Thursday, June 7, 2012

MANA PERKASA , JATI & ISMA!!! Mai tengok Najib jumpa Joe Lieberman pembela Israel nombor wahid



J
oe Lieberman adalah seorang yang hebat. Kenapa saya kata dia hebat? Sebab Lieberman adalah antara penyokong terkuat negara Israel dalam Kongres Amerika. Mark Vogel, pengerusi ‘National Action Committee Political Action Committee (NACPAC) yang pro-Israel telah menyebut dengan jelas terang bahawa Joe Lieberman adalah pembela Israel nombor wahid dalam Kongres.

“Tidak ada siapa yang lebih banyak memperbuat sesuatu bagi pihak Israel, selain Joe Liberman. Itu sebabnya beliau amat penting kepada komuniti pro-Israel.” Itu kata Mark Vogel.

Lieberman kini berada pada tangga keempat dalam senarai calon-calon yang menerima dana daripada badan-badan tindakan politik pro-Israel pada tahun 2006.

Dalam tahun 2002, Lieberman telah menaja sebuah resolusi pro-Israel di Senat Amerika berkaitan konflik Timur Tengah, secara terus terang menyatakan kebersamaan dengan Israel dalam usaha berterusannya untuk ‘menentang keganasan’.

Siapa pula yang lebih hebat daripada Lieberman?

Pastilah Senator John McCain yang beberapa tahun lalu kecundang dalam lumba menuju Rumah Putih, apabila ditakdirkan bersaing dengan Barack Husain Obama. Kita pastinya akan terus terkenang aksi veteran Perang Vietnam ini apabila beliau ternganga dengan jawapan-jawapan Obama sewaktu siri debat menuju pilihan raya presiden yang lalu.

Kedua-dua insan hebat ini bertamu ke Malaysia beberapa hari sudah. Seorang penyokong tegar negara Israel, dan seorang yang kalah pertandingan presiden. Mereka disambut penuh keriangan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang juga Presiden UMNO.


Kalaulah saya dapat mencuri dengar perbualan mereka berdua ini dengan Najib yang bakal menjadi Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia, alangkah terujanya saya.


Mengapa Najib terdesak?


Soalannya, jika benar Najib seorang yang tidak korup, reformis ulung dengan imej dan reputasi politik yang bersih lagi suci, mengapakah beliau kelihatan begitu terdesak untuk menggilap imejnya di mata rakyat?


Atau jika benarlah pujian John McCain ini begitu memberi impak positif, mengapa tidak dibubar sahaja Parlimen untuk diadakan pilihan raya umum sekarang?


Atau, jika kenyataan John McCain ini benar-benar mencerminkan keunggulan pentadbiran Najib, mengapa kesemua lapan tuntutan BERSIH masih gagal ditunaikan? Kita yakin, John McCain sendiri tidak akan ‘tweet’ jawapan ini.


McCain pula tidak datang ke Malaysia berseorangan. Beliau ditemani oleh Senator Joe Lieberman, pembela Israel yang tegas dengan pendiriannya mendesak kerajaan Amerika mengebom Iran jika republik Islam itu enggan menghentikan usaha menghasilkan bom nuklear.


Terpampang di wajah media senyum lebar Najib bertemu dengan dua pemimpin politik Amerika ini yang tegas dengan sokongan mereka kepada Israel.

4 comments:

Alias Bin Hasan said...

Salam semua...

Aku copy paste dari wikipedia

Lieberman met his first wife, Betty Haas, at the congressional office of Senator Abraham Ribicoff (D-CT), where they worked as summer student interns. They married in 1965 while Joe Lieberman was in law school. They had two children – Matt and Rebecca. Betty, who is also Jewish, later worked as a psychiatric social worker. In 1981, the couple divorced. When asked about the divorce in an interview with New York Magazine, Lieberman said, "one of the differences we had was in levels of religious observance," adding, "I'm convinced if that was the only difference, we wouldn't have gotten divorced."

In 1982, he met his second wife, Hadassah Freilich Tucker, while he was running for Attorney General of Connecticut. Hadassah Lieberman is the child of a Holocaust survivor. According to Washington Jewish Week, Lieberman called her for a date because he thought it would be interesting to go out with someone named Hadassah. (Hadassah is the name of the Women's Zionist Organization of America). Since March 2005, Hadassah Lieberman has worked for Hill & Knowlton, a lobbying firm based in New York City, as a senior counselor in its health and pharmaceuticals practice. She has held senior positions at the Hospital of Saint Raphael in New Haven, the American Committee for Shaare Zedek Medical Center in Jerusalem, Association of Public-Safety Communications Officials-International (APCO), Pfizer, National Research Council, Hoffmann-La Roche, and Lehman Brothers.

Apa macam???

Anonymous said...

Kenapa aku tengok muka Najib tengah senyum tu semacam je. Korang tak rasa semacam ke tgk muka Najib tgh senyum masa jumpa Lieberman dan McCain???

Anonymous said...

Knp dgn muka najib anonymous...aku tgk mcm biasa jer...........mcm haram jadah jer......hihihihihi

Anonymous said...

Anon 20:56, aku tgk gigi Najib masa senyum ,macam tajam je giginya, macam drakula pon ada gak. Mukanya putih pucat macam hantu opera Cina......seram campur kelakah.....kahkahkah