Friday, May 11, 2012

2800 BAS ANGKUT!!! Namun masih belum mampu memenuhkan stadium

Wow!! ramai dari Bersih 3.0

Bernama melaporkan 2800 buah bas dari seluruh negara untuk angkut ahli Umno ke Bukit Jalil untuk memberi semangat kepada Najib.

Kalau sebuah bas dapat memuatkan 40 orang dan didarab dengan 2800 buah, maka 112000 ahli Umno dapat diangkut. Kalau Najib berkata ahlinya melebihi 100 000, kira bolehlah walaupun banyak kerusi kosong yang masih kosong. 

Dicampur dengan yang berada di padang untuk memenuhkan kerusi kosong tersebut, kita kira penuhlah Stadium Bukit Jalil yang dapat memuatkan 82 000 orang tersebut.

Namun jumlah ini adalah separuh dari jumlah peserta Bersih 3.0 [kira paling kurang] yang kebanyakkannya datang sendiri dan kalau datang dengan bas pun taklah sebanyak yang diangkut Umno. Kalau peserta Bersih 3.0, 300 000, agak banyak, kita kurangkan kepada 250 000. Jadi perhimpunan Umno ini jauh nak menyamai perhimpunan Bersih 3.0.

Berapa juta RM yang Umno belanjakan, wallahua’lam….takkan suruh naik bas saja, takkan suruh datang saja, duit belanja tentulah mereka nak. Kalau RM100 seorang, ko kiralah ek!!

Sayuti Omar berkata perempuan ramai perempuan dari lelaki yang menghadirinya. Ok apa.. esok dapat ‘shooping’ baju raya di India Street!!!ekeleh

Sebenarnya, bukan lapan juta orang tapi lapan juta ekor semut yang berkeliaran melata di sekitar Bukit Jalil yang mengelilingi Stadium Nasional tempat berlangsungnya sambutan parti yang sudah pun diharamkan pada 4 Februari 1988.

Pengasasnya Onn Jaafar pasti yang paling terkilan sekiranya masih hidup kerana parti yang diasaskannya sudah pun dibunuh secara kejam oleh Mahathir kerana takutkan kemaraan pesaing terkuatnya pada pemilihan 1987, Razaleigh Hamzah.

Hakikatnya, cuma 45 ribu yang hadir yang diangkut menggunakan bas dari seluruh negara hinggakan ratusan bas terpaksa digunakan yang bertaburan diletakkan di tempat letak kereta Stadium Putra yang bersebelahan dengan Stadium Nasional.

Perdana Menteri Najib yang kununnya berbangga dengan kehadiran ahli parti reput itu sebenarnya masih gusar dengan perkhabaran bahawa kesemua mereka diangkut menggunakan bas yang disewa khas yang pastinya menelan belanja besar!

Maklumat terbaru mengatakan bahawa peserta himpunan dibekalkan dengan makanan, minuman dan hotel percuma selain diberi wang saku sebanyak RM100 seorang, yang dimaklumkan oleh peserta dari Pontian, Johor, kubu Ahmad Maslan.

Lain-lain info turut mengatakan bahawa Najib masih tidak percaya akan kehadiran yang tidak memberangsangkan biarpun ahli Majlis Tertinggi yang mengarahkan semua ahli telah diberi pelbagai tawaran dijanjikan kepada ahlinya atau sesiapa saja yang mahu turut serta dalam sambutan tersebut.

Sekiranya dakwaan dari Pontian ini benar, maka beranikah Najib  menghadap Yang di-Pertuan Agong bagi memohon perkenan baginda membubarkan parlimen seterusnya pilihanraya umum diadakan dua minggu lagi?

Apakah percaturannya kali ini benar-benar berbaloi dengan melihat kepada jumlah ahlinya yang hadir yang cuma seramai 45 ribu orang daripada 3.2 juta ahlinya yang sangat dibanggakan itu?

Kita akan tunggu dan lihat perkembangannya sehari dua lagi kerana keyakinan Najib mungkin juga membunuh Umno-APCO terus dari persada kekuasan di Putrajaya.

JALAN PULANG


Penagacara TV3 Suku semangat membuat liputan

Pemimpin Wassatiyyah bersalaman dengan bukan muhrim



No comments: