Sunday, October 21, 2012

UMNO PENGECUT!!! Chua Soi Lek boleh hina hudud depan Najib, tanda lemahnya UMNO

Presiden MCA, Chua Soi Lek terus menyerang hukum hudud dengan mendakwa lapan daripada 11 negara yang melaksanakan hukum Islam itu dianggap sebagai antara negara paling korup, tidak stabil dan tidak selamat.

Dalam ucapannya di perhimpunan agung MCA ke-59 itu, Chua tidak menamakan mana-mana negara Islam, namun menggunakan dakwaan dangkal itu untuk menyerang Pakatan Rakyat.


NONE
"DAP berjaya meyakinkan orang bukan Islam bahawa hudud PAS akan mengurangkan jenayah dan rasuah di dalam negara. Ini satu lagi penipuan besar," katanya.

Dalam ucapan selama 45 minit itu, Chua secara umumnya menyerang seterunya DAP dan sesekali memuji perdana menteri.

Najib yang turut mendengar ucapan berapi Soi Lek berkenaan isu hudud kemudiannya memuji pendekatan yang dikatakan sambil menambah ia menaikkan semangat ahli BN menghadapi pilihanraya umum.


Katanya, DAP diperalatkan PAS bagi memenuhi cita-cita tinggi menawan Putrajaya sedangkan MCA yang menolak hudud dilaksanakan tidak dibantah Umno sehingga ke hari ini.

Chua menyerang slogan Ubah DAP, yang menurutnya satu singkatan bagi "Untuk Bentuk Agama dan Hudud ala PAS".

Dalam perkembangan berkaitan, MCA mendakwa telah bersedia menghadapi perang Pilihan Raya Umum Ke-13 dengan penuh semangat kesepakatan dalam Barisan Nasional (BN) bagi memastikan kejayaan lebih besar.

Berpegang slogan "Berperang dengan Penuh Keberanian", Soi Lek berkata, MCA kini sudah bangkit lebih sepakat, bersatu dan fokus dalam menangani isu-isu yang penting bersama-sama BN dan bersedia untuk menempuh apa jua masalah dan rintangan.

"Kami telah mengubah cara bekerja dengan menjadi lebih bersikap tegas, menyatakan pendirian dan mengambil pendirian dalam beberapa isu yang kami anggap tidak wajar ke atas rakyat.

"Kami telah menyatakan suara hati kami supaya kerajaan dapat mendengarnya dengan jelas dan nyata dan kepimpinan baharu MCA komited untuk terus bercakap bagi pihak semua rakyat Malaysia," katanya dalam ucapan dasar Presiden pada Perhimpunan Agung Tahunan MCA ke-59 di Wisma MCA di Kuala Lumpur.

30 comments:

Anonymous said...

Tu tandanya najib memang dah tak islam, dah tak ada iman lagi dalam hati....Hina islam, hina allah....

Anonymous said...

Bila najib masuk islam???

Anonymous said...

PM akan buat ulasan statement yg hero porno MCA buat adalah kenyataan peribadi Chua bukan kenyataan parti MCA.....lahanat punya Hero porno..

Anonymous said...

Itulah statement yg akn kluar dr mulut bibir merah demi jg hati kwn. Mn blh marah, tmbah dekat pru ni.

Anonymous said...

Brahim dan zul kataki pn akn ckp mcmana hj najib ckp.

Anonymous said...

ha,tu dia,mana pengkomen karat umno.korang duk pulun kata pas diperkuda dap.mca kata,dap diperalat pas.apa mcm?najib boleh tengok je?pemimpin kesayangan korang tu.kan saya dh kata dulu,Allah Maha Berkuasa,sekejap je Allah tunjuk perkara yg sebenar

Anonymous said...

Mana dia org umno? Tunjukkan diri cepat!

Anonymous said...

Mari semua org pas, kita ketawakan umno! Skrg kita sudah ada isu yg kita blh gunakan utk menyerang umno. Ha! Ha! Ha!

Anonymous said...

Umno pengecut. Hanya bantah bila dap hina Islam je. Tapi bila mca hina Islam, terus senyap.

Pas pun pengecut jugak. Hanya bantah bila mca hina Islam. Tapi bila dap hina Islam, semua jadi ulama bisu.

So, conclusionnya, dua dua pengecut. Jadi, marilah kita keluar umno dan pas untuk masuk dap. Dap je parti yg berani.

Anonymous said...

Habis dah hujah budak suruhan umno mca tu.dia nak sokong dap pulak dah.cepatlah budak suruhan umno,bila nak buat demo ni.boleh kami join sekali.tu pun kalau korang berani la nak marah kat mca.budak suruhan umno dah kena suap dengan mca.dah kenyang.tu yang tak boleh kata apa2.diam lebih baik.takut duit makan tak masuk dah nanti.langsung merempat pulak nanti.nak tunggu B1IM lambat lagi...

Anonymous said...

Mari semua org pas dan umno. Jom kita beramai2 masuk dap. Pas dan umno skrg sudah lemah. Mereka berpecah mnybbkan Islam lemah. Malaysia skrg dap punya! Ha! Ha! Ha!

Anonymous said...

dlm BN inilah setiakawan, jgn ada sesiapa pun sanggah kawannya wlaupun kena makan shit.kalau parti lawan,sanggah habisan walaupun kepala lutut dia ketaq sampai terkencing. itu prinsip BN... hampa PR tau apa..hehe ...umno2 bila la nak sedaq.....

Anonymous said...

Anon 0704,ko ni pencacai umno ke? ko jgn cakap sebarangan. Bn je setiakawan? Kita org pas pun setiakawan jugak. Tgk bila karpal hina hudud, kitaorg pertahankan karpal bila umno belasah dia. Bila ketua umum pkr sokong yahudi pun kitaorg pertahan. So, hujah ko mmg tak blh pakai.

Takbir!

Anonymous said...

Anon 05:38 dan anon 5:45 adalah beruk UMNgOk yg sama yakni si lancau..eh silap..si luncai..hehe..kesian dia..dpt duit dr umno nk suruh kacau blog org...

ALahaI sI LunCAi said...

HE!HE!HE!

HUDUD KELANTAN = MUKALLAF IALAH LELAKI DAN WANITA 18 TAHUN KE ATAS

HUDUD TERENGGANU = HARAM MELIWAT MELAINKAN IETERI ISTERI SENDIRI,

TOLONG JAWAB SIKIT...

Anonymous said...

buat budak umno yang boleh jadi serba macam,mengaku orang pas la,dap la,apa la,cukuplah sandiwara drama hang yang tak laku tu.kami tak sudi pun terima orang macam hang jadi orang pas.hang tak malu ke?kami orang pas tak kebuluq duit macam hang tau.buat ayat macam2.hang ingat kami tak kenai hang ka?patut la depa kata umno pengecut,rupanya kuli umno macam hang pun malu nak mengaku umno noo..

Anonymous said...

buat budak umno yang boleh jadi serba macam,mengaku orang pas la,dap la,apa la,cukuplah sandiwara drama hang yang tak laku tu.kami tak sudi pun terima orang macam hang jadi orang pas.hang tak malu ke?kami orang pas tak kebuluq duit macam hang tau.buat ayat macam2.hang ingat kami tak kenai hang ka?patut la depa kata umno pengecut,rupanya kuli umno macam hang pun malu nak mengaku umno noo..

Anonymous said...

Cua Siol Lek sengaja menyerang hudud adalah cubaan terakhir nya untuk menebus malu skandal terbesar yg memalukan parti bangsanya, dan sekaligus berharap dapat juga menutup kekotoran dan kejijikan diri nya dari scandal video sex, ,,, tindakan berani bodonya itu,, semata2 untuk mendapatkan bantuan oksigen dari penyokong ,,,walaupun umngok dahj terperangkap dan akan mati kering...

Anonymous said...

Kepada si luncai,hang tak pernah pi belajaq agama ka?hang pernah baca quran tak?hang ada tak jumpa perkataan hudud?ada tak tertulis hudud kelantan,hudud terengganu?dah la si luncai,hang pi buka quran,baca dan fahami,buka tafsir,pi mengaji tafsir.jangan jadi hamba yang jahil agama

Anonymous said...

Anon 06:44,,,Jom kita ajak orang2 umno segera masuk pas sebelum terlewat dan tinggalkan mca dengan secepat mungkin.....kerana dikuatiri akan terikut-ikut dgn perangai syaitan sex mca dan godaan saki baki syaitan yg di kenali yang boleh membawa ke neraka jahanam,,,

Anonymous said...

Masuk pas tak best lah. Jomlah kita masuk dap. Kita keluar umno dan pas, kita masuk dap. Barulah masa depan terjamin. Umno dgn pas skrg dah lemah lah. Lbh baik kita masuk parti yg kuat.

Anonymous said...

Kita masuk parti yg kurang masalah moral. Pas ada mat sabu 'sedap mah'. Bn ada soi lek porno. Pkr ada eli kangkang. So, dap parti yg plg bersih skrg. Jom keluar pas dan umno masuk dap.

Anonymous said...

suruh beruk umno itu kekal dakam umno, kalau masuk Pas buat perangai serupa umno baik tak payah

Anonymous said...

aku masih hairan ada lagi manusia yg pandai guna teknologi tp x leh nak beza antara fakta dgn auta@fitnah...emosi dgn kebenaran. sekali dgr ceramah, terus pakai x selidik dan tapis....lingkup lingkup. gunalah teknologi utk semak kebenaran. Moga beri hidayah pd kita semua ke arah kebaikan.

kamal danieal said...

MAAFKAN NAJIB TU. NAJIB TAK TAHU APA HUKUM DAN MACAMANA YANG DIKATAKAN MENYEKUTUKAN ALLAH DIA TAK PERNAH BELAJAR MACAMANA PERBUATAN . PERCAKAPAN YANG BOLEH MEMEBAWA KITA KELUAR DAR UGAMA ISLAM SENANG CAKAP BAHASA KASARNYA MURTAD. ADA BAYAK CARA YG BOELH MENYEBABKAN KITA TERPESONG AKIDAH. YG PALING SENANG KITA PIKIR IALAH KALAU KITA TOLAK SATU HURUP DARI AYAT2 AL QURAAN PN KITA DH TERPESONG AKIDAH. INIKAN PULA SATU HUKUM DARI ALLAH. MAAFKAN NAJIB. BENDA HUKUM YG BESAR TU MANA LAH DIA TAU. FARDU AIN BLM LEPAS LAGI. NAK FAHAM BAB AKIDAH. BAB NAJIS PN TAK PAS NAJIB MUGHALLAZAH PN TAK TAU. JANGAN2 MANDI WAJIB PN FAIL

kamal danieal said...

DOK SIBOK SEMUT SEBERANG LAUT NAMPAK. LEMBU MATI DEPAN MATA TAK NAMPAK.
ORANG HINA ISLAM NUN JAUH DI US NAMPAK CSL HINA HUDUD DEPAN MATA SENDIRI PEKAK TELINGA. BISU MULUT NAK ULAS. BUTA MATA BUAT2 TAK NAMPAK. Jangan sampai ALLAH tarik semua nikmat dunia yg sementara tu bru nak sedar.

kamal danieal said...

MASUK PAS KER DAP PKR X SELESAJ SEGALA PERMASALAN KITA LA . APA YG PENTING KERJA SAMA. APA YG PENTING KERJA SAMA. . . .
KITA SAMA2 UNDI SELAIN DARI LAMBANG DACING PADA PRU13 CUKUP TAK KIRALAH UMNO KER PAS KER DAP KER PKR KER apa yang penting , kerjasama. KITA KERJASAMA MENGUNDI PADA PRU13 NANTI SIMBOL YANG LAIN DARI DACING. CUKUP. CUKUP.

Anonymous said...

depa tu mau perut kenyang kena sumbat dgn duit je.puak umno lg tak pernah selidik,asal keluaq utusan,tv3 terus hentam.komen mcm2 dlm tv.depa yg hentam,depa yg jwb.dasar bacul.tak pernah langsug bg pimpinan pakatan jwb walaupun SESAAT.TAHAP BACUL MELAMPAU.ATASAN SAMPAI KULI,SAMA JE

Anonymous said...

Yg lemah umporno…
Pas bertambah kuat ada la…
Meracau teruk cai umngok ni! G la berubat ngan jin samy vellu

Anonymous said...

Itulah hebatnya kuasa perut. Yg penting tembolok kenyang, halal haram xkira. Hati pun dah hitam