Friday, July 13, 2012

TERKINI..!!! Selama Perak dilanda ribut selepas omong kosong Muhyiddin

12 Julai 2012 ~ Selama Perak : 4 buah kampung dan lebih 80 keluarga di Selama dalam perlimen Larut terjejas dan mengalami kerugian besar apabila ribut yang membawa angin kencang telah merosak-kan kediaman serta harta benda penduduk disini.

Kejadian ribut kencang ini dilaporkan berlaku pada sebelah lewat petang sejurus berakhirnya program Muhyiddin Yassin di kg Sg. Seputeh yang juga didalam DUN Selama Larut Perak.

Dalam program Perasmian mini RTC ini Muhyiddin ada menegaskan bahawa pemimpin UMNO BN sanggup turun kebawah untuk mendengar rintihan rakyat dan tiada kerajaan didunia ini yang lebih baik selain UMNO BN dan ini telah terbukti ujar Muhyiddin.

Terbukti..?? Apa dah jadi...? Sebaik habis saja program tersebut,seolah-olah Allah menguji akan apa yang Muhyiddin katakan dan lain-lain pemimpin UMNO terutamanya di Larut Perak.. Kejadian ribut yang merosakan puluhan rumah penduduk kampung berlaku sejurus majlis selesai,dimana rombongan UMNO yang dikatakan turun kebawah..? 

Apa yang berlaku ialah lepas program berakhir  semua orang-orang kuat UMNO cabut balik, MB Zambry balik,Shafie Afdal pun balik semua hilang cabut balik...tinggallah omong-omong kosong Muhyiddin serta tinggallah rakyat yang sedang menderita akibat ribut.

Syukur tiada kejadian cedera dan kehilangan nyawa berlaku ujar Ust Akmal Kamarudin yang turun kelokasi bersama skuad prihatin PAS Larut. Ust Akmal yang mengetuai skuad prihatin PAS Larut bergegas ketempat kejadian sejurus mendapat laporan dari penduduk disini. Segala permasaalah penduduk didengari dan InsyaAllah akan dibantu secepat mungkin bagi memulihkan keadaan penduduk disini kata Ust Akmal lagi.

Skuad Prihatin PAS Larut bertungkus lumus dari awal kejadian hingga lewat malam tadi membantu penduduk kampung. Skuad Prihatin PAS berkhidmat tidak mengira masa dan tidak mengira fahaman politik,semua akan dibantu,bukan sekadar pandai omong kosong saja. Perlaksanaan adalah keutamaan dalam membantu rakyat yang menghadapi musibah seperti ini ujar salah seorang ahli Skuad Prihatin PAS Larut. Berikutan itu rata-rata penduduk disini mengucapkan terima kasih kepada rombongan Skuad Prihatin PAS Larut yang tampil membantu mereka.Orang ni

 
Atap atas pokok manggis.

Sedang meneliti senarai mangsa 

Sebaik dimaklumkan, Ust Akmal segera melawat mangsa ribut pada malam tadi  
Isteri En Karim nie sudah lumpuh 3 tahun, semasa kejadian beliau mengangkat isteri dan membawa keluar dari rumahnya

Inilah bilik En. Karim yang dilanda ribut


- rakan sumber : Teratak kampung

1 comment:

Anonymous said...

semua mohong orang pas yang buat sembahyang hajat mintak turun bala,tapi kena batang hidung sendiri....