Monday, June 4, 2012

INILAH DR NASOHA!!! Sanjung Tun Mahathir, hina Tuan Guru Nik Aziz


Perghh, mendidih darah jugaklah bila tengok sedap jer maki ulama kunun ada lesen sebab dia ni profesor!

Tetapi rupanya, apa yang blog Umno-APCO hentam tak pulak diceritakan siapa sebenarnya Prof Dr Nasoha yang seenaknya bercakap ikut perut bukan ikut akal.


Lihatlah gambar di atas, yang berbaju batik biru dan bersongkok itulah Nasoha tetapi perhatikan siapa yang duduk memakai cermin pemeriksaan mata?


Budak sekolah pun tahu itu siapa, Ahmad Said, Menteri Besar Terengganu yang kelmarin memaparkan kebodohannya suruh penjawat awam yang tak setia dengan KERAjaan Umno-APCO supaya letak jawatan.


Alasanya makiannya, Nabi Muhammad SAW mengajak manusia kepada Allah sebaliknya Nik Aziz mengajak manusia bersama Pas.


Dangkal, jahil dan 'biawak m###os' sungguh pemikiran dan pengamatan minda profesor ini terhadap politik.


Jelas beliau jahil tidak dapat menilai dan mengupas serta memahami mantik perjuangan Nik Aziz.


Ada juga profesor seperti ini di negara ini.


Kekesatan dan kekasaran beliau menggunakan bahasa dan anologi memburukkan Nik Aziz itu saya tidak dapat menerimanya.


Pasti kalau kata-kata itu dihemburkan di hadapan saya, saya akan menyempak orang sebegini dan meludah mukanya beberapa kali.


Dia ternyata lebih busuk dan kohong dari Salentia yang melacur diri kepada kebendaan dan dunia.


Orang digelar prof ini saya percaya membuat pernilaian demikian terhadap siasah Nik Aziz berdasarkan kepercayaan beliau bahawa Tok Guru itu membuat pernyataan bahawa undi Pas akan masuk syurga atau perjuangan Pas adalah menyamai perjuangan Rasulullah?


Pernyataan ini tidak disetujui oleh profesor ini dan inilah menjadikan dia persis babi gila yang menyodok bukit rendah.


Tidak mengapa kalau tidak bersetuju atau hendak mencerca Nik Aziz.


Sebaliknya apa yang perlu diketahui apakah sahih bahawa beliau (Nik Aziz) ada membuat pernyataan demikian; undi Pas masuk syurga?


Kalau Nasoha tidak dapat mengesah atau mendengar sendiri pernyataan Nik Aziz itu maka jelas beliau membuat kesimpulan dan melebelkan Nik Aziz tanpa bukti-bukti yang jelas dan konkrit.


Apakah itu bukan fitnah dan bukankah fitnah itu kawan syaitan?


Di sini siapakah yang memakai akhlak syaitan dan iblis?


Saya percaya cercaan Nasoha kepada Nik Aziz itu berdasarkan dakwaan seorang mufti kononnya Nik Aziz ada membuat kenyataan demikian.


Kalau benar begitu Nasoha tidak boleh membuat tuduhan dan ulasan begitu kerana mufti itu sendiri belum memberi bukti yang Nik Aziz berkata demikian.

Sampai ke hari ini mufti itu diam membisu apabila Nik Aziz meminta bukti atas tuduhan dan dakwaan itu.

Adalah malang kalau orang bertaraf prof dianggap sebagai mursyid juga bertindak seperti sesetengah ketua cawangan parti politik atau pun turut sama menjalankan kerja-kerja syaitan atau bercakap sambil berkomor air liur syaitan seperti mana sesetengah dilakukan oleh editor akhbar PB.


Nampaknya negara ini ditimpa malang yang bermalangan kerana bukan saja orang politk mulut busuk, ulama dan sarjana kepala notak juga mula dhinggap penyakit birat mulut.


Dalam carian di Google, Nashoa merupakan anak Melayu pertama mendapat kelulusan sarjana dalam bidang Optometri dari Universiti Melbourne, Australia.


Sekarang beliau merupakan dekan di Fakulti di International University College of Tehnology Twintech, Pengerusi Octagon Petroleum Technology Sdn Bhd dan Pengarah dan Perunding Utama di Integrative Holistic Wellness Centre Sdn Bhd. (Sila rujuk:
http://mthago.wordpress.com/drn/)


Selain itu beliau juga seorang pemuja Mahathir Mohamad dengan mengarang syair, puisi dan lirik-lirik lagu menyanjung tinggi Mahathir Mohamad.

Dari latar belakang aktiviti itu jadi tidak hairanlah kalau profesor ini bertindak macam profesor gila.

JALAN PULANG

16 comments:

Anonymous said...

Sesaorang akan rosak otak inteleknya bila terlalu banyak mengampu ...

Anonymous said...

pikiyaq la sama..anak bini..mak ayah..yg hampa ambil duit dri org2 atasan bn utk mkn mnum sharian dngan duit haram..ksian dorg..benak pala otak anak bini 2 ngan kebodohan org2 bn/umno ni

kinghaz said...

Ulamak PAS telah menyesatkan org kelantan dan ahli PAS sebagaimana ulamak shiah menyesatkan org parsi.. Semoga Allah laknat ulamak-ulamak yang berwatak seperti nabi,bercakap seperti nabi,berserban,berjanggut seperti nabi tetapi tak buat apa yg nabi buat malah buat benda yg nabi tak buat tetapi menipu org ramai dengan memberi tahu yg mereka ikut nabi saw dan untuk sampai kepada Allah kita kena ikut mereka...dan org bodoh pun percaya...Nampaknya ramai org bodoh di kelantan dan kedah dewasa ini...

Ulamak PAS dulu,kini,dan selamanya telah menukar kelantan serambi mekah kepada kelantan serambi mekah zaman arab jahiliah..

ps..saya org johor sebab itu saya kelakar.kikiki

Anonymous said...

Nasoha komen....
sorry beb kalau org lain komen aku minat dengar
ko selidik sikit sape nasoha ni,

dulu ikut tabligh...
dalam blog dia siap tulis dia ni ahli syura....tup tap tup tap buat hal .lepas tu kecewa dan tuduh gerakan tu sesat

sblm tu dia ade buat lagu puji tun Mahathir... buat satu lagu jer sebar seluruh alam tentang kebolehannya itu.....M. Nasir tak terhitung banyaknye lagu dan menang award lagi pun tak kepoh macam tu
.lps tu masuk dlam che det.....konon menasihati tun lah yang tak tahan intro dia ayat dia akan berbunyi begini ....tun yang dihormati......hehe nampak sangatnye nak mengampu.....org umno pun tak tulis macam tu

aku bukan nak sebelah PAS .... tapi orang macam nasoha ni manusia yang nak perhatian
gila jawatan gila name gila pujian.......kalau tak takkan lah sibuk nak cerita dia ank melayu pertama lulus........jadi mende tu macam besar sangat....seolah olah hebat beno nasoha ni
selama ni dia nak guna tabligh untuk kembangkan pengaruh tetapi gagal.....so tukar strategi beb.....masanilah nak tunjuk taring.....supaya org beri perhatian.....naak bertanding jawatan dalam umno ....memang taak menang jadi dia cari cara short cut kot dapat senator jadilah....boleh tambah dalam profil peribadi ....seorang senator

ummu aiman said...
This comment has been removed by the author.
ummu aiman said...

saudara kinghaz,,

Kalau ulamak PAS sesat seperti yg anda dakwa, kenapa polis tak tangkap dan humban dalam penjara mcm pengamal ajaran sesat yg lain?? dan kenapa tiada fatwa dari majlis fatwa kebangsaan pasal PAS sesat?? so maknanya tak sesat la tu kan....hehehe

saudara,, berserban dan berjanggut tu pun dah dikira BUAT apa yg nabi buat....bukankah itu SUNNAH yg mengikut perbuatan nabi SAW??

ps...saya orang nogori n saya juga suka melawak...tp melawak ikut batas syarak...hehe

Anonymous said...

semasa us nasoha berkerja d Universiti......., fakulti perubatan, dia perkenalkan diri nya dr nasoha.kepala hotak berjambul, baru ada ijazah pertama dah mengaku dr. Kalau tak silap, Universiti tu tak ikhtiraf kelulusan nya maka dia pun merajuk dan belah dari Universiti tu.Buka kedai cermin mata tapi tak laku.Lama aku tak dengar kisahnya, tiba meletop dan jadi professor, rezeki dia. Hebat ustaz tabligh ni. Dia selalu ke IPB (India, Pakistan, Banglades) dulu keluar berdakwah spt ahli2 tabligh yang lain. Berhati2 dengan ustaz ni, kepala dia bengang sejak dulu lagi. Datang kerja dgn uniform tablighnya, rimas org dibuatnya. Wahai us nasoha kita pernah berkawan dulu. Sudah2 lah tu.

Anonymous said...

Sham: " So x nak hentam UMNO ke??lg ramai pengikut dia yg majoriti sia2 camtu,knapa nak hentam tabligh/PAS je?? Takut kene 'comment' dgn org2 UMNO ke??"

Muharis: " Org UMNO tak guna agama utk dapat dunia macam pas..

Org UMNO tak guna agama tipu org cakap Allah perintah kita GUNAKAN SISTEM DEMOKRASI ciptaan ORG KAFIR dan bergabung dengan org kafir utk jatuhkan org islam utk dapatkan kuasa macam org PAS.

Org UMNO tak gunakan agama tipu org cakap Allah perintahkan kita utk dapatkan negara islam,yg Allah suruh islamkan org YANG bukan islam,macam nabi saw buat...bukan NEGARA YANG NAK DIISLAMKAN,rakyatnya yg perlu diislamkan..Nak islamkan org tak perlu pada kuasa..macam nabi saw buat 13tahun dimekah..

org UMNO tak guna agama macam org tabligh, Tipu org BUAT apa yg nabi saw tak buat tapi cakap nabi saw buat..

Mana pernah Nabi dan sahabat ajar kita supaya ajak orang Islam keluar 3 hari tiap bulan,40 hari setiap tahun dan 4bulan seumur hidup,paling kurang sekali.

Di Mekah selama 13 tahun tak pernah turun perintah keluar 3 hari setiap bulan ,40 hari setiap tahun tetapi iman sahabat bertambah kuat.Jemaah Tabligh kata nak kuatkan imam keluar 4 bulan pertama sekali mesti pergi Nizammudin..

Mana hadis nya,mana qoran nya yg nak kuatkan iman keluar?
Nabi saw jumpa semua org..yg bukan islam diajak masuk islam,yg islam diajak taat Allah...org tabalik jumpa org islam je,ajak keluar jalan2 cari masjid utk makan tidor,berak..Klaau dah makan dan tidor kat mesjid mestilah solat yea tak?Akhirnya dapatlah tabiat solat..solat yg takda hakikat.macam bunga palstik.selamanya takdas bau.

Org UMNO tipu kita,kita rugi dunia je..Org PAs dan jemaah tabalik india tipu kita,kita rugi dunia dan akhirat..dalam kubur baru sedar dah kena tipu...tak da maknanya...

Saya bukan hentam,saya bagi tahu je,cuba sham baca wall posting saya macam baca puisi..baru lah betul..baru lah bunyinya tak macam menghetam yetak?

Neways,IN TIMES OF UNIVERSAL DECEIT,TELLING THE TRUTH WILL BE A REVOLUTIONARY ACT...

ps..org nogori kebanyangkannya 3suku..
kinghaz

Anonymous said...

Ulamak tabligh bagiatau kat saya masa saya ikut jemaah mereka dulu 'Kita dihantar sebagaimana nabi2 dihantar.Maksud hidup kita sama dengan maksud nabi saw.Kita kena pergi ke hujung-hujung dunia sampaikan kalimah syahadah pada bukan islam,dakwahkan presiden2,raja-raja,macam nabi mulia saw telah buat....inreality mereka tak buat pun apa yg mereka ceramahkan ataupun bahasa mereka bayankan..Mana ada jemaah tabligh dakwahkan kalimah syahadah pada none-muslim..Mereka jumpa org islam je ajak keluar yg takda dalam qoran,yg nabi saw tak buat.. Bila ditanya kenapa tak dakwah bukan islam?Belum masanya? Bila masanya?Bila imam mahdi turun baru dakwah kepada bukan islam boleh bermula.Nabi dah buat dakwah kepada bukan islam dah lama dah..Tunjukan saya qoran yg perintah dakwah kepada bukan islam diakhir zaman hanya boleh dibuat zaman imam mahdi?Is imam mahdi really existed in the qoran? Show me the surah...Yang kesiannya juta-juta orang ikut buta tuli sebab mereka berpakaiaan, berimej, berakhlak,bersemangat,bercakap agama..Kalau dajjal turun berpakaain agama dan tujukkan sikit kelebihan yg dia ada dan mengaku dia imam mahdi, buta-buta depa akan ikut dajjal...Ulamak PAS dan Tabalik..menipu umat islam buta-buta sebagaimana ulamak syiah menipu org PARSI buta-buta...

Anonymous said...

jamaah tabliq tak suka politik sebab tu umno tak pernah ambil tindkan kepada mereka.

Jika jamaah tabliq buat kenyataan sokong pas , sahih dah kena jamaah ni

Anonymous said...

Ada juga makhluk yg sanjung penghina hukum ALLAH ni...GILA!

Anonymous said...

MUHARIS TU MEMANG BALACI NASOHA....
BILA MUSANG BERJANGGUT TU START KUTUK TABLIGH DIA SOKONG SEKALI

Anonymous said...

Nasoha tu perasan bagus
bila aku masuk blog dia memeang macam ader orang cakap, kuat memuji diri sendiri

cerita kelulusan dia, bakat menulis lagu

so aku masuk lah you tube yang tak tahannya pergi berdakwah pun ambik gambar...nak suruh orang tengok gigihnya perjuangan nasoha

kenapa tak cerita sekali pasal kedai cermin mata yang tak berjaya tu...mesti tak boleh ceritakan maklumlah nasoha adalah seorang yang hebat nanti jatuh reputasi cerita pasal kegagalan dia

Sudahlah nasoha, semua perkara kau nak cekup , nak claim jadi ilmuwan yang hebat (anak melayu pertama dapat sarjana dalam bidangnya), pendakwah yang hebat (sampai ada video dalam u tube, penulis lagu( duduk berkokok riuh sekampung pasal lagu untuk tun mahathir), pemerhati politik ( dengan mengutuk nik aziz dan sebagainya)
nak kata ilmuwan, ada berapa buah buku yang kau terbit dalam bidang kau nasoha, berapa banyak penulisan jernal yang kau buat
nak kata pendakwah org lain pun buat juga kerja macam kau , dapat islamkan org kristian hampir sekampung tapi tak der nak heboh satu dunia
tulis lagu...setakat satu tu pun nak cerita beria ke,
pemerhati politik @ balaci umno jer itu je kau mampu, kau tak mampu nak mengulas dari sudut pandang yang neutral dan ilmiah, kau pandai memaki hamun je dan pendapat kau ni memang tahap tong sampah
ingat tak kau tulis pasal perlaksanaan huddud di Malaysia kau bagi pandangan bodoh yang mencerminkan kau jahil undang-undang, kau tak tau konsep federalism, bidang kuasa kerajaan pusat dan kerajaan negeri
yang kau tau pakai cakap je, macam ni ke seorang profesor
sudah-sudahlah tu Nasoha, jaga lah sikit imej twintech tu, cukuplah buat mende bodoh, cukuplah tunjukkan kebodohan kau, cukup -cukuplah pearlatkan dakwah untuk naikkan imej kau (setelah percubaan mengampu tun mahathir gagal)

Anonymous said...

hemmm...ntah mcmana ntah aku leh ter'sampai' kt blog ni...patut la ada org bukan islam bgtau aku..islam tu bgus tp org islam sndiri yg rosakkn islam tu sendiri...nk masuk islam pn kna pk dua kali...semua sama je..

Anonymous said...

ekekekeke..... aku pilih umno kalau rugi pon dunia saja. tak nak aku rogi dunia & akhirat sbb sokong pas. hehe..

org baru

Mis Ainul Sakhinah said...

erm org tua ni memang kejenye pertikai kan orang lain jew....bgs sngt lah pangkat Dr nye tu....tak pernah nampak pun, seyakat dakwah tulis-tulis dekat internet xpyh kot...