Monday, October 8, 2012

PANGKAH LA BN!!! Demi kemewahan hidup Rosmah


Selepas gempar dengan kemewahan ‘aksesori’ Datin Seri Rosmah Mansur melalui pendedahan cincin RM24 juta dan beg tangan RM28,000, kini tersebar pula gambar isteri Perdana Menteri itu memakai jam tangan yang dikatakan bernilai RM350,000.

Jam tangan yang dipakai Rosmah ketika menghadiri satu majlis di Vietnam itu dilihat menyerupai jenama jam tangan antara paling mahal di dunia iaitu Franck Muller.

Berdasarkan beberapa blog, jam tangan itu dikatakan bernilai antara RM350,000 hingga RM500,000. Rosmah sebelum ini dikatakan memiliki 11 beg tangan mewah jenama Birkin yang setiap satu dianggar bernilai minimum RM638,000 dan maksimum RM5,192,000.


Sehubungan itu, Ketua Srikandi, Siti Aishah Shaik Ismail mencabar Rosmah mendedahkan aset peribadinya kepada rakyat jika dakwaan mengenai kemewahannya tidak benar.


“Sahut cabaran agar dedahkan aset peribadi kepada rakyat kerana tak masuk akal untuk seorang isteri pemimpin kerajaan mampu memiliki aksesori semahal itu.


“Jika lihat laporan yang tersebar di internet, dengan aset bernilai ratusan ribu begitu membuatkan kita kesal kerana isteri pemimpin berboros tatkala rakyat dihimpit keadaan ekonomi yang membebankan.


“Ternyata slogan wassatiyah yang dilaungkan Datuk Seri Najib Razak hanya retorik politik semata-mata untuk menagih simpati rakyat,” katanya kepada Keadilan Daily, hari ini.


Sebelum ini, Rosmah dan Najib dilapor berbelanja sehingga RM17,118,650.58 sepanjang lawatan rasmi mereka dalam tempoh 2008 hingga 2011.


Dewan Rakyat sebelum ini dimaklumkan kos keseluruhan lawatan rasmi Rosmah ke Arab Saudi, Oman dan Bangladesh yang ditanggung kerajaan berjumlah RM134,317.76.


Malah, Rosmah dikaatkan berbelanja hampir RM140,000 bagi penginapan hotel mewah di Atlantis, Dubai hanya untuk satu malam.  
Kedah La

 

22 comments:

Amuraria said...

HIDUP LOSMAH ! MAMPUS RAKYAT ! ABU SAJA PENYELAMAT NEGARA & RAKYAT !

Anonymous said...

berita yang tidak akan disiarkan oleh harakah, akhbar mata satu dan akhbar roket - 'PAS DIKRITIK OLEH AHLINYA SENDIRI KERANA MENJADI KELDAI DAP!'

GEORGETOWN 8 Okt. - Perjuangan politik Pas kini tidak lagi menepati kehendak Islam apabila parti itu bekerjasama dengan DAP, kata Sasterawan Negara Prof. Emeritus Datuk Dr. Shahnon Ahmad (gambar).

Beliau berkata, apa yang dilakukan oleh Pas sekarang ialah hanya menuruti kehendak politik DAP dan pendekatan seumpama itu bercanggah dengan kehendak Islam kerana Pas sepatutnya memimpin dalam memperjuang Islam.

Shahnon yang juga anggota Pas seumur hidup berkata adalah sangat menyedihkan kerana kerjasama Pas dengan DAP itu bukan seperti yang diharapkan dan ia bercanggah dengan pendekatan yang diambil Rasulullah SAW ketika memerintah dan bekerjasama dengan golongan bukan beragama Islam.

"Sepatutnya DAP tertakluk kepada peraturan Islam kalau mereka hendak bekerjasama dengan Pas," katanya hari ini.


Anonymous said...

Dah takdak modal cara hangpa berpolitik ni pas oii..ni cara pkr/dap la dol..ermmm..menyedihkan

DDBT

Anonymous said...

so, paspb, takkan tak nak komen apa-apa? shanhnon ahmad kritik parti dia sendiri sebab parti dia dah jadi bodoh macam keldai.

aku cadangkan ko tulis artikel bagi mempertahankan dap, lepas tu buat tekanan politik buat pimpinan atasan supaya memecat shahnon ahmad tanpa diberi peluang bela diri. kalau macam ni, barulah dap suka.

Anonymous said...

apa yang pencacai umporno komen ni, ulas pasal rosmah tu. spin kot lain pulak

Anonymous said...

pencacai umnongok ni jenis yg bodoh spt kata che det.....jika dah bodoh akan terus jadi bodoh....

kahaq said...

ada bukti ke? tak pasal2 si rambut kembang setaman tu kena.

jam rolex tu kat mana perginya ye? kesian la, org pas ni dah jadi macam kena main dgn dsai je. apa2 jaid, taruk org pas dulu di depan, kasi hancur dulu, org pi kay ahhhhh... dan di eh pee senang lenang kutip hasil di belakang...

kena sedar itu org mata satu, dajal, lagi satu roket tu dah terang2 roket nak ke bulan... sebab itu la roket tu tak sampai2 ke bulan, sebab tak boleh nak bersepakat...

sekali karpal sergah, mencicit lari...

rasugam abu zikri said...

..tapi rasa-rasa dia akan dapat dan telah menrasai nya segala kekayaan itu..ini kerana segala hal yang berlaku di Malaysia ini tidak ada apa=apa tidakan sesulan yang berterusan dan tegas ..macam main-main tapi Rakyat kena tipu=tipu ni..kalau menlihat Kes tamak nya orang-orang PKR di Selangor rasa-rasa nya tak nak sokong PKR lagi tapi fikir kan Anwar Ibrhim dan orang-orang yang selalu kesusahan terianya keran BN/UMNO perti Syaitan maka adalah lawan tetap lewan..dan bukan nya orang-orang PAKATAN yang temak dan jaga kroni nya..

rakab said...

Anwar lancarkan buku 'Islam hanya untuk persaudaraan dan bukan untuk bina negara'...

amacam orang Pas, setuju ke ??

rakab said...

Haron Din dah bedal Anwar kerana Islam liberalnya....puak anwarinas macam paspb tentu marah Haron Din..

Habis laa,..ustaz Haron kena perghambat keluar Pas lepas ni seperti Hasan dan Nasharudin !!

pok nik said...

Isu Rosmah ni cuma persepsi puak pakatan...lebih baik jauhkan diri dari menyebar fitnah!.

Anonymous said...

ko rakab ,sekejab ko poknik sekejab rakab. yg sahihnya ko lembu umno

Anonymous said...

apa daaa..

Anonymous said...

pangkah la BN untuk kemewahan najib n si rosmah ..huhu

Anonymous said...

"you saka… pergi jauh2"
"you lembu umporno!! p makan rumput jauh2 belakang jamban tuh!"
Rakabla poknik la anon la sume lembu yg sama

benji said...

asal ameno bien je lembu... yg pas tu dah kena cucuk dgn dsai dan di eh pee tu tak sedar pula...


nasib baik la dewan ulama tu, kalo tak, tak tahu la...

nanti2 jgn mat sabu jadi presiden pas sudah la... punah ranah nanti...

Anonymous said...

kalu tak mahu jadi lembu boleh tukar jadi beruk umno

rakab said...

mentaliti puak Pas makin hari semakin rosak !!

dah la entri kutip dari blog lain, nak jawab komen pun tak mampu...

muaahahahaaa.......blogger kambing!

Anonymous said...

ko peduli apa wahai rakab si beruk umno. terpulang la kepada pemilik blog ini.

kalau ko tak suka , tak payah la komen di sini. pergi la masuk dalam kumpulan beruk2 umno lain

Anonymous said...

ko peduli apa wahai rakab si beruk umno. terpulang la kepada pemilik blog ini.

kalau ko tak suka , tak payah la komen di sini. pergi la masuk dalam kumpulan beruk2 umno lain

kambing Pas said...

eeemmmbeeeekkk.....memang lah rakab ni, jahat tau, eemmmbeeeekkkk
ini reban kambing Pas tau, sukahati kami la nak komen macam kambing sebab kita memang kambin ternakan Dap,
eeemmbbeeeeeekkkk..!!

Anonymous said...

bodoh la korang semua ni, di dio dapat pakai brgnan mewah tu kerna kejayaan dia. if korang dok tmpt dia mesti buat perkara yg sama...