Friday, August 3, 2012

TERBARU DARI BRAHIM ALI!!! Mungkin Mazhab Perkasa dan UMNO tiada Tayamum?



SAYA nak Tunjukkan Gambar demo oleh sekumpulan manusia yang dipimpin oleh seorang Pemimpin Melayu iaitu Ibrahim Ali PERKASA dan ahli-ahli Gerakan Tukar Kerajaan Pas Kelantan Demi Rakyat (Tukar) dan Majlis Tindakan Rakyat Kelantan (MTRK)yang menyokong tindakan Ibrahim Ali untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Kerajaan Pas Kelantan serta syarikat miliknya, Air Kelantan Sdn. Bhd. (AKSB). !!
!!......


 


CUBA ANDA TENGOK BANNER apa yang mereka tulis!!!!!Dari banner mereka itu tertera 'Islam PAS macam mana nak wuduk, Tiada Air'....Sebelum saya ulas lebih lanjut sila baca tafsiran ayat ini...


 


"Adapun jika kamu sakit atau sedang dalam perjalanan atau setelah buang air atau kamu telah menyentuh perempuan, SEDANGKANKAMU TIDAK MENDAPAT AIR, maka BERTAYAMUMLAH kamu dengan debu tanah yg baik (suci)i" (Surah An-Nisa ayat 43/Surah Al- Maidah ayat 6) 


 
Kita jangan marah mereka sebab mungkin Mazhab Perkasa dan UMNO tiada BERTAYAMUM.Ada seorang sahabat saya kata kalau nak jadi Melayu bodoh masuklah PERKASA....Apa kebenaran pun tak tahu????


 


tapi yang paling Pok Ibrahim bijak...bijak melompat,UMNO bijak auta pun ya!!!!Moral of the story is... kalau kita berkawan dengan orang bijak pandai sikit sebanyak kita juga akan menjadi bijak.. begitulah juga jika kita berkawan dengan orang bodoh.. kita juga akan terikut-ikut kebodohannya itu..



Jadi saya buka untuk anda semua komen?Ayat standard saya APA KOMEN ANDA?

4 comments:

Anonymous said...

anak saya yg tahun 4 kata boleh guna debu je...

Anonymous said...

katok kan dua alam.....tapi kalu tak dok air...habih laaaaa......mati katak laaaaa.....mano pandai pakai debu.....nanti jadi katok berdebu.....hihihihihihi

Anonymous said...

Kerajaan Pas Kelantan harus megambil langkah sewajarnya utk atasi masalah air
Masalah yang sama juga berlaku Di gua musang
Tekanan air rendah ramai penduduk Di kawasan tinggi menghadapi masalah
Mana engineers sykt air Kelantan ?

Anonymous said...

Pak Braim Ali seperti sakit jiwa, mungkin kerana dia kepingin sangat nak jadi menteri besar. Tapi secara jujur, orang macam Pak Braim Ali ini tak layak jadi pemimpin sebab dalam otak dia ni langsung tidak ada istilah kedamaian, sebab itu saya pernah katakan dia wajar dimasukkan di pusat pemulihan akhlak atau sekurang-kurangnya masuk rumah sakit mental. ( callybambang )