Sunday, October 21, 2012

AMBIK KO!!! Kamera AES sudah menyembah bumi, ini kisahnya....

Rempuh AES kerana Silau!

Sebuah kamera AES tumbang kerana di langgar oleh sebuah kenderaan
yang pemandunya terperanjat setelah lampu sportligt yang sangat menyilaukan mata dari AES ini berkelip di hadapannya  dan mengenai tepat pada mata dan penglihatannya,

akibat dari kejadian itu 
sepasukan anggota bomba terpaksa di kerah dan bergegas ke tempat kejadian yang mana kamera AES itu telah gagal berfungsi dengan sempurna dan hampir 30 minit tidak henti henti berkelip setelah pelanggaran itu, dikatakan urat sarat AES ini telah tersumbat dan putus.

ini menyebabkan gangguan pada pengguna jalanraya yang lain
yang mana ianya menyilaukan mata dan membuatkan trafik  tidak bergerak sejauh 10 kilometer akibat orang ramai takut terkena bahan radioaktif yang di hasilkan dari kilauan cahaya dari kamera AES itu..

ketika kejadian, seorang saksi mengatakan, bagaimana kamera AES yang berharga

RM 120 ribu ini tidak mempunyai ketahanan yang kuat dan kukuh? 
sepatutnya kamera AES ini tidak akan tumbang kerana dengan harga sebegitu mahal, adalah mustahil ia adalah barang tiruan yang lembik dan tidak berkualiti.

semasa kejadian, keadaan jalan yang teruk dan berlubang lubang menyukarkan

lagi pasukan bomba untuk sampai ke kawasan kejadian, bomba akhirnya dapat

menyelesaikan masalah itu apabila kamera AES itu tadi di humban 
ke dalam lori mengangkut sampah dari majlis bandaraya.


by @tiewnama - AES - Amno Eletronic Sideincome. kahkahkahkah


Erapasca

26 comments:

Anonymous said...

Apa da... Citer remeh temeh mcm ni pun nak siarkan. Cubalah buat ulasan pasal dakwaan ust nasharuddin mat isa, ada majlis dap yg mendoakan supaya malaysia jadi negara kristian. Barulah hot sikit

Anonymous said...

hang ni awat bodoh sangat.brapa peratus penganut kristian dlm malaysia ni?logik akal pn boleh jawab la.dah tau hang tu bodoh,jgn pula membodohkan org lain

Anonymous said...

Anon 17:40 yg bangang, lu di bodo ke buta? Ini masalah rakyat, siap ada bukti sumer ko x nak baca, xnk terima..tula..bnyak sgat makan duit harommm..hati gelap..bnda fakta x terima..dok telan je bnda auta sampai ke mampos..

Anonymous said...

Silap..komen d atas (anon 17:52) d tujukan kpd anon 17:15 sbnarnya.. hehe..maap ye anon 17:40

Anonymous said...

Marahlah pulak anon 1740. Bukan aku yg cakap, tp ust nasha, bekas timbalan pres pas yg cakap. Kalau dakwaan keluar dari mulut pemimpin pas sendiri, takkan ko nak cakap dia pun bodoh jugak?

Anonymous said...

Marah betul org pas bila dap kene kritik. Kene bnyk sabar..

Ajib said...

umngok kata dap nk buat msia jd negara Kristian...pas2 MCa plak kt PAS nk wat negara Islam dan akan melaksanakan hukum hudud jika salah 1 amik alih..mn satu yg betui nie wahai be end..adehhh..ust NAsha nk ckp apa terpulang pada dia..biar Majlis Syura PAS yg tentukan..yg korg org2 umngok sibuk2 pehal..abis dah org2 UMNGOK xnak berdoa dan berusaha menjadikan Msia sebuah negara Islam yg tulen jgn mrh plak lar org DAP berdoa.dorg pun ada kepercayaan dorg..aisehh lupa plak..SETAN YG DIKENALI nak berdoa mcm mn plak..sedangkan setan2 yg dikenali sememangnya penghuni tetap neraka jahannam

aidono said...

NAK TANYA SIKIT PADA SESIAPA YANG TAHU, KALAU DI HIWAY TU LORONG MANA YANG SPEEDLIMIT 110KM/H

LORONG TEPI KE?

LORONG TENGAH KE?

LORONG KANAN?

kamal danieal said...

takkan org yg benama islam tak percaya pada ALLAH. doa orang kafir pun dah rasa takut. mana pergi nya mentality org islam.

Anonymous said...

Kalau org kristian je mmglah tak ramai. Tapi kalau org kristian + org pas, jadi ramai. Kalau hudud dgn negara Islam pas sanggup gadai, apakan pulak sekadar nak tutup mata dap jadikan malaysia ni negara kristian.

Anonymous said...

Assalamualaikum ajib. Aku dengar citer ko merajuk hari tu sbb kantoi menyekutukan Allah. Betul ke?

kamal danieal said...

apa nak dipelikkan dgn ust nasha. dah ramai pemimpin kanan pas yg keluar dari pas sama mcm perangai nasha tu. akhirnya UMGOK sendiri pn x nk terima. ckntoh paling dekat kita tgk nasib assang jati. dh di pecat dari pas terhegeh2mengaku menyokong pas bila BE ENDtak nak amik pot lagi dgn dia.

Anonymous said...

Orang Islam jer nak Negara Islam, mana ada negara mengistiharkan mereka negara kristian dalam dunia walupun diaorang majoriti kristian, bodoh piang punya manusia

Anonymous said...

Kasihan ust nasha. Dibelasah ahli pas sendiri krn bercakap benar

Anonymous said...

kepada kengkawan tu ..
yang sebok pasal negara kristian tu..nanti bila timbul bulan dec krismas sampai . HANG LIHAT KAT TEPI JALAN TU BANYAK IKLAN SELAMAT HARI NATAL DALAN BAHASA MELAYU ? awat orang kristian tu cakap melayu ke ? lu fikir lah sendiri

Anonymous said...

Bible dlm bahasa melayu pun pas cakap blh. Kalimah Allah pun tok guru cakap kristian blh guna utk tuhan bapa trinity.

Anonymous said...

budak umno tu dh gelap hati.kuman kat seberang,pnya la nampak sgt2.gajah depan mta,buat2 buta.dh la buta hati,tambah lg dgn buta mata,sbb tu meroyan selalu.pak najib pun diam bila mca hina hudud,kuli kat bawah lg teruk la

Anonymous said...

Apala pas ni.bukannya org umno yg cakap, tp ust nasha pemimpin pas sendiri yg cakap. Takkan ni pun nak salahkan umno.

Anonymous said...

Punya sungguh2 nak pertahankan dap, sampai ust nasha pun kene belasah? Teruk betul.

Anonymous said...

beruk umno ni sekor je, komen lain dari n3.

kalau perhati perangai beruk umno sekor ni sama sahaja komen setiap n3.

beruk ni akan tukar topik kononya tak mahu bagi pengnjung blog ini baca n3.

apa la bodoh beruk umno, pengunjung yg datang tentu la baca dulu n3 bukan mcm beruk umno

Anonymous said...

Kih! Kih! Anon 2305 marah ke? ini semua cobaan

AJib said...

beruk2 dan setan2 umngok mula meroyan..Ilmu Agama Islam pun xde..dah setan..mmg kompom lar xde kan..pastu ilmu politik pun bebal..celah mana perlembagaan boleh bg Agama kristian leh jd Agama rasmi..DAP ada bpe shj kerusi dalm parlimen..habaq mai..korg Kpop sana sini..najis mughallazah pun xkenai..adehh..p blajaq fardhu ain dl..ehh lupa setan..nk blajaq fardhu ain watpe..Ustaz Nasha nk komen apa pun terpulang pd dia..biar majlis syura yg tetapkan..yg hangpa nk sibuk pe hal.

Anonymous said...

assalamualaikum ajib. ko dah bertaubat dah ke setelah kantoi menyekutukan Allah dulu?

Anonymous said...

hangpa la budak umno yg kena bertaubat.hangpa diam terus mca hina hukum islam.pemimpin tertinggi hangpa pun tak berani ulas.depan muka kena hina.hangpa terus redha dgn apa yg depa buat.bila hangpa redha,maknanya hangpa setuju dgn apa yg mca kata.dosanya sama la.bertaubatlah

Anonymous said...

YG CHUA SEX LEK HINA HUDUD TU KO X BISING PULAK HAAA MONYET UMNGOK???
TU LAGI JELAS DARIPADA KOMEN NASHA YG LEBIH KEPADA ANDAIAN DAN SEMUA ORG PUN TAU NASHA TU BERSIKAP TALAM DUA MUKA

Anonymous said...

Memang Tuhan itu hanya ada 1 iaitu ALLAH. Kalo ko mengakui ada tuhan lain contohnya tuhan bapa trinity, maka ko pun dah dikira terpesong dari segi akidah sbb mengakui kewujudan tuhan lain selain ALLAH. Belajar lah AGAMA ISLAM dulu sebelum nak kutuk org lain. Dah tu yg dikutuk plak ilmuan Islam (Tok Guru). Tak rasa ke ko memperbodohkan dan merendahkan martabat diri sendiri?