Wednesday, October 24, 2012

SKANDAL ANAK-ANAK PEMIMPIN UMNO!!! Pemilik Malindo Airwaysdibongkar


Salah sebuah daripada syarikat-syarikat di sebalik syarikat penerbangan tambang murah terbaru, Malindo Airways sebenarnya dikawal oleh keluarga ahli parlimen Rompin, Jamaluddin Jarjis, kata seorang ahli parlimen DAP.


Ahli parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua mendedahkannya hari ini pada sidang akhbar di Parlimen. 


Turut hadir ialah ahli parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar dan ahli parlimen Shah Alam, Khalid Samad.


Pua berkata syarikat pemegang saham majoriti, National Aerospace and Defence Industries Sdn Bhd (Nadi), terdiri daripada empat syarikat, termasuk salah satu dipanggil DZJJ Sdn Bhd.


"Antara pengarah dalam DJZZ ialah Nur Anis Jamaluddin (dua dari kanan) yang berusia 27 tahun dan adiknya yang berumur 25 tahun Ikhwan Hafiz Jamaluddin," kata Pua.


Pada 10 Oktober lalu, Pua mendedahkan beberapa isu-isu yang membimbangkan berkaitan dengan Malindo, mendakwa bahawa rakan kongsi syarikat Indonesia PT Lion Group, yang juga mengendalikan Mentari Air, diharamkan di Eropah selepas ia didapati melanggar peraturan-peraturan keselamatan Kesatuan Eropah (EU).


Beliau juga mendakwa bahawa Nadi masih belum mengaudit akaun syarikat tersebut sejak 2007.


Pua berkata, Nur Anis memegang lebih dua juta saham dalam Nadi manakala Ikhwan pula memegang genap 500,000 saham dalam syarikat yang sama.


"Jadi soalan di sini ialah adakah Malindo telah diberi lesen untuk terbang disebabkan kepakaran atau kerana Jamaluddin yang juga Duta Besar Malaysia ke Amerika Syarikat mempunyai hubungan rapat dengan Perdana Menteri, Najib Altantuya," katanya.


Nurul berkata bahawa keluarga Jamaluddin juga mengawal kepentingan dalam Advanced Air Traffic Systems (M) Sdn Bhd yang menguruskan sistem radar di Lapangan Terbang Subang.


"Mengapa semua projek-projek yang berkaitan dengan penerbangan hanya diberikan kepada keluarga Jamaluddin? Apakah rekod mereka? " Nurul bertanya.


Pada 12 September lalu, kawalan trafik udara di Subang gagal selama hampir dua jam, antara jam 2.30 petang hingga 4.20 petang disebabkan oleh kegagalan dalam sistem radar dan radio.


Dalam perkara berkaitan, Khalid berkata beliau kagum dengan "kemahiran keusahawanan" yang dipaparkan oleh keluarga Jamaluddin dalam mendapatkan berjuta-juta dalam saham.


"Rakyat mahu tahu di mana mereka mendapat wang untuk itu. Malaysia Suruhanjaya Pencegahan Rasuah [SPRM] harus menyiasat perkara ini dengan segera, "katanya.


JALAN PULANG 

11 comments:

Anonymous said...

Rakyat nak tau sumber wang perbelanjaan pemimpin? Patutlah sampai skrg pun rakyat tak tau lagi sumber wang perbelanjaan jet peribadi abg nuar

Anonymous said...

hoi beruk pi la berambus kata dah boikot. dok mari lagi, dasar beruk tak malu

Anonymous said...

memang pencacai umno cakap bohong. bukan boleh percaya. ko kata dia beruk umno. aku kat depa ni setan yg dikenali. lebih teruk dr beruk kah kah kah

Anonymous said...

tukang komen yg diatas tu mcm nak jadi bodoh sampai mati je..

Anonymous said...

Bukan setakat perbelanjaan jet peribadi je, tp perbelanjaan abg nuar ke thailand dgn indon pun rakyat nak tau jugak. Dengar citer abg nuar selalu ke sana.

Anonymous said...

Beruk ni mari lagi komen. tak tahu malu ka dulu kata nak boikot blog ni. kalau komen tu lain tak pa juga ni sama juga copy paste punya komen.

tok sah dok komen la beruk, buat malu umno je

Anonymous said...

Macamana dgn perbelanjaan negeri kedah? Kenapa mengalami defisit yg terlalu banyak? Ust asri zainal abidin yg pro pembangkang pun mempersoalkan pengurusan negeri kedah yg terlalu bnyk berlaku ketirisan di dlm twitter.

Anonymous said...

laaa...dulu lembu umno selalu kencing kat sini...kini beruk umno pula....mana lebih hancing??????...hihihihihi

Anonymous said...

biasa la beruk umno bukan saja hancing,bau haprak punya. bukan tau malu

Anonymous said...

nak tanya sikit, perbelanjaan dari dana yahudi pakatan ada buat laporan kewangan tak?

Anonymous said...

biarkanlah beruk bodoh tu komen.. dia ingat dgan cara tu dia nampak hebat.. hebat sgatlah tu.. bodoh mcm pemimpin2 dia.. bodoh yg tiada kesudahan..