Monday, December 3, 2012

KENYATAAN TERKINI MAHATHIR!!! Sahkan ada usaha gulingkan Najib dari dalam UMNO


Dr Mahathir Mohamad telah mengarahkan pemimpin-pemimpin UMNO negeri supaya menangguhkan rancangan mereka untuk membunuh karrier politik dan menggulingkan Najib.

Buat sementara waktu segala perancangan tersebut ditangguhkan sehingga selepas Pilihanraya Umum 13 berlangsung.

Mahathir telah mengarahkan semua pemimpin-pemimpin UMNO negeri untuk memberikan sokongan kepada UMNO dan Barisan Nasional dan dalam masa yang sama memberitahu mereka boleh menggulingkan Najib selepas Pilihanraya..



Semua yang di atas itu dinyatakan oleh DS Anwar Ibrahim...


Ini laporannya...



PETALING JAYA: Dr Mahathir Mohamad is asking Umno state leaders to postpone their plan to kill off Prime Minister Najib Tun Razak until after the general election, according to Anwar Ibrahim.

The opposition leader said he “knew for a fact” that Mahathir had been asking state leaders to lend their support to Umno and Barisan Nasional while suggesting that they could “topple the leader after the election”.


“This message has gone to almost all state leaders. I think that is why because of this fear, Najib feels that his personal position is rather insecure,” he told a press conference here.


Anwar was responding to Najib’s sudden move to thank Mahathir for voluntarily campaigning for Umno towards the end of the party’s AGM on Saturday and congratulating the former premier for his Vision 2020 yesterday.


“Najib has displayed very little courage as a leader, he cannot deal with [Wanita Umno chief] Shahrizat [Abdul Jalil] firmly, can’t imagine he can deal with Mahathir firmly. That is why he is trying to appease everyone,” he said.


Asked if he thought Najib now realised that he needed Mahathir in the run-up to the 13th general election, Anwar said: “Knowing Najib he will need to cling to everyone, his personality of seemingly [appearing] confident was never Najib’s style.” ~
Free Malaysia Today

Malang sungguh nasib Najib... kalau tadi Sinar Harian dah bagi dia pening kepala ( baca di SINI ).. ini Anwar Ibrahim pula buat dia tak lena tidur...ASD

34 comments:

rakab said...

Hahahahaaa,,,lawak giler !

dah ketandusan modal politik ker ??
nampaknya skrip lama terpaksa diulang kembali,..kononya nak pecahkan Umno dari dalam!

Kirim salam jer laa...sebab sekarang Umno dah pulih sepenuhnya dari tsunami politik 2008 dan semakin menghampiri kemuncak kekuatannya menjelang PRU13.

Dulu kata Muhyidin nak jatuhkan Najib, lepas tu Mahathir pulak !...la ni Deepak si penjual karpet pun nak jatuhkan Najib.

Kelakar laa hang ni PASPB !!

insafdoh67 said...

Betul... Depak dgn musa org sape. . Sape ada kuasa. Anuar ke.... Klau Anuar maknanya malaysia Pakatan dh menang r. Sape perintah skrg. Jgn komen klau x pndai... Kih.kih.kih..

Anonymous said...

apa yg hang dok melalut tu insafdoh67,
hang bagi malu paspb laaa

Anonymous said...

Sebenaqnya madir nak bagitau umno nak kojol dah..dah tak lama dah..siap2lah jib oii berkemas dgn mak mah..

rakab said...

Kasihan dengan balu-balu dan anak-anak yatim Memali....

“Sesungguhnya orang-orang yang memakan harta anak yatim itu secara zalim, sama dengan memasukkan api ke dalam perut mereka. Dan mereka yang demikian akan ditempatkan di dalam neraka

Sa’ir”. (An Nisa’ 10.

PEMIMPIN PAS ZALIM !!!

ALahaI sI LunCAi said...

HE!HE!HE!

JANGANLAH KAITKAN MEMALI JER..
MEDIA PERAK DAH TANYA 5 JUTA TU IDHAM LIM BAWAK PERGI MANA?

insafdoh67 said...

Jgn arah.Bkn. Melalutut. Sya tnya Rakab. Sya suruh dia fikir. Jgn tuduh je. Knpe anon 1.21 mrh. Nk didik yg keras kna gna lembut. Kna fikir.. Insaf lah..

Anonymous said...

rakab dan luncai bangang.termakan hasutan syaitan dikenali

Anonymous said...

Najib ni tak payah diguling pun akan terlentang sendiri nanti, itu sebab di minta maaf dulu sebelum bubarkan parlimen.

Anonymous said...

Muslihat Madir tu, jika Umno kalah PRU 13 nanti di cakap Umno yang tolong PR menang.

Anonymous said...

PR menang nanti pun orang Umno yang undi.

Anonymous said...

Yang paling meluat kepada pemimpin Umno tu ahli Umno sndiri.

Anonymous said...

Banyak orang Umno yang sokong membawa rebah macam Rakab ni. Pendek kata berlambak ada.

insafdoh67 said...

Kta kna didik Rakab dan kwn sewaktu dgn nya. Dia org baik. Slh msuk geng. Kta ajar dia hidup biar BENAR. Jgn ambil dan buat yg Salah. Insaflah....

Anonymous said...

Apasal Rakab sayang Najib ?

Anonymous said...

Sebab Rakab suka makan roti betina.

Roti betina, roti tanpa telor.

Roti Najib.

Anonymous said...

Keh! Keh! Super kelakar.. Paspb takde isu! Paspb, apa kata ko ulang2 balik citer pasal deepak lagi untuk penuhkan blog sendiri. Barulah tak nampak kering idea

Anonymous said...

keh keh kelakar ke batuk nak mampos!

Albiruni said...

Politik kartun oleh PAS yang dah nak kantoi kerana telah turut memperdagangkan islam demi sedikit keuntungan dunia! Tunggu lah masanya kerana telah kecewakan penyokongnya yg mahukan umat islam bersatu!

Anonymous said...

PASpb tak takutkah Azab Allah dok buat cerita yg bukan2 cerita mengarut2 sepatutnya kita sesama islam tak akan buat cerita2 fitnah. Dosa kita dengan Allah akan diampun selagi kita mohon keampun tapi dosa dengan manusia selagi tak mendapat keampunanya dosa tak akan terampun . Rentikanlah buat kerja2 yg boleh membawa kita ke NERAKA.

Anonymous said...

sape makan cili dialah terasa pedasnya albiruni!

Anonymous said...

pas ni bila tertekan jer mula la kelam-kabut..mula merapu yg bukan2..
terima je lah hakikat yg pas ni parti yg tak ke mana..tambahan pula bila semakin condong ke dunia ni, yg dulunya kasihkan pas pun dah hilang cintanya..sangkakan mat sabu, dap & pkr boleh tolong nak sokong fahaman condong tu..rupa2nya sokongan dappkr ni buatkan pas semakin cepat rebahnya..
Aku yakin sangat pas akan lingkup pru13 ni..tak sabar pula nak tunggu Ds Najib bubar parlimen..

DDBT

Anonymous said...

rakab ni jenis taik kucing la

Anonymous said...

nape la lmbt sngat najib nk bubar parlimen? Ahli UMNO dah x sbar dah ni..

Anonymous said...

Nak guling Najib ke, tak guling Najib ke... yang pasti, insyaAllah rakyat akan gulingkan UMNO/BN dalam PRU13... lepas tu nak guling ke, nak gulong ke, nak gunting Najib mampus pilah... apa rakyat peduli.

JANJI ABU!!!!!!!!

Anonymous said...

Bagilah peluang Najib duduk kat Putrajaya beberapa bulan lagi sebelum
berambus

rakab said...

hahahahaa...

Tidak ada satu orang pun anon Pas yang jawab mana perginya duit tabung memali.

Kasihan balu-balu dan anak yatim memali yang menangis tu...teraniaya mereka selama ni !

Wahai ahli Pas,...salah satu dosa besar adalah memakan harta anak yatim !!!

insafdoh67 said...

Rakab. Saya sokong. klau betul org pas mkn sen tabung memali. Tp ada bukti x. Jgn ckp je. Harap Rakab bawa Bukti. Sya tngu.. Klau betul ada.. Klau x jgn jd org yg suka fitnah. Insaflah.. Hidup bukan kekal....

Anonymous said...

Hehe..bnyk fitnah umno ag dlm media2..haha

rakab said...

Insafdoh67,

CN Afghani itu bekas ahli Pas tegar.
Kau bacalah buku yang ditulisnya itu...ada banyak bukti disitu !

Anonymous said...

Rakab, hutang karpet kamu pada Deepak lagi RM 50 bila nak bayar ?.

Anonymous said...

Rakab ni macam kerakab diatas batu hidup segan mampus tak mau.

Masa kecil tak mau mampus dah besar menyusahkan orang.

Anonymous said...

Rakab ni adalah zuriat orang Umno yang dibesarkan dengan rezeki haram sehingga menjadi macam anjing menyalak bukit demi sesuap nasi.

insafdoh67 said...

Sya x knal cn afgan. Sya tnya ada bukti x dgn rakab. Klau betul org Pas mkn duit tabung Memali. Sya Sokong kta DAKWA mereka. Tp SIAPA. Tlg bgtau Nama. Sy x kira sape dia. Berani Buat Berani tangung. Sy x takut nk Sokong RAKAB. Janji BERANI kerana BENAR. Tlg bg Nama sape PEMIMPIN yg terlibat. INSAFLAH...... Carilah KEBENARAN di dalam Hidup.