Wednesday, August 22, 2012

WAYANG SEBAK SEORANG IBU!!!Strategi Umi Hafilda perkudakan Mak Tom, makan diri

KETIKA umat Islam sedang meraikan hari kemenangan, ada seorang manusia tergamak mengheret ibunya sendiri ke kancah politik untuk mengaibkan abangnya sendiri.

Umi Hafilda, mencolek ibunya Mak Tom untuk beraya ke Melaka di salah sebuah resort, kemudian memanggil wartawan TV3 untuk menyiarkan kisah sedih Hari Raya mereka di perantauan.

Kononnya Mak Tom membawa diri sehingga beraya di perantauan kerana kecil hati dengan Azmin Ali, Timbalan Presiden Keadilan.



Apa yang melucukan, adik beradik Umi Hafilda yang lain tiada seorang pun yang sanggup melayan "kerja gila" beliau beraya di perantauan tak tentu pasal.

Terpaksalah Umi Hafilda menggunakan khidmat pelakon tambahan iaitu dua orang kanak-kanak yang tiada kaitan langsung dengan keluarganya untuk muncul di Buletin Utama TV3.

Di saat Umi Hafilda melakukan "kerja gila" beraya di Melaka, adik beradiknya yang lain pula berkumpul beramai-ramai di rumah kakak mereka di AU2 Hulu Kelang.

Manakala Azmin Ali beraya di Taiping Perak kerana mengikut giliran untuk beraya di kampung isterinya.

Kata Ummi Hafilda, kononnya Azmin Ali buang keluarga. Tapi nampaknya dia sendiri yang melarikan diri daripada keluarga dan mencolek Mak Tom untuk beraya bersamanya di perantauan.

Segar di ingatan bagaimana Ummi mengheret Mak Tom ke dalam kereta Polis semata-mata mahu Mak Tom berkempen untuk Umno pada tahun 1999 dahulu...

Barangkali PRU 13 ini, Ummi Hafilda akan paksa Mak Tom jadi calon Barisan Nasional pula untuk menentang Azmin Ali di mana-mana kawasan yang ditandingi oleh beliau.

ReJaM© "Woi Ummi! Hari Raya bukan hari untuk buat kerja gila kah kah kah... "

8 comments:

Anonymous said...

musykil jugak aku. tahun ni azmin tak balik beraya dengan family, alasan beraya dengan keluarga sebelah isteri. tapi tahun lepas pun tak balik beraya dengan family dia jugak? time tu dia beraya dengan family kekasih dia, anuwar ke?

Anonymous said...

mak tom ni memang dah jadi boneka umno. mula mula diaorang sumbat mulut mak tom dengan kapas, tangan dengan kaki kene ikat. lepas tu diaorang culik mak tom. masa raya pulak, diaorang paksa mak tom pakai cantik-cantik. then, diorang pasang remote control dengan pita rakaman luahan perasaan dekat badan mak tom. last sekali, diaorang titik kan air mata palsu dekat mata mak tom, supaya nampak macam mak tom menangis. pandai betul umno pergunakan mak tom

-pemikiran orang pakatan-

Anonymous said...

anon 3:57,ko ni mabuk ke atau sengal?ko tk baca ke tweet AA.Kn Azmin pergi beraya dgn Mak Tom.Apa punya bengap punya manusia le ko ni.

Anonymous said...

semuanya salah umno. azmin tak balik beraya salah umno. azmin jadi anak derhaka salah umno. azmin makan aiskrim dalam tandas pun salah umno. mak azmin buat luahan perasaan salah umno. mak azmin menangis salah umno. semua ni skrip yang umno tulis

-pemikiran orang pakatan-

Anonymous said...

Sebab umnonok juara fitnah. Tu sebab semua salah umnonok

Anonymous said...

Pehal la diorng ni, ntah hape2 cerita nak dijadikan isu.. kisah keluarga org nak beraya pun sampai nak masuk tv, lain la family diorg ni jenis papa kedana ke miskin melarat ker, logik la bg org lain simpati... gua rase nak beraye kat mane pun takde hal la... Jenis modal kecoh permikiran umno.

Anonymous said...

Gua tak hairan lh citer Mak Tom, tunggulh dh gubal parlimen nanti ade pulak citer mak tom dihantar azmin ali kt umah org2 tua. Pencacai2 jgn terkejut pulak.... ini lh citer serang hendap stnd umporno berpolitik bro...

mat kilau said...

Kalau anak derhaka tidak bermoral lagi dgn aksi aiskrim dalam tandas,itu yang dikatakan pemimpin?