Thursday, October 4, 2012

UMNO PANAS!!! Kepala Batas bakal tumbang, Pulau Mutiara kekal milik Pakatan!


Nampaknya semakin hari semakin bermasalah parti yang kununnya memperjuangkan nasib orang Melayu, terutamanya di negeri-negeri yang dikuasai Pakatan Rakyat.

Terbaru, parlimen Kepala Batas yang dipegang bekas Perdana Menteri yang diarah berundur, Abdullah Badawi kini menjadi panas sekiranya dia tidak tersenarai semula sebagai calon dalam pilihanraya umum akan datang.


Menurut Presiden Kongres Melayu Pulau Pinang, Rahmad Ishak, sekiranya bapa mertua ahli parlimen Rembau dan Ketua Pemuda Umno-APCO, Khairy Jamaluddin itu berhasrat untuk bersara, bukan setakat Kepala Batas sukar untuk dipertahankan tetapi angan-angan Umno-APCO untuk merampas semula negeri itu hampir pasti pudar.


Sudahlah tiada seorang pun pemimpin muda dalam Umno-APCO negeri mampu menggantikan kredibiliti Pak Lah, pemimpin kanan parti seperti Zainal Abidin Osman dan Ketua Pembangkang di DUN, Azhar Ibrahim sudah tidak dihormati sebilangan orang Melayu sendiri.


Tambahnya lagi, jika Pak Lah memutuskan perkara tersebut di saat akhir sebelum parlimen dibubarkan, bukan setakat Kepala Batas akan terlepas malah dua DUN di dalam parlimen tersebut akan jatuh ke tangan PAS, sekutu kuat Pakatan Rakyat.


Dua DUN tersebut adalah Penaga yang dipegang sendiri Azhar dengan majoriti tipis 1,231 undi dan Bertam yang disandang Zabariah Abdul Wahab yang menang dengan majoriti 2,652 undi sahaja.


Satu lagi kerusi DUN dianggap selamat iaitu Pinang Tunggal yang diwakili Roslan Saidin yang menang dengan majoriti 3,235 undi.


Pak Lah sendiri yang memenangi kerusi tersebut sejak 1978 kehilangan majoriti undi besar lebih 7,000 undi dalam pilihanraya umum lalu jika dibandingkan dengan pilihanraya 2004.


Rahmad juga menempelak formula Naib Presiden Umno-APCO, Zahid Hamidi yang mahukan sistem 3-3-1-1 diguna pakai di saat orang Melayu negeri itu masih kekal dengan Pakatan Rakyat terutamanya PAS dan PKR.


Menurutnya lagi, MCA, MIC dan Gerakan yang menjadi ketua kerajaan sebelum ditumbangkan pada 2008 masih belum mampu bangkit dari kekalahan memalukan dan ini katanya adalah mustahil buat Barisan Nasional (BN) merampas semula negeri yang kini diterajui Ketua Menteri, Lim Guan Eng.


Dengan 40 kerusi DUN keseluruhan, Umno-APCO cuma mampu memenangi 11 kerusi manakala komponen BN lain kesemuanya kalah di tangan calon Pakatan Rakyat.


Sekiranya trend ini berterusan dan Pak Lah berhasrat untuk berundur tanpa meletakkan pengganti yang layak dihormati sepertinya di Kepala Batas, impian dan angan-angan Umno-APCO dan BN kini cuma tinggal angan-angan semata-mata.


JALAN PULANG

31 comments:

Anonymous said...

kalau kita mengambil kata-kata dzulkefli ahmad, pas tidak memperjuangkan Islam, tapi memperjuangkan Islam Demokrat. Oleh itu, marilah kita sama-sama menolak pas pada PRU13 kerana pas memperkenalkan doktrin yang sesat, mengangkat demokrasi sama tinggi dengan Islam. pas adalah parti sekular yang hanya menggunakan agama untuk memperbodohkan ahli-ahlinya. diharap penyokong pas sedar dan memilih umno yang memartabatkan Islam sehingga dikenali di serata dunia.

Anonymous said...

Islam DEMOKRAT, rukun baru dalam perjuangan pas.

Anonymous said...

UMNO memartabatkan Islam?????????hahahahaahha.....kakakakka.....hahahah....adehhhh xble nak taip dah...hahahahaha

af@sf said...

Kah kah kah anom

Anonymous said...

ntah apa2 ntah ler mamat ni, umno martabat islam?? najib??rosmah??adehhh aku pn nak tumpang gelak sama lah bro....kakakakaka....tahniah krn anda berjaya memberi hiburan petang kpd kami....

Anonymous said...

kah kah kah lembu umno sekor tu dah meroyan

Anonymous said...

kah kah kah lembu umno sekor tu dah meroyan

Anonymous said...

kahh..kah..kah....jahilnyer kau...islam dimartabatkan oleh UMNO....di seluruh dunia...kah..kah..kah...patutla tanah melayu pakai hukum hudud....kah...KAH..KAH..KAH.....

Lanvin Clichy said...

Ada lg ke pengundi nak pangkah bn

Anonymous said...

kalau mengikut kata-kata ustaz hadi awang semasa menjadi menteri besar terengganu, hukum hudud hanyalah 0.001% dalam Islam. itulah sebabnya pas tidak memperkenalkan hudud di terengganu dahulu semasa berjaya memerintah. pas juga tidak pernah mengimplikasikan hudud walaupun sudah lebih 20 thn memerintah kelantan. pas hanya pernah menghantar draf hudud sekali je. itupun tidak lengkap dan banyak kesilapan.

kalau mengikut prof aziz bari, tiada masalah sekiranya pas hendak melaksanak hudud walaupun tanpa kebenaran kerajaan pusat, kerana urusan agama Islam berada di bawah kuasa kerajaan negeri. tapi sampai sekarang, pas masih tidak melaksanakan hudud.

Anonymous said...

rasanya sekarang orang pas tidak layak membicarakan pasal hudud, kerana sudah tiga muktamar ustaz hadi awang menegaskan hudud tiada dalam perjuangan pas. pas juga sudah menggugurkan matlamat negara Islam kerana menurut ustaz hadi, negara Islam tiada dalam al-Quran.

berlainan dengan umno, beristiqamah mengatakan malaysia adalah sebuah negara Islam dan perlaksanaan hudud akan dilakukan bila sudah sampai waktunya.

emm.. nak tanya sikit, konsep negara berkebajikan pas yang dipersetujui oleh dap tu ada dalam al-Quran ke?

Anonymous said...

majoriti orang muda yang berilmu dan mempunyai fikiran yang waras akan mengundi bn. ini terbukti melalui pilihanraya kampus yang lepas, pro aspirasi menang besar.

Anonymous said...

kemenangan besar pro aspirasi dalam pilihanraya kampus yang lepas memberi tekanan kepada pakatan. perkara ini cuba disembunyikan dengan pimpinan tidak membenarkan blog pro pakatan mengulas berkenaan isu pilihanraya kampus. boleh amek contoh blog paspb, asyik menulis berkenaan isu-isu yang kecik tanpa berani mengupas pasal pilihanraya kampus.

Anonymous said...

lembu umno syiok sendiri

Anonymous said...

keh! keh! anon umno komen menggunakan fikiran dengan hujah fakta yang benar. orang pas pulak hanya ketawa dan cuba divert isu kerana tidak dapat menerima kebenaran.

Anonymous said...

lagi sekali, bersama-samalah kita menolak pas kerana memperkenalkan doktrin Islam demokrat yang sesat. mereka mengangkat demokrasi sama tinggi dengan Islam.

wassalam

Anonymous said...

kalau sekarang, orang luar tanya aku pasal malaysia, aku akan cakap malaysia ni negara Islam. cuba korang bayangkan nanti, kalau pakatan memerintah, orang luar tanya, 'adakah malaysia negara Islam?' masa tu kita kene jawab, 'malaysia bukan negara Islam, tapi negara kebajikan sebab pemimpin kami cakap negara Islam takde dalam al-Quran'.

tak ke nanti jawapan macam ni jelas menampakkan kebodohan?

Anonymous said...

suruh pak pie em (PM) melaksanakan hukum hudud. tgk pe jwpn dia.

Anonymous said...

komen fitnah dari lembu umno, bo layanlah.

Anonymous said...

komen fitnah dari lembu umno, bo layanlah.

Anonymous said...

hahahahahaha...umno memertabatkan islam......kalau FLOM tu sikit aurat pn tak nmpk baru le aku percaya umno tu memertabatkan islam....klako la ko ni.......

Anonymous said...

dalam banyak-banyak blog yang aku komen, aku rasa blog paspb ni yang paling best, sebab blogger dia bodoh, tak pandai berhujah. orang pas yang komen dekat sini pun sama, hanya pandai ketawa dan divert isu, tanpa mampu berhujah dengan bernas dan menggunakan fakta. nampak sangat mentaliti penyokong pas tidak tinggi, mungkin setaraf dengan mahfuz bean je. tulah sebab mereka senang diperbodohkan.

Anonymous said...

itu dia hujah si lembu umno, marah la tu kah kah kah

Anonymous said...

buat apa nak berhujah dengan lembu, buang masa

Anonymous said...

hey kawan2 , kasihan lembu umno dah merajuk. Tak pa nanti umno bagi rumput kering

Anonymous said...

Keh! Keh! Divert isu lagi. Harap ahli pas yg baca komen2 diatas dpt menilai kebenaran berada di pihak umno. Pas hanya pandai berbohong dan takut pada kebenaran. Bersama-samalah kita menolak pas yg zalim.

Anonymous said...

punya bersungguh lembu umno buat komen, panggil orang Pas baca. Orang Pas bila komen pun dah tahu komen itu datangnya dari lembu

Kasihan lembu umno sekor ni

Anonymous said...

Lapar sgt lembu sekor tu… nah amik rumput2 kat belakang jamban rmh aku ni! Dah pi main jauh2. Kang berak merata2 plak.

Anonymous said...

Lembu mintak org berhujah pakai fakta!!! Wakaka...kita gelakkan je. Melayan hujah lembu boleh menjatuhkan iq je... Biar lembu syiok sendiri!! Jgn layan sgt...acah2 dan gelak2 kelembuannya boleh le!! Dia kan dibayar rm2 setiap posting...wakaka

Anonymous said...

itu je yg admin dan geng2 admin komen...asyik2 lembu je..?

memang admin ni LEMBU..hehehe

Opsss..tumpang lalu

Anonymous said...

kah kah kah lembu umno dah marah sebab dah teruk kena. dah tak tahan sebab sekor je yang komen