Monday, December 24, 2012

UMNO GANAS!!! Polis dan FRU membiarkan sahaja Samseng UMNO menganas seperti orang gila babi


KUALA LUMPUR 24 Dis: Seorang saksi yang turut mengikuti Kembara Oren ‘Selamatkan Felda’ Negeri Sembilan semalam kesal apabila polis dan Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) langsung tidak mengambil sebarang tindakan untuk menghalang serangan samseng Umno ke atas kumpulan itu.

Samseng yang membawa bendera BN menghalang Kembara Oren masuk ke kawasan Felda Bukit Rokan Utara.

Rebin Birham yang juga Setiausaha Biro Felda dan Orang Asal KEADILAN berkata, sikap pihak berkuasa amat mendukacitakan, walaupun peserta konvoi dipukul, dipijak dan diserang dengan pelbagai objek keras, tetapi serangan itu hanya mampu dilihat dan dibiarkan oleh polis.

“Felda Bukit Rokan Barat dan Utara, dan di Tampin, paling teruk berlaku provokasi.

Penyokong Umno awal-awal sudah menunggu dengan bangga mengibarkan bendera BN, sambil memegang kayu, besi dan batu besar,” jelasnya kepada Keadilan Daily.

“Apa yang lebih menyedihkan apabila pasukan Rela turut membantu mereka membawa bendera tersebut,” kata Rebin yang juga Naib Ketua KEADILAN Cabang Jempol.

Menurut Rebin, pihak konvoi diberitahu serangan itu mendapat arahan pihak pengurusan Felda, yang mengarahkan penyokong Umno, pihak berkuasa dan anak muda Felda agar menghalang kembara dari memasuki kawasan tersebut.

“Saya percaya sebahagian besar mereka yang menyerang itu adalah remaja belasan tahun yang diupah. Kami tak lawan, kami cuma bertahan, itu yang menjadikan keadaan kami teruk diserang,” jelasnya.

Akibat serangan itu, Ketua Penerangan Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak), Naraza Muda cedera di bahagian kepala dipercayai dipukul dengan sebatang kayu yang tajam.

Jurukamera yang berdiri di bahagian belakang pacuan empat roda turut dipukul sehingga jatuh dari kenderaan lalu dipijak, selain cermin depan dipecahkan.
“Jelas Umno sangat terdesak. Mereka takut kita sampaikan maklumat yang benar tentang penyelewengan mereka kepada orang Felda,” kata Rebin. ~kd

11 comments:

Puteri Umno said...

Nak apa lg semua BN dah buat.

Anonymous said...

Ya bn dah buat jual ladang felda peneroka hutang pd felda sampai mati saham felda merudum bn juga buat indek rasuah antara tertinggi d dunia mengalahkan indon,bn hidupkan budaya fitnah d kalangan rakyat,bnyk lg bn buat yg terbaik ialah naik kan harga barang slps pru tak caya kita tengok nnt

Anonymous said...

Manusia tak bertamadun.umno korup n tak bertamadun.klau berani lawanlah secara berhujah.

Deepak said...

Datang tak berjemput, menyalak nak tunjuk pandai !

Kalau datang kampung orang biar dengan niat yang baik, tapi kalau nak menghasut dan mengapikan orang kampung supaya membenci kerajaan yang dah banyak berjasa kepada mereka, akibatnya kena belasah laa...baru padan muka !!

Anonymous said...

bnyk makan harta rakyat adalah.ko pn sama deepak

insafdoh67 said...

Dasar puok BANJINGAN..... Kih.kih.kih...

Haikal Abas said...

Woi deepak...hang bodohlah..kalau betul menghasut...ambil tindakan undang2...

Haikal Abas said...

Woi deepak...hang bodohlah..kalau betul menghasut...ambil tindakan undang2...

Deepak said...

Puak barua Dap tu mana faham bahasa undang-undang,...dah orang kampung tak bagi masuk, blah jer laaa...

Puak barua Dap tu ada permit ke nak buat ceramah atau demontrasi di kampung tu..??

sendri tak ikut undang-undang, lagi mau cakap lebih...PUTAWANE!

insafdoh67 said...

Bangang depak.. Anak bukan dap... Mu ni komen tolol... Kah.kah.kah.. Hih.hih.hih. Kih.kih.kih... Siiiiioooooot....

Anonymous said...

Ubat nya senang saja untuk samseng2 taik kuching ni. Kita pula bagi upah lebih dari UMNO bagi danaa kemudian kita suroh2 mereka2 kencing atas kepala2 juak2 UMNO ni. Cara yang lagi senang ialah tangkap tiga atau empat ekor dan bedal sampai setengah mati dan last sekali kencingkan beramai2 kat kepala bahlul2 ni. Barulah mereka2 ni serik.