Saturday, December 29, 2012

HANYA RAKAMAN!!! Terserlah pengecutnya UMNO

KUALA LUMPUR - Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata, pihaknya tiada masalah untuk menyiarkan penjelasan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkenaan isu Amanat Haji Hadi.

Bagaimanapun kata beliau, ia boleh dibuat secara rakaman dan bergantung kepada pertimbangan RTM sama ada ia sesuai dijadikan bahan berita atau sebaliknya.


"Kita minta Datuk Seri Hadi beritahu lokasi penjelasan itu hendak dibuat rakaman.


"RTM boleh buat liputan dan sekiranya kandungan berita itu sesuai, kita akan tayangkan di TV," kata beliau kepada pemberita ketika menyaksikan persiapan dan raptai Majlis Rumah Terbuka Krismas 2012 dan sambutan Tahun Baharu 2013 di Dataran Merdeka di sini, hari ini.

Pagi tadi di Marang, Hadi berkata, beliau sedia menjelaskan isu amanatnya pada 1981 sekiranya beliau diberi peluang untuk berbuat demikian menerusi siaran langsung di stesen televisyen tempatan.

Pemimpin tertinggi Pas itu berkata, jika diberi peluang itu, beliau akan menjelaskan segalanya berkaitan amanat beliau mengkafirkan Umno supaya masyarakat dapat menilainya.

Pada masa sama, Hadi berkata, beliau juga bersedia memberi penjelasan secara bertulis mengenai pendiriannya itu berkaitan amanat yang dicetuskan sejak lebih 30 tahun lepas.

Mengulas lanjut hasrat Hadi itu, Rais berpandangan kenyataan yang dibuat pemimpin Pas itu pada 1981 perlu mendapat penilaian daripada pihak lain memandangkan isu akidah itu telah menyentuh sensitiviti umat Islam di negara ini.

"Pandangan mufti lain pun harus dipertimbangkan di samping penilaian pihak Jakim dan pihak berkuasa lain dalam soal akidah," jelasnya.

Meskipun Rais dilihat secara terbuka menerima hasrat Hadi itu, namun penyiarannya mungkin dihadkan bagi menjaga kepentingan kerajaan.

"Saya kira itu tidak jadi masalah tetapi hanya panjang pendeknya terpaksa dilihat dari sudut praktikaliti penyiaran di RTM," katanya. - SH


16 comments:

Anonymous said...

Kah kah kah .....penakuttt ...ingat berani sangat...umporno be end cuma berani dlm media jer ajak berdebat pun takut bukan kepalang...tak dak teloq punya umporno be end ...pondan siam....pi mampus lagi baiklah

Anonymous said...

Ini isu besar
Kalau bola sepak boleh siar secara lansung tak kan ini tak boleh. Media dah canang sebegitu lama kesalahan amanat hj Hadi, bila dia sendiri nak bagi penjelasan pihak kerajaan pula beralasan!Kalau takut sangat panggil mufti-mufti dan ulama bebas dan ulama muda UMNO duduk bersama hj Hadi semasa siaran lansung untuk mereka menggulung atau menyanggah.
Lepas tu nak malukan hj Hadi lantak hampalah!

ALahaI sI LunCAi said...

HE!HE!HE!

LEPAS NI MAT SABU MINTAK SIARAN PULAK NAK JELASKAN KE MANA DUIT JANDA DAN ANAK YATIM MEMALI. NAK JELASKAN JUGA SEBAB KENAPA DIA RUNTUHKAN RUMAHTANGGA ORANG. NAK JELASKAN JUGA APA MAKNA " MAH..ADA BAU LAGILAH MAH ! "...

HE!HE!HE!

Anonymous said...

kalau umno berani luncai, tapi masalahnya pengecut, bacuk hanya tahu fitnah. mat sabu bila2 masa sahaja . umno la tahu fitnah tapi penakut

Anonymous said...

Penakut sungguh umno ni....kpd ahli2 umno potong lu punya konet bagi anjing makan

Anonymous said...

Umno parti pondan sape2 mnyokong parti pondan trselahlah kbodohannya.
Aku x mahu jadi pondan kali ini aku undi PR.

ALahaI sI LunCAi said...

HE!HE!HE!

TAK MALU HAJI HADI NI. HARI HARI KUTUK MEDIA, TIBA TIBA MINTAK RUANG PULAK DAH.

KAKI JILAT LUDAH SENDIRI !

Anonymous said...

luncai dah meroyan sawan gila babi bangang

Anonymous said...

hadi mencari helah lagi..takuuuuuuttt nak berdepan rakyat yang makin cerdik bab agama.

woi hadi, mana mau lari haaa....jalan ke neraka jahanam semakin terbuka luas.....bawak pengikut kau sekali !!

Anonymous said...

ni sekor lagi natang jahil murakab umporno

Anonymous said...

ni sekor lagi natang jahil murakab umporno

Anonymous said...

ni sekor lagi natang jahil murakab umporno

Anonymous said...

ni sekor lagi natang jahil murakab umporno

Anonymous said...

ni sekor lagi natang jahil murakab umporno

Anonymous said...

ni sekor lagi natang jahil murakab umporno

Anonymous said...

Org suruh terang, dia nak terangkan. Tapi dituduh takut? Aik peliknya! Lainlah ada org tu, diajak berdebat katanya debat bukan budaya kita, last2 masa pertandingan debat piala pm dia pi rasmi pulak!