picagari itu akan mengambil masa lebih kurang 5-8 saat!

Mungkin ada benarnya kata beliau, namun penggunaan Morphine Pekat (concentrated Morphine) dan modified syringe (picagari ubahsuai) dengan isipadu yang besar, serta jarum yang lebih pendek memungkinkan masa yang diambil menjadi lebih singkat.

Secara analogi, air gula pekat hanya diperlukan sedikit untuk memberikan rasa manis pada secawan MiLo SuaM.

Doktor menyuntik 1 mL (cc) cecair tentulah berbeza dengan pembunuh nak suntik racun. Tidak ada kira-kira sakit atau tidak orang yang disuntik, tidak ada pertimbangan berapa banyak cecair yang mahu disuntik yang penting suntik.

Ditambah dengan keadaan Fayad yang barangkali tidak pernah mendapat rawatan narkotik, boleh mengakibatkan dirinya lebih terjejas. Perlu diingat, orang yang menyuntik juga sudah bersedia memikirkan cara terbaik untuk menyuntik.

Kita tak tahu berapa mL Morphine sudah masuk melalui tangan Fayad, apa yang jelas beliau sudah terlantar di hospital. Logikkah Fayad berpura-pura sakit? Bodohkah doktor di hospital?

Mungkinkah Fayad sengaja meracuni dirinya sendiri? Lagilah tak masuk akal. Gambar kesan tusukan jarum di tangan Fayad juga menunjukkan bahawa beliau tidak dicucuk oleh jarum biasa, lubang di tangannya agak besar.




Kita tak tahu picagari, atau alat bagaimana yang telah digunakan untuk meracuni Fayad. Apa yang jelas tangan kirinya telah berlubang dan keadaannya kritikal.

Sejak dahulu lagi hujah United Malays No Otak, Anwar tumbuk muka sendiri, Anwar cederakan diri sendiri, Teoh Beng Hock bunuh diri, Sarbaini bunuh diri, Mat Sabu jatuh sendiri, and you name it!

Bila ada saja kecelakaan kepada pihak Pakatan Rakyat, belum apa-apa mereka dah simpulkan bahawa kecelakaan itu sengaja dibuat sendiri.

Kini Fayad pula dituduh racun diri sendiri. Kambeng punya orang!


ReJaM© "Teringat kata Tun Mahathir, Harun Din sakit jantung kenapa tak ubat diri sendiri?"

Fayyad ada minta ais sebelum tidak sedarkan diri

BUKIT MERTAJAM, 8 Jan: Pengawal peribadi presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, Fayyadh Afiq Al Bakqry pada mulanya menganggap darah yang keluar di telapak tangan kirinya hanya cedera biasa.

Menceritakan hal itu, Pengarah LANG GAR 901, Zulkifli Saad berkata, pada mulanya juga Fayyad tidak memberitahu sesiapa tentang kecederaannya termasuk kepada Wan Azizah.

Fayyad katanya ada meminta seorang rakan yang lain mendapatkan ais untuk diletakkan ditangannya bagi menghentikan darah yang keluar.

"Semua orang di atas pentas tidak tahu menahu telapak tangan kiri Fayydh berdarah kerana beliau sendiri menggangapnya perkara biasa kemungkinan terkena apa-apa objek tajam seperti jarum," katanya.

Beliau mengulas kejadian yang menimpa Fayyad malam tadi pada satu ceramah presiden PKR itu sempena pelancaran LANG-GAR 901 di Galeri Pejuang, Cherok Tok Kun Pulau Pinang.

Ketika itu Fayyadh mengiringi Wan Azizah meredah melalui kesesakan orang ramai yang hadir di ceramah berkenaan pada kira-kira jam 9 malam apabila kejadian itu dikatakan berlaku.

Sambung Zulkifli lagi, selepas ceramah tersebut Fayyadh Afiq kemudiannya mengiringi Wan Azizah ke satu lagi ceramah di Parit Buntar, Perak tetapi dia mula berasa sakit dan akhirnya tidak sedarkan diri sewaktu dalam perjalanan dipercayai terkena objek tajam beracun.

"Semasa Pengerusi Soladiriti Anak Muda Malaysia (SAMM), Cikgu Bard sedang berucap tiba-tiba saya dapat panggilan dari Kak Wan dengan nada menanggis memberitahu Fayyadh pengsan dan tidak bermaya ketika berhenti mengisi minyak di salah sebuah stesen di sekitar Nibung Tebal ketika perjalanan pulang ke Kuala Lumpur, " terangnya lagi.

Rombongan tersebut kemudiannya diarah kembali ke Hospital Seberang Jaya untuk menerima rawatan kecemasan.

Sehubungan itu juga satu laporan polis di buat di Balai Polis Seberang Jaya oleh Saudara Mohd Nurol Sayah sekitar jam 2.00 pagi.

Pengadu dalam laporanya menegaskan, semasa perjalanan mengantar Datin Seri Dr Wan Azizah, Nurul Ilham, Fayyadh dan Mohd Reza ke ceramah di Jalan Kilang Ubi, Tok Kun tiba-tiba Fayyadh mengadu kepadanya bahawa tanganya teras kebas dipercayai terkena suntikan beracun.

"Apa pun kami tunggu tindakan polis berhubung perkara itu. Kami minta pihak polis menyiasat perbuatan yang kotor berkemungkinan ada kaitanya dengan hari keputusan penghakiman membabitkan kes Datuk Seri Anwar Ibrahim Isnin ini, " kata Zulkifli.

7 comments:

Anonymous said...

dr indon ni dr apa? dr Haiwan kok. ijazahnya datang dr mana, boleh jadi ijazahnya diBELI.

Anonymous said...

Hilang lagi sebutir permata dari PAS....akibat desakan dari PKR seorang lagi pemimpin yang bersungguh2 dan berani mempertahankan islam di pecat.....pemimpin lain hanya pandai bercakap saja tapi tiada tindakan. Akhirnya DAP dan PKR bertepuk tangan.....

Anonymous said...

permata PAS apa? pencacai umporno

Anonymous said...

Adilkah hanya sebab perbezaan pendapat semua jasa2 beliau pada PAS dilupakan dan dianggap sebagai pencacai...?? Demokrasi jenis apa jika Pemimpin tidak boleh dikritik dan tidak bebas menyuarakan pendapat...??

Anonymous said...

masuk umno la kalau bebas hentam pas. duduk dalam pas untuk hina prinsip pas, hina presiden pas .Lebih baik masuk umno

masuk umno cuba la belasah Najib, tak tunggu sehari dah kena pecat Najib. tak nanti tungu mesyuarat

Anonymous said...

bro hasan ali bukan beza pendapat tapi hina parti.

dia ada masalah hutang tu sbb nak jadi pencacai umno

jusoh che long said...

apa daa komen hasan ali kat posting cubaan bunuh.