Friday, October 5, 2012

JUAL/TIPU TANAH ORANG MELAYU!!! Ketua Cawangan UMNO bakar baju UMNO


Marah apabila menyedari dirinya menjadi mangsa pembodohan oleh pemimpin UMNO, Ketua Cawangan UMNO Permatang Tengah bertindak membakar baju UMNO/BN miliknya di tengah-tengah Pekan Permatang Pauh petang tadi.


Ketua UMNO Cawangan Batu 5, Permatang Tengah, Permatang Pauh itu yang dikenali sebagai Talib dalam masa yang sama juga mendesak Datuk Musa Sheikh Fadzir dan Datuk Omar Faudzar meletakkan jawatan mereka.

Talib ketika kejadian mendakwa dirinya mewakili seluruh Ahli UMNO Cawangan Batu 5, yang takut untuk kedepan.


Ini perlu kerana menurut beliau kedua-dua pemimpin UMNO di Pulau Pinang itu telah menipu dan menjual harta dan tanah milik Melayu di Pulau Pinang.



Antara yang jelas membuktikan penipuan kedua-dua pemimpin UMNO itu dakwa Talib ialah Bazaar Perdana, Bandar Perda dan yang terbaru ialah penjualan tanah yang dimiliki oleh 31 orang Melayu di Kampung Terang Balik Pulau, Pulau Pinang.

Dalam transaksi penjualan tanah itu, dakwa Talib syarikat milik kedua-dua pemimpin UMNO Pulau Pinang itu telah memperolehi keuntungan RM5 Juta setelah menjualnya kepada pemaju. “Adakah begini caranya Pemimpin UMNO Pulau Pinang memperjuangkan nasib Melayu Pulau Pinang?” soal Talib.





“Mereka sering memekik dengan slogan HIDUP MELAYU!! HIDUP MELAYU!! Tapi dalam masa yang sama merekalah sebenarnya yang menyebabkan Melayu Pulau Pinang terpinggir dan merempat di tanah air sendiri”

Dalam masa yang sama beliau juga telah mengedarkan risalah atau dokumen yang menyokong dakwaannya itu kepada orang ramai yang melalui jalan tersebut.


Antara kandungan risalah tersebut ialah senarai nama 31 orang pemilik yang telah menjadi mangsa kerakusan pemimpin UMNO itu, dokumen yang membuktikan tanah tersebut telah dibeli dan dijual semula serta salinan dari Suruhanjaya Syarikat Malaysia yang mana didalamnya tersenarai nama pemimpin UMNO itu sebagai pemilik syarikat terbabit.



Ketika ditanya adakah beliau masih akan kekal bersama UMNO setelah sedar dirinya menjadi mangsa pembodohan oleh pemimpin UMNO?

Jawabnya "Hang tunggu 14hb ini!!"..


Kata orang... Terbakar kampung nampak berasap. Terbakar hati siapa yang tahu..



Untuk pengetahuan semua Talib sememangnya telah lama bersama UMNO.. buat yang masih baru atau berhingus bak kata Talib.. fikir-fikirkanlah.. jangan biarkan diri anda terus menjadi mangsa pembodohan pemimpin UMNO!!


ASD

13 comments:

Anonymous said...

bersama samalah kita menolak Islam dan menyokong Islam Demokrat yang dibawa oleh Pas. Wassalam.

Anonymous said...

sama je komen lembu umno sekor ni

Anonymous said...

sokong Islam anda sesat, sokong yang doktrin Islam demokrat yang dibawa pas, and selamat. wassalam

Anonymous said...

sokong umno jadi macam lembu umno

Shah Rezza said...

siann.. komen org umno sorang nie.. kerana du8 sanggup gadai maruah dgn memberi komen yg dangkal n x berilmiah.. nk ty..lau komen takat mcm bdk tadika ko ni bp umno byr beb.. membe2 byk terjebak ngn sume ni.. dorang byr rm2 satu komen.. tp oklarr utk tmbh du8 poket ko kan..

Shah Rezza said...

siann.. komen org umno sorang nie.. kerana du8 sanggup gadai maruah dgn memberi komen yg dangkal n x berilmiah.. nk ty..lau komen takat mcm bdk tadika ko ni bp umno byr beb.. membe2 byk terjebak ngn sume ni.. dorang byr rm2 satu komen.. tp oklarr utk tmbh du8 poket ko kan..

Anonymous said...

Shah rezza, muka ko jambu sgt lah. Mesti bang nuar suka. Cuba ko apply jawatan pembantu peribadi bang nuar. Aku rasa confirm dapat.

TAPI JGN LUPA PAKAI CAWAT BESI BILA NAK DTG KEJE!

KEH! KEH!

Anonymous said...

lembu umno itu sahaja hujahnya, dah tak ada idea sebab sekor je yg dapat makan rumput kering umno upah

Anonymous said...

mcm x betul je ak tgk org ni...

Anonymous said...

mcm x betul je ak tgk org ni...

Anonymous said...

shah reza letak gambar pakai seluar pendek! memang nampak jambu! jgn lupa gambar ni sekali masa hantar resume utk bang nuar. dia mmg suka anak ikan mcm ko ni.

untuk pengesahan jawatan nanti, hantar gambar tak pakai baju pulak yea...

bentarasetia said...

Sokong kritian ape salahnye.. Islam lah sngat.. Hahaha apa maksud MELAYU kalu benar ada belajar sejarah islam

bentarasetia said...

Sokong kritian ape salahnye.. Islam lah sngat.. Hahaha apa maksud MELAYU kalu benar ada belajar sejarah islam