Friday, June 15, 2012

BARU KO TAHU ZUL KULIM!!! Diserbu penduduk , dilarikan kereta peronda polis


alt
PETALING JAYA, 14 Jun 2012 – Ceramah Debat Rakyat anjuran bersama Belia 4B Petaling dan Persatuan Penduduk Pangsapuri Blok-M, Taman Petaling Perdana, PJS1 berakhir dengan kekecohan. YB Zulkifli Nordin selaku penceramah tunggal dalam progam Debat Rakyat itu diserbu oleh sekumpulan penduduk yang dipercayai penyokong Pakatan Rakyat apabila beliau membuka sesi soal jawab. Salah seorang daripada mereka dilihat menolak muka pengerusi majlis dan berdepan dengan Zulkifli sambil mengeluarkan kata-kata yang kurang jelas didengari namun dalam nada yang agak beremosi sekali.

Melihat kejadian ini, beberapa orang penduduk tampil ke pentas ceramah dan cuba untuk menenangkan keadaan .

Beberapa orang penduduk juga dilihat cuba melindungi Zulkifli dan pada masa yang sama mengiringi beliau ke dalam kereta peronda polis yang sedang menunggu. Hadirin yang menimbulkan kekecohan tadi kemudiannya berkumpul berhampiran kereta peronda polis dan melaungkan takbir berulang kali.


Kereta peronda yang dinaiki Zulkifli tadi kemudiaannya meninggalkan kawasan ceramah dengan segera untuk mengelakkan kejadian yang lebih buruk berlaku. Ceramah yang bermula pada pukul 9:30 malam sepatutnya dihadiri juga oleh saudara Zahid Md Arip selaku Mursyidul Am TIBAI, namun beliau tidak dapat hadir kerana berlaku kecemasan. Zulkifli Nordin menggunakan sepenuhnya slot masa yang dihadkan sehingga pukul 12:00 malam.


Pengisian ceramah beliau kebanyakkannya berkaitan dengan Islam dan bangsa Melayu . Ceramah yang diadakan ditepi masjid itu sesekali diganggu oleh jeritan-jeritan provokasi dipercayai dari penyokong-penyokong PAS di kawasan itu. Tindakan ini nyata menimbulkan reaksi kurang senang daripada Zulkifli Nordin menyebabkan beliau menggelarkan kumpulan itu sebagai 'cicak mengkarung'. Jeritan-jeritan provokasi berterusan hingga ke penghujung ceramah, malah dilihat beberapa orang kanak-kanak turut melakukan perkara yang sama.


Keadaan di sekitar kawasan ceramah menjadi semakin panas dengan bilangan yang hadir bertambah, sebuah unit kereta peronda polis juga dilihat mula memasuki kawasan itu. Semasa di penghujung ceramah, Zulkifli Nordin menceritakan semula detik-detik 13 Mei 1969 kepada hadirin dan mengaitkan Lim Kit Siang dengan kejadian itu.


Jeritan jeritan provokasi seperti 'penipu' , 'balik Kulim' dan 'jangan bakar' berterusan . Zulkifli Nordin kemudiannya mengakhiri ceramah pada lebih kurang pukul 12:00 malam, dan mencabar mereka yang membuat provokasi itu supaya berdepan dengan beliau untuk soal jawab.


Malangnya tindakan YB Zulkifli Nordin itu disambut dengan penuh emosi dan kemarahan apabila beliau diserbu oleh kumpulan ini di pentas ceramah. ~
klpos

5 comments:

ALahaI sI LunCAi said...

HE!HE!HE!

INI SAMSENG TAIK APA PULAK ?TAIK MINYAK JUGAK KER ?

Anonymous said...

ini baru kena, jangan bagi muka kat puak - puak ni. jika biar sahaja naik kepala

Anonymous said...

patot masa cabar tu...jgn emo..p ramai2...tye soalan...smpai si zul ni xleh jawab..bio malu sendri..
tau pulak takot...ngan Allah xtakot lak dok sebar fitnah??kahkahkah..

aku cdg pasni..kalo umno ka...tibai ka...adakan ceramah..pakat2 ramai2 dtg...masa dia dok tabur fitnah tu angkat tangan tanya soalan...dibuat secara jemaah...baru bes...lepas itu amik video sekali..kahkahkah...mau malu umno semalaya...kahkahkah...

Anonymous said...

Katak cm dia ni mmg layak dperlakukan cmni sb suke sgt mengarut, dulu masa dlm pakatan dok sibuk hentam umno,skg dlm umno(bebas pro umno) dok sibuk hentam pakatan,elok sumbat dlm zoo je makhluk camni

Anonymous said...

Pakatan rakyat melaungkan demokrasi, keadilan & perjuangan hak asasi tapi kenapa hak yb zul di nafikan ? tak tahan telingga ?

Bagaimana kalau ceramah pemimpin pakatan provokasi hal yang sama di buat oleh pyokong lawan ? tentu dikatakan salah pihak lawan.

Kita menuntut keadilan tapi kita sendiri mencabuli keadilan.