Wednesday, November 14, 2012

VIDEO!!! Abby Abadi failkan saman fitnah RM5 juta ke atas Utusan Malaysia

SEBELUM ini MiLo SuaM pernah menyiarkan hasrat pelakon Gerak Khas yang popular dengan watak Inspektor Aliza, Abby Abadi untuk mengambil tindakan undang-undang ke atas akhbar yang memfitnahnya rujuk sini [Utusan Malaysia].

Baru-baru ini, hasil daripada nasihat peguam, Fadiah Nadwa, pelakon itu akan
memfailkan saman dan tuntutan sebanyak RM5 Juta ke atas akhbar pemegang rekod paling banyak kalah saman di Malaysia kerana memfitnah, iaitu Utusan Malaysia.

Abby turut meluahkan kekecewaannya dan mendedahkan bahawa akhbar milik Umno itu sering melakukan fitnah ke atas dirinya meskipun sebelum beliau menyertai Pakatan Rakyat.


Menurut peguam, pihak Abby Abadi menuntut RM5 juta dan permohonan maaf dalam masa tujuh hari yang mesti disiarkan dalam Utusan Malaysia kerana memfitnah pelakon itu.


ReJaM© "Siapa lagi kena fitnah dengan Utusan Malaysia, sila saman... "

13 comments:

Anonymous said...

Masih ternanti2 komen ustazah abby mengenai kenyataan mengharuskan melayu murtad oleh sister nurul. Waktu nilah kita boleh menilai penghijrahan seseorg itu sama ada utk kedudukan politik dunia atau untuk akhirat.

Anonymous said...

Ustazah abby nanti akan hadir ke muktamar pas tak? Kalau ustazah dayangku intan hadir lg best, blh dia nyanyi mcm masa ceramah hari tu supaya ustaz pas semua terpegun..

Amuraria said...

ADA JUGA NANGOI-NANGOI PENYOKONG TOTOK PARTI SEKUTU APCO BAGI KOMEN DARI HASAAD & DENGKI TANPA FAKTA ! ABU JANGAN LUPA UNTUK SELAMATKAN NEGARA DARI PENYAMUN-PENYAMUN TARBUS YANG KORUP DARI UMNO-APCO !

Anonymous said...

Gelaran apa yg plg sesuai utk pemimpin pas skrg? Ustaz dan ustazah atau father dan sister? Kalau ulamak pas blh gelar pope tak?

Anonymous said...

aku pulak nak tunggu hajah rosmah bg komen tntg isu tu jugak.hang ada tertunggu-tunggu tak bdak umno?yela,bla org blik mekah tunaikan ibadah haji,nk tau gak ada perubahan atau penghijrahan.tak gitu budak umno?

Anonymous said...

komen copy paste dari sekor beruk umno

Anonymous said...

Hjh rosmah duk nari lg best.ajaran apco tuh.blik mekah mesti nari bru wasatiyah.klau twk menari jumud tak wasatiyah.jamil khir kau duk buat apa.tak nak nasihat ka bini bos kau tu.takut ke gaji kena tarik atau kena lucut jd menteri.tunggulah perhitungan di mahsyar nanti.pengomen umnokooko apa cita

Anonymous said...

Anon 2304, tu citer lama lah.. Tahun 2010 tu. Ketinggalan zaman betul. Latest ni abg nuar pakai pakaian sami hindu sambil menari masa depavali. Nanti kalau org hindu basuh kaki dia sblm masuk kuil, ko jgn lupa minum amek berkat

milobasi said...

saman jangan tak saman !
kalau tidak nyah rejam punggong you !

auuuuuwwww,...nyah suka abang nuar!

Anonymous said...

Abg nuar nak buat apa pun dkt nyah, nyah tak kesah. Nyah rela...

Anonymous said...

Ramai juga penyokong UMNO dok kata, kutuk Nurul Izzah, baguslah.. tapi kenapa kutuk??? kan ada baiknya bagi nasihat kalau kita rasa kita pandai... tapi... masa Chua Soi Lek hina islam, kau org semua ada kutuk tak????terang nyata lagi bersuluh Soi Lek hina islam.. Najib plk bagi upah 30juta selepas islam dihina.. kau org ada kutuk??????...jgn ikutkan ketaksuban sokong pari politik hingga jd seperti dajjal,, lihat dengan sebelah mata...yang sedang kontroversi di tuding kesalahan,, tunggulah keputusan perbicaraan saman Nurul Izzah pada Utusan...yang jelas hina kau org semua tutup telinga.....bisu ke????

Anonymous said...

anon 0652, yang lihat dengan mata sebelah tu orang pakatan lah. ko cuba tengok lambang pkr tu, lambang mata satu, diambil bersempena dajjal dan illuminati. takkan nak spin kot..

Anonymous said...

Contoh cai umngok xbole nak jawab.
So spin je ape fakta yg org bg… mudahkan keje cai?