Tuesday, July 24, 2012

KOMEN ARTIS BERHIJRAH!!! Ust. Kazim patut baca komen Ust. Azhar Idrus dan Ust. Wan Ji

Heboh di blog umno kononnya Ustaz Kazim mengatakan artis yang baru berhijrah baru 2 3 hari terus nak jadi ustaz atau ustazah.

Ustaz ni dengar nada memperli artis-artis yang ingin berubah. Begini ke perangai orang agama jika ada sesiapa baru nak berhijrah?

Ustaz Azhar telah mengulas tetapi lebih kepada isu post perkara yang berkaitan agama dalam facebook.

Orang agama, tunjukkan lah cara orang agama yang sering mengajak ke arah kebaikan. Kalau begitu la caranya, orang akan takut nak berhijrah. Mereka fikir kalau berhijrah, ustaz-ustaz akan perli dan kutuk.

Ayuh Ustaz Kazim, nyatakan perkara kebenaran.

ustaz Kazim kena baca hadis riwayat imam muslim;

مَنْ دَعَا إِلَى هُدًى كَانَ لَهُ مِنْ الْأَجْرِ مِثْلُ أُجُورِ مَنْ تَبِعَهُ لَا يَنْقُصُ ذَلِكَ مِنْ أُجُورِهِمْ شَيْئًا

barangsiapa yang menyeru kepada kebaikan, baginya pahala seperti pahala orang yang mengikutinya, tanpa dikurangkan dari pagala mereka sedikit pun. 

kalau puak2 artis yang berhijrah, mereka menceritakan pengalaman hidup mereka menjadikan orang insaf dan ambil pengajaran, mereka dapat pahala tau... puak2 artis yang berhijrah tu, bukan buat benda jahat, sewajarnya disokong, bukan dikondem....
Ust. Wan Ji

12 comments:

solo mum said...

ustaz ke dia... bercakap mtah apa2

Anonymous said...

assalamualaikum....

Ustaz Kazim telah merosakkan kehormatannya sendiri dengan menggauli orang-orang fasik dan bercakap sekarang pon telah menjauhkan peminat-peminatnya yang dulu amat menghormati beliau sebagai seorang pendakwah berkarisma....

Anonymous said...

ustaz jgak..tp ustaz arriak walujub..

Anonymous said...

sekarang dh masuk tv..cer tgk lobang idong dia...kembang tanpa dibuat2..cer tgk sok2 lau ada..ustaz cari mkn..alaa kazimmm...

Anonymous said...

Agama itu nasihat menasihati,salah ke kalo menasihati org atau mgajak org ke arah kebaikan? Ataupn bercerita pengalaman hidup kita sbgai ikhtibar kpda org lain?

Anonymous said...

Kalau ustaz ni nak tahu,orang yang selalu pergi dengar ceramah dia sebelum ni kebanyakkan orang PAS la,nak harap orang umno dengar ada la 7 8 orang,itu pun yang veteran ataupn yang ada jawatan dalam surau/masjid tu,tanpa orang PAS yang menglamerkan anda,anda hanya la ustaz biasa-biasa saja,takde harapan nak masuk tv pun...

Tebuan said...

Ustaz Kazim telah menjual dirinya dengan harga yang sangat murah maka
jadilah dia ustaz KEPARAT.

Anonymous said...

Ini la yg jadi bila para ilmuwan bersekongkol dgn umno...

pinggan mangkuk said...
This comment has been removed by the author.
pinggan mangkuk said...
This comment has been removed by the author.
pinggan mangkuk said...

blogger ni ke arah perpecahan.......... xde soal selidik langsung.............

PolitikKronik said...

aku peduli apa dia nak sokong parti mana pon, punya pasal dia la, yang aku nak dari dia cuma ilmu. Bab2 politik, semua dah besar kan, guna la kepala otak sendiri nak tapis yang mana betul yang mana salah, kalau dah ko xsetuju dengan pandangan Ustaz Kazim pasal politik, tu ko pye hal.. Dia pon xde nak bangkang kalau ko lain pandangan dari dia (melainkan perkara yang jelas menyimpang). Ko nak ilmu dari dia ko tuntut, ko taknak, diam sudah.. Free2 je ustaz dapat pahala amalan korang.