Thursday, May 23, 2013

UNDANG-UNDANG HUTAN?!!! Umno, Utusan, Brahim Ali bebas menghasut ?

Seorang pemimpin MIC telah mengutuk keras peristiwa penangkapan beberapa pemimpin Pakatan Rakyat dan Aktivis di bawah Akta Hasutan dan menggesa pihak berkuasa tidak mengamalkan penindasan dan penangkapan selektif dan berpilih.

Anak DS Samy Vellu
, S Vell Paari berkata beliau cukup bimbang dan gusar apabila di beritahu tentang penangkapan keatas YB Tian Chua Ahli Parlimen Batu, aktivis dan pemimpin NGO Asalkan Bukan UMNO (ABU) peguam Haris Ibrahim dan bekas Ahli Parlimen UMNO/BN yang juga anak bekas Timbalan Perdana Menteri kini ahli PAS Datuk Tamrin Tun Ghaffar.

Ketiga-tiga mereka
telah dicekup petang tadi yang berkaitan dengan suatu forum pada 13 Mei, di mana panggilan itu dibuat untuk menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional melalui demonstrasi jalanan.

Vell
Paari berkata tangkapan akan menyemarakkan  kemarahan orang ramai dan rakyat kepada  pihak berkuasa dan persepsi akan terbentuk dan  akan dilihat sebagai mengamalkan double standard apabila ia datang untuk menguatkuasakan Akta Hasutan.

"Walaupun
orang-orang seperti [pemimpin Perkasa] Ibrahim Ali dan Zulkifli Noordin dan ahli akademik Ridhuan Tee Abdullah dibenarkan untuk berkeliaran bebas walaupun membuat kenyataan pembakar tentang bangsa dan agama, tokoh-tokoh pembangkang bagaimanapun dengan pantas diheret dan di cekup..

"Malah,
muka depan  Utusan Malaysia selepas pilihan raya umum, yang memaparkan kisah 'Apa Lagi Cina Mahu? , suatu yang menjerit hasutan tetapi pemimpin-pemimpin kita memilih untuk mempertahankan penerbitan, "kata pengarah strategi MIC.

Vell
Paari berkata, perkembangan ini tidak memberikan petanda yang baik bagi pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.OMAK KAU

2 comments:

Anonymous said...

UNDANG-UNDANG RIMBA!

Unknown said...

Sebut Banyak2 Nama2 laknatullah2 ini dalam solat inshaAllah mereka akan mampus dan pupus!
Mana besar Mereka dengan janji Allah kepada mereka yang dizalimi!
Lihat saja DSAI, Mahathir menzaliminya dari 1998, hari ini 15 tahun kemudian siapa yang telah menumbangkan Pengaruh dan Kekuatan UMNO, dengan berkat sabar dan yakin beliau mengekang orang-orang yang menzalimi Rakyat!
ESOK masih Ade dan hari masih siang!
Kejayaan tidak datang melayang!
Semua perlu berani dan GAH untuk mengisi matlamat Perjuangan dengan 3 cara yang disarankan Nabi Junjungan Besar kita!
Dengan Tangan, dengan Lidah dan dengan Doa.. Tak menang syaitan dan Iblis bertanduk!
Inshaallah.. Yakin, yakin dan yakin!