Saturday, May 12, 2012

MUSLIHAT NAJIB TERBONGKAR!!! Seorang pencacai UMNO banyak akaun, punca like lepasi 1 juta


Apalah bangganya jika pengikut Najib datangnya dari satu atau dua alamat internet (internet protocol) yang sama?

Apalah gahnya jika seorang pencacai media Umno-APCO membuka lebih 25 akaun Twitter dan 30 akaun Facebook lalu suka kepada fanpage Najib ?


Ini semua pendekatan menipu yang ditonjolkan kununnya Najib popular di mata rakyat.


Sedangkan hakikatnya pembohongan demi pembohongan terus dilakukan!


Penguasaan media baru adalah cabaran baru kepada semua pihak yang bertanding dalam pilihan raya umum akan datang.


Bekas ketua pengarang kumpulan The New Straits Times Press (NSTP), Datuk Abdul Kadir Jasin berkata keadaan sewaktu pilihan raya umum tahun 2008 berbeza sama sekali kerana hanya satu pihak memberikan perhatian kepada penggunaan media baru pada masa itu.


"Akses media baru satu cabaran. Tahun 2008 penggunaan media baru dimonopoli Pakatan Rakyat.


"Umno-BN hampir tidak peduli kepada media dalam talian ini. Mereka bergantung kepada Utusan, Berita Harian dan sebagainya," katanya pada Konvensyen Akses Media Adil dan Bebas Dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 di Seri Kembangan pagi tadi.


Namun, sekarang BN mula sedar sehingga Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dilihat 'terlebih' dalam penekanannya terhadap penggunaan media baru oleh bakal calon BN dalam PRU akan datang, katanya.


"Akhir-akhir ini PM go overboard (berlebih-lebihan) sehingga mengatakan calon-calon boleh menang BN perlulah ada Twitter," katanya.


Keghairahan Najib dalam mendekati warga Internet terus tergambar apabila pagi tadi beliau bersarapan bersama pengikut laman blog mikro Twitter beliau yang ke-500,000 di Bangsar.


Beliau sebelum ini turut menyampaikan rasa terharunya apabila bilangan 'like' di laman Facebook beliau melepasi 1 juta orang.


Kadir juga menyifatkan penggunaan media baru sebagai 'membawa tuah dan sial kepada kedua-dua pihak'.


Beliau berpendapat ahli politik perlu berhati-hati dengan isu-isu sensasi yang akan mewarnai wadah komunikasi baru itu.


"Isu-isu sensasi akan membebani kedua-dua pihak. Isu-isu sensasi akan dimainkan habis-habisan, ada orang berkata kempen PRU akan datang antara yang paling kotor.


"Saya rasa mereka buat ramalan yang tepat.


"Melalui media baru, kemungkinan disaman lebih kecil (berbanding) kalau menggunakan media arus perdana," katanya.
 
JALAN PULANG 

1 comment:

Anonymous said...

memang betullah kerajaan UMNO/BN nie kerajaan klon...sudahlah daftar pengundi diklonnyer....pendemo BERSIH diklonnyer....sekarang fans utk like pun diklonnyer.......hampeeeehhhh