Friday, July 20, 2012

JUBAH UNTUK IMAM & AJK MASJID!!! Untuk tutup skandal rasuah dan seleweng kuasa Najib


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menghadiahkan jubah kepada 14,254 imam dan 138,746 ahki jawatankuasa masjid-surau demi memperbaiki imej beliau yang dikaitkan dengan pelbagai skandal rasuah dan penyelewengan kuasa.

Inisiatif itu dibuat mungkin selepas meyakini bahawa majoriti Melayu khususnya golongan beragama bakal menolak Umno Barisan Nasional secara besar-besaran semasa Pilihan Raya Umum ke-13 nanti.

"Sebab kita sudah sampaikan awal, saya harap tok imam pakailah (jubah daripada) kain baru ini pada 1 Syawal nanti," katanya pada Majlis Himpunan Perdana Warga Imam di Taman Ekspo Pertanian Malaysia Serdang (MAEPS), Serdang, semalam.

"Selain itu, kita akan beri dua tong air zam-zam dan kurma untuk seluruh masjid dan surau (solat Jumaat) seluruh negara,"


Najib turut mengumumkan jumlah imam serta pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) yang ditawar mengerjakan haji di bawah penajaan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) tahun ini dinaikkan kepada 400 orang, berbanding kira-kira 100 orang tahun lepas.


Dalam ucapannya, Perdana Menteri mengingatkan bahawa masjid tidak boleh digunakan sebagai platform untuk menabur fitnah dan kebencian yang merosakkan perpaduan umat Islam di negara ini.


Dalam Majlis Himpunan Perdana Warga Imam itu dilaporkan 11,000 ribu imam dan jawatankuasa masjid seluruh negara telah dikerah menghadirinya.

Hadirin yang dikerah berkenaan turut menerima 'token' RM100 melalui peruntukan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM)


Difahamkan, sebanyak RM2 jta wang rakyat dihanguskan oleh JAKIM bagi agenda politik peribadi Najib.


Sumber laporan :
Faqar

2 comments:

Anonymous said...

Pembela Islam no 1 malaysia,HIDUP UMNO,bangga bila tengok gambar paling atas tu,memang ISLAMIK sungguh...HE!HE!HE!

Anonymous said...

macam sial