Friday, December 21, 2012

AKUAN BERSUMPAH 1 BALA!!! Mula jadi perhatian, mari tengok 5 pengakuan Bala mengenai Najib, Altantuya dan Razak Baginda

Siasat lima perkara serius dalam Akuan Bersumpah pertama yang dibuat bekas Penyiasat persendirian, P Balasubramaniam, kata Ahli Parlimen Sungai Petani,  Datuk Johari Abdul.

Menurut Johari, ia terkandung dalam perkara 25 daripada keseluruhan 54 perenggan akuan bersumpah yang ditandatangani Balasubramaniam pada 3 Julai 2008.

Pendedahan itu turut mengaitkan hubungan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dengan warga Mongolia, Altantuya Shaariibu termasuk melakukan hubungan seks luar tabie.

Perkara tersebut ialah:

25. “Ketika perbincangan ini dibuat dalam usaha memujuk saya melanjutkan pekerjaan dengan dia, Abdul Razak Baginda memberitahu saya bahwa:

25.1 Dia telah diperkenalkan kepada Aminah oleh Datuk Seri Najib Tun Razak di sebuah pameran berlian di Singapura.

25.2 Datuk Seri Najib Tun Razak Abdul Razak Baginda memberitahu bahawa, dia menjalinkan hubungan seks dengan Aminah dan disyaki juga secara anal (anal intercourse)

25.3 Datuk Seri Najib Tun Razak mahu Abdul Razak Baginda memerhati Aminah kerana dia (Najib) tidak mahu dia (Aminah) mengganggunya kerana beliau sekarang berjawatan Timbalan Perdana Menteri.

25.4 Datuk Seri Najib Tun Razak, Abdul Razak Baginda dan Aminah bersama dalam satu makan malam di Paris.

25.5 Aminah mahukan wangnya, kerana merasakan berhak atas komisen USD500.000 atas urusniaga kapal selam yang dibantunya di Paris.

Menurut Johari, Balasubramaniam dalam akuan berkanun itu menyatakan dengan jelas nama Najib Razak, sebelum ia ditarik balik mengguna akuan bersumpah kedua.

Tambahnya, akuan bersumpah kedua dirangka seorang peguam yang bersalahan dengan undang-undang.

“Untuk buat perakuan bersumpah tidak mudah. Tindakan peguam menyediakan atau draf SD adalah berat. Harus diambil tindakan kalau salah,” tegas Johari.

Ketika ditanya mengenai lafaz sumpah Najib di Masjid Guar Perahu, pada 22 Ogos 2008 menafikan tidak terlibat atau mengenali Altantuya, Johari mengulas, ‘itu bukan hal yang utama’.

Terdahulu, KEADILAN menggesa lima individu iaitu Deepak Jaikishan, Datuk Nazim Razak, peguam Cecil Abraham, peguam Arulampalam dan Balasubramaniam disiasat.

“Sebab itu kita minta siasat kelima mereka , sama ada wujud unsur fitnah atau elemen rasuah.

Harus dijelaskan nama PM dan polis kena ambil tindakan,” katanya. KD

40 comments:

Anonymous said...

Patut la Altantuya diletupkan dengan C4 sampai berkecai. Rupa rupanya ada sebab yang kuat. Nak hilangkan bukti. Kalau Altatuya terus bernyawa, bimbang dia minta dibuat ujian DNA..DNA siapa ada kat tubuh dia.

Ho ho...seks luar tabie..apa tu?. Yang kecoh bertungkus lumus menuduh Anwar buat seks luar tabie..yang ni apa hal pula sampai letup letup dengan C4. Anwar tak pula payah letupkan Azizan dan Saiful dengan C4 tapi akhirnya berjaya bersihkan namanya.

Cuba heret Azilah dan Sirul dan tanya mereka siapa yang arah letupkan Altantuya ( 2 malaon ni mesti tahu malah WAJIB tahu ). Kalau polis Malaysia yang ada sekarang gagal siasat kes mudah macam ni...memang sah polis Malaysia langsung tak boleh pakai, jenis pencacai juga. Dan tak salah rakyat kalau memperlekehkan kewibawaan polis kerana kes simple macam ni tak boleh selesaikan.

Minta Musa Hassan dan KPN sekarang tolong ulas sikit hal ni secara terbuka! Sudah terang lagi bersuluh.

Anonymous said...

Geli ak weii....najib main luar tabiee......yerrkkkk...tuuuiiihhhkkkk!!!!

insafdoh67 said...

Aku dah ckp. . Kata Dulang Paku Abang. Kata orang main lobang... Hih.hih.hih. Macam x caya pulok.. Malu ni wei.... Cai... Ape cite ni.. Tak sedap dengor ni.. Busuuuuuuk. Taiiiiiik. Kih.kih.kih...

Anonymous said...

Lubang taik pun suka.... uweekkkk....

Anonymous said...

Rakab tukang sapu lendir tok ketua dia dgn tisu ka?polis harus Siasat.kita tak nak tuduh.Anwar dah d siasat tp ag tak dakwa sbb klau dakwa pun sia2.ada akai ka rakab n luncai.

ALahaI sI LunCAi said...

HE!HE!HE!

DAH ROSAK DAH DEPA NI...
KATA AL QURAN DAN SUNNAH JADI RUJUKAN, AKHIRNYA DEEPAK DAN BALA JADI PEDOMAN...

DOA NIK RAZI DAH TERBALIK...

Anonymous said...

Najib bagitau orang dia main ponggong? yer ke?

Anonymous said...

Alahai Luncai..

Awat hang bengongkan diri sangat?. Yang UMNO BN jadikan buku 50 Dalil Anwar Tak Layak Jadi PM sebagai rujukan dan siap edarkan kat dalam PAU tu hang tak nampak ka?. Buku katogeri picisan tu UMNO BN boleh jadikan kes nak terajang Anwar keluaq..abih yang Bala dah siap bersumpah SD dan Deepak skrg mengesahkan lagi...kenapa Najib tak juga disiasat?

Bukan main..bila video lcah palsu Anwar dengan Cina Dol dijadikan isu oleh bloger pencacai, boleh pula polis siasat walau tak ada SD pun tentang tu. Yang dah siap dengan SD kenapa polis diam.

Setidaknya Najib mau pun Nazim perlu saman Bala dan Deepak, buat macam Anwar lakukan, berani saman semua tuduhan palsu keatasnya...abis...Najib dan Nazim apa ke hal membisu saja. Takt ke nak saman Bala dan Deepak. Woii..PM apa penakut macam ni, jadi bacul bila dituduh macam tu..masih diam menyepi.

Jangan jadi bangang sangat..tak siapa pun yang menyamakan Bala dan Deepak dengan al quran dan sunah. Cuma orang fikiran bengap macam Luncai jer ada fahaman macam tu.

Anonymous said...

Mesti dibuat siasatan supaya rakyat tidak menggelar PM, taiiiik....

insafdoh67 said...

Belakang terbaiiiiik ajis... Nok muntoh. .. Saka kaum lut.... Cis. belakang jugok masuk.... Lu..n...Cai.... Ape cite bos ni.... Malu ni cai... Samaaaaan je kalau ada Telooooooooooooooooooooooor.. Kih.kih.kih....n

rakab said...

Najib dengan yakin dan beraninya bersumpah dengan nama Allah bahawa beliau tidak ada kaitan dengan pembunuhan altantuya.

Bagaimana Johari Abdul boleh mengatakan bersumpah itu bukan perkara utama ??....adakah perkara lain yang lebih utama selain dari Allah ??

Ternyata puak pakatan ni memang gila kuasa sehimgga sanggup memanjang-manjangkan perkara fitnah demi keuntungan politik .

Anonymous said...

Aku rasa nak tergelak atau simpati aku sendiri tak pasti bila tengok respon penyokong pas bila akuan bersumpah hindu Bala ni didedah.

Yang lebih harunya..penyokong pas lebih percaya sumpah hindu dari sumpah najib..lebih percaya kata hindu dari kata saiful..seronok puas bila ada tuduhan Najib main luar tabiee pulak tuu...tapi cerita nalakarupan hangpa tak boleh percaya pulak..dia tu pun hindu jugak..ermm

Pada sahabat pas,
Hangpa tak rasa pelik ka bila anwar dituduh dimahkamah sebagai peminat anus, punyalah hangpa backup dia dengan pelbagai dalil dan dakwa bahawa perbuatan sangka buruk kat dia tu salah besaq disisi agama....namun bila hindu tu bersumpah dan sumpah tu pulak dah ditarik balik pulak tu..tapi hangpa cam orang hilang akal punyalah letak keyakinan kat dalam minda yg benda tu memang berlaku..

Sebagaimana hangpa percaya dan seronok sangat bila Najib dalam akuan bersumpah Bala katanya peminat lubang anus..macam tu jugaklah ramainya rakyat malaysia yang yakin anwar kaki lubang anus jugak..mat sabu aku tak pasti..tu hangpa kena tanya dia sendiri..

Disebabkan cerita2 macam ni lah..jurang antara yg tak percaya si A dengan yg tak percaya kat si B makin jauh..percayalah kata aku, kalau hangpa rasa bilangan penyokong anwar ramai, bilangan yg tak percaya dengan anwar ni pun sangat banyak jumlahnya..maka terpecah 2 lah rakyat malaysia dan orang melayu khususnya disebabkan nafsu golongan penjenayah politik yg hangpa dok sangka penyelamat agama dan negara tu.. depa tu terpaksa menipu dan membelit rakyat demi kuasa..tanpa kuasa depa mati tapi kita rakyat tetap serupa jugak...yg nelayan tetap nelayan..yg pilot..tetap pilot jugak.
Cuma yg malangnya, nelayan bertumbuk dan menyampah dengan rakan senelayan ..pilot dengki dan sakit hati dengan rakan sepilot..kerani A memburuk2 dan mengata2 kerani B..bukan pasal tak puashati dengan kerja..tapi sebab jurang fahaman anutan politik yg berbeza sangat tu..kes kat gombak tu sebagai bukti..

Jika politik cara pelik oleh penjenayah politik ni tak ditangani..bukanlah benda mustahil klu nikmat keamanan dan kedamaian ni hilang..bila dah hilang, bukan mudahla nak dapat balik..tu yg jadi kat iraq..tu yg jadi kat libya..



Anonymous said...

hahaha...puak pakatan mengutuk si peliwat !....anwar ibrahimlah orangnya yang terbukti DNAnya di dalam dubur lelaki lain!

hang Nadim said...

saya sokong komen2 yg celik hati disini x termasuk siluncai tu..kita teruskan usaha merapati ahli keluarga, kawan2 dan jiran2 supaya PR menang besar di PRU 13 ..insyaAllah barulah pemimpin baru kita dapat susunkan semula PDRM, SPRM, SPR, JPN, HAKIM NEGARA dan seumpamanya yg banyak menipukan kita dr kisah yg sebenarnya, yg baik nampak jahat, yg jahat nampak baik sehingga jd pemimpin, sebenarnya terpalit dgn mcm2 kekotoran perlakuan dia tu..
TV3SUKU dan UTUSEX, brahim katak, hassan kayu jati, ezam kotak, hafelda anakxdara xperlu pemimpin baru diusikkan, semuanya akan tenggelam sendiri bersama umno busuk,mca, mic tu nanti.

belalang said...

wahai annony 7.46, u berikan komen hanya utk meracau aje..org2 yg membaca secara baik semuanya adalah kisah fitnah kpd DSAI jelasnya, semuanya adalah konspirasi umno oleh itu ada org jahat yg menjadikan kerja yg u tuliskan ni , u teruskan umno busuk tu,

Anonymous said...

Anon 07.45
Puak2 ni sudah hilang akhlak Islam sebenarnya mereka lebih percayakan Hindu Paria daripada mempercayai sumpah yang menggunakan nama Allah. Kenapa sampai macam ni ataupun apakah mereka ini bukan beragama islam. Allah Akbar.Sedihhhhh.

Anonymous said...

Umno busuk sbbb masuk lubang taik...busuukkkm weiii...terbukti busuk selagi njib mendiamkan diri.. !!!!buuusuk!!!

Anonymous said...

Sumpah tak ada hukum dlm Islam kecuali pasangan yg curang. Mamat terlepas buta je la kalau pangkah adik ko kemudian buat sumpah tak buat. Hehehe

Anonymous said...

Puok2 umno yg macai2 buta hati..yg duk atas tu selamba je tibai duit rasuah. Bodoh piang bangang yg macai2 lah..

Deepak said...

Pakatan kantoi lagi....ahli peneroka Pas felda kalah dimahkamah isu saman FGVH !

Anonymous said...

tiba2 je deepak si beruk umno spin cerita felda pulak. dah tak da hujah ka

Anonymous said...

Najib dah ditelan sumpah sendiri. Ha ha..macam budak budak..main smpah sumpit. Orang yang tak percayakan hudud boleh pula percaya sumpah..atau cuma sumpah sumpit macam budak budak.

Konon tak kenal Altantuya. Abis jadah apa Nazim jumpa Bala dan bayar Bala kalau Najib tak ada kena mengena dengan Altantuya. Najib ni sebenarnya mempermainkan sumpah, sama macam UMNO BN permain dan perlekehkan hudud. Faktanya..Najib jadi bacul nak saman Bala dan Deepak kalau tuduhan itu tak betul.

Peliknya..tak sorang pun blogger ma pun pencacai UMNO BN yang minta bos mereka saman Bala atau Deepak. Ada makna ker tu ?. Bagi aku..itu terang terang bacul dan dayus. Tapi itu laa..Blogger dan penyokong pencacai UMNO BN tetap memuja dan menyokong seorang pemimpin dayus...termasuk dayus sebagai suami yang tak berani menegur bini sendiri.

Nampak tak pencacai UMNO BN...isu dibincangkan di sini ialah soal SD Bala yang disahkan pula oleh Deepak...tapi pencacai ni nak beralih pulak isu ke lain..ke Felda la..entah apa apa.

Minta sangat sangat Mahathir Kutty dan Mohyiddin Yassin tolong ulaskan sikit tentang tuduhan Bala dan Deepak kepada Najib dan nasihatkan Najib dan Nazim apa yang patut dibuat. Orang UMNO BN ramai yang mahu Najib saman Bala dan Deepak kerana tuduhan fitnah tu dan Najib patut saman Bala dan Deepak untuk buktikan dia dipihak yang benar.

Pencacai pencacai lain elok tak usah menyibuk..ini soal Najib dan biar dia yang saman Deepak dan Bala..hangpa yang jenis mangkok hayun elok diam saja. Jangan jadi sudu lebih dari kuah. Saman...jangan tak saman..jangan jadi PM yang bacul dan dayus.

Anonymous said...

Jangan mimpi laa Mahathir dan Muhyiddin akan desak Najib saman Bala atau Deepak. Boleh kiamat kalau ini berlaku.

Mahathir dan Muhyiddin sendiri yakin Najib terlibat. Suruh Najib saman Bala dan Deepak umpama membongkar siapa PM dan parti UMNO BN ini sebenarnya. Sebab tu dua malaon ni bat pekak badak jer.

Aku cabar Mahathir dan Muhyiddin agar tekan Najib supaya dia saman malu ke atas Bala dan Deepak. Sila lakukan sekarang!. Semua rakyat nak tengok Najib buktikan diri dia tidak terlibat dan tidak bersalah.

Susah ke nak saman?. Kan Dato Shafie Abdullah ada? Saman laa. Nak elak dan lari lari apa lagi?. Hang tu PM. Yang diam dan buat pekak badak apa hal ?. Hal kecil kecik hang heboh..hal tudhan serius macam ni hang jadi bisu. Patut laa rakyat cakap PM ni gebang dan cakap tin kosong jer. Tahi terpalit ditubuh sendiri tak pandai nak cuci.

insafdoh67 said...

Nak Saman malu ke... Sape nak seluk lubang taik wei...2M... Matdey.muidin.. Tungu je wat lembu kenyang.. Kuncu ada doh standby je.. Umno doh Nazak.. Puok Bn ni tunggu masa je nk pupus... Matdey takut abis harta Rm44b yg di rompak 22thn.. Puok ni semua perompak Rakyat.. Semua Jahat... Rakyat jgn caya puok ni.. Nipu nok hidup.. Lama doh mu tipu rakyat... Insaflah.. Kih.kih.kih...

Anonymous said...

cepatlah buat pilihanraya ds najib..makin lama makin kesian kat rakyat..

Anonymous said...

pas dah nazak tu..cepat najib..cepat..

Anonymous said...

beruk umporno dah lalok

Anonymous said...

Baut apa Najib nak saman dia dah kaya tak macam Anwar miskin sebab tu sikit2 saman silkit saman.

insafdoh67 said...

Bodo.. Bukan saman nk sen.. Saman nk Bersih nama Pm. Tolol puok mu Ubn... Saman jgn bg Depak ckp sedap je... Bersih nama. Fhm dok Cai... Wat malu Melayu main lobang 3.. Puok Umno Takut nk Bersih nama Pm.. 3juta tadok teloooooooooooooor. Mne ni Moral puok mu ni . Sebut Bersih takut doh...Fobia.... Sembang je lebat... Kih.kih.kih.

Deepak said...

Kalau asyik nak layan fitnah sampai berbulan-bulan turun naik mahkamah, bila Najib nak tumpu pada kerja?

Fitnah tahun 2009, banyaknya sampai tak tersusun....fitnah tahun 2010 pun tak tersusun,...fitnah tahun 2011 lagi banyak tak tersusun,....fitnah 2012 yang tak tersusun, bersusun-susun !!

muahahamuahahaa..

Anonymous said...

oi deepak ko suke makan rasuah dan fitnah dajal

Anonymous said...

Sama aja PKR,DAP nPAS pemimpin mereka semua miskin2 kalu tak saman tak boleh nak buat bangelo beli keta bosar kenalah banyakan saman wei. Bini tak lagi wei.

insafdoh67 said...

Bodo cai.. Ikut dia r nk wat benda sen tu.. Mahkamah bayar ke dia.. Puok pakatan berani saman kerana benar. Bukan psl sen. Puok mu Ubn sapu abis sen rakyat. Tipu ikut projek giler. Rakyat tau doh.. Ni bukan zaman jepun.. Dlu boleh r tipu... Saman Bersih nama Pm mu. Ahli Umno boleh buat laporan polis. Dakwa depak fitnah pm belakang puok mu.. Suruh polis siasat depak.. 3juta Ahli Umno ada.. Seorang pun tak berani nak g balai report. Mane perkasa.jati.mufti. Knpe mu biar org hina bos mu... Sorang tadok teloooooooooloor. Aku cabar ahli 3juta pakat g report.. Jgn nk komen je pandai. Pakat g tolong r saman depak. Kalau dgn nuar. Nak g masjid sembahyang pun puok mu g report. Spai dok g jumaat... Mu tadok Moral blke. Wat malu Melayu Islam je. Cai... Tak payoh komen r.. Busuk sangat bau Taik puok mu. Insaflah....

Anonymous said...

Mu lagi busuk dok jilat juboq macam bang nuar n jilat bacin mah.

Anonymous said...

cakap mcam perangai binatang,apa gunanya ko islam,fitnah dajal yg ko sebar

Anonymous said...

beruk umno dah terdesak

insafdoh67 said...

Kih.kih.kih.....

Anonymous said...

Beruk umno ni makin hari makin bodoh ak tegok...ad ke patut ckp anuar suka sama sbb miskin...dulu ckp anuar ada byk duit berbilion2 skrg ni ckp anuar miskin plak...aduhai...makin hari makin bodoh puak2 umno ni..bila la nk jd bijak pandai ni...haisshhh....

Anonymous said...

umno ni dah hilang akal

Anonymous said...

nak ckp kat puok2 umngok ni smpai kiamat pon macai bn ni x kan phm..depa buat mcm tu sbb nk dpt habuan dari bos depa je.. biar la diorang nk tls ape pon biar berkudis tgn tu...mulut puok2 umngok ni lgi busuk dri lobang jamban lah...puihhhhhh